2013. január 17., csütörtök

Örömöm



Örömöm sokszorozódjék a te örömödben.
Hiányosságom váljék jósággá benned.

Egyetlen parancs van, a többi csak tanács: igyekezz úgy érezni,
gondolkozni, cselekedni, hogy mindennek javára legyél.

Egyetlen ismeret van, a többi csak toldás: Alattad a föld, fölötted
az ég, benned a létra.

Az igazság nem mondatokban rejlik, hanem a torzítatlan létezésben.
Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában.

(Weöres Sándor: Szembe-fordított tükrök)

4 megjegyzés:

  1. Apukámnak hála Weöres versein nőttem fel, akkor azt gondoltam, ő csak gyerekeknek ír. Aztán iskolásként kezembe véve a Weöres összest bizony-bizony elcsodálkoztam, alig értettem, vagy egyáltalán nem, amit olvastam...Kétségbeesve keresgéltem apró korom verseit, sok-sok év telt el, mire hozzányúltam a felnőttekhez szólókhoz is... Nagyon mély és bölcs.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a harmadik rész, ami itt van, már-már szállóigémmé vált.
      Annyira igaz gondolatok!

      Törlés
  2. Szeretem!:) meg van a könyv is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem nincs meg könyvben, de bárhol kerül elém, mindig szívesen olvasom el, mindig megérintenek a sorai.

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.