2013. január 18., péntek

Illatok


Ma, az időjárás (viharos szél, eleinte eső, most meg hó...) miatt,  'nagy bezártságomban'  az járt az eszemben, hogy milyen illatokat szeretek én.
Olyan sok mindenre gondoltam:)

Pld.:
  • a kinti szárítókötélről leszedett ruha illata télen...és más nyáron
  • semmihez sem hasonlítható, finomságos babaillat
  • őszi avar
  • mézeskalács s az abban lévő fűszerek illata, mikor sül
  • nyári esők után a levegő, a föld illata
  • fűnyírás utáni frissesség illata
  • tavasszal ásás, gereblyézés után a föld jellegzetes illata
  • tavaszi virágok, mikor tömegesen nyílnak a kertemben és éjszaka érezni a levegőben
  • könyvek illata
  • télen az a jellegzetes füstös-hideg levegő
  • nyáron, szalonnasütéskor az égő akácfa füstje (ez nem illat, de szeretem:)]
  • akácvirágzás (jaj de szeretem!)
  • a mezők illata nyáron, úgy együtt: fű, fa, virágok
  • szénaillat
  • almafa virágzáskor otthon a kertben este, óóó de leírhatatlan finom illat
  • az otthon illata itt, és Anyánál
  • leander virágzáskor az a tömény vaníliás illat

Biztos sok minden van még, de per pillanat ennyi jutott eszembe:)



        És Ti??? :)



    10 megjegyzés:

    1. Azt hiszem, mindent leírtál, legalábbis hiába töröm a fejem... bár nekem még van egy, lehet fura, de az óvodáknak is van egy saját "illata", na én azt szeretem még :)

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. nem fura, így igaz, ahogy az otthonoknak van illata, úgy az óvodáknak is:)

        Törlés
    2. Ezek mind. És még:

      Kobak fejének illata. :-)
      bodza, hárs, levendula és rozmaring
      mindenféle gyümölcs illata
      gőzölgő menta tea
      héjában sült krumpli
      erdei gomba
      kávé

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. De jóóók:) igen, ezek nálam is mind bejönnek a virágok, gyümölcsök, tea stb. illatok:)

        Törlés
    3. Nem tudok hozzátenni semmit, tökéletes lista. Ahogy olvastam, szinte éreztem is mind, jó volt. :)
      Talán még a frissen sült kenyér illata...?

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. jaaj, igen, a mai napig megszagolgatom a friss, ropogós kenyeret mikor megszelem:)

        Törlés
    4. A téli füstös-hideg levegőt nem... a vaníliás illatokat sem...
      De nekem még a sült tök illata és nyáron a sárgadinnye illata, na azok... de általában az erős gyümölcs illat is. S tudod, mi még? A nyári hajnal illata.... az a tiszta, harmatos éledező illat, na azt nagyon szeretem még, mikor szinte hallani, ahogy bontják szirmaikat a virágok, előtörnek a friss hajtások a fűben...

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. igen, különleges a sült tök és a sárgadinnye illata is:)

        Nyári hajnal...wow bizony, de sok minden érződik akkor:)

        Törlés
    5. Rajongok a friss levendula illatáéert a kertemben, a frissen mosott, vasalt , felhúzott ágynemű illatáért, szeretm a frissen sült kalács illatát, anyukám házának otthon illatát.... :)

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. ugye, hogy mennyi mindent szeretünk mi szagolgatni?:)

        Levendula az egy külön kategória nálam, minden porcikáját szeretem, nekem is van, egyenlőre egy bokor csak, de szaporítani fogom tavasszal.

        Törlés

    Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

    Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.