2013. február 10., vasárnap

Emlékeztek rá?


Régi pénzeink...eszében sincs az embernek, milyen is volt régen, de így, ha meglátjuk rögtön beugrik, hogy jééé, tényleg!


Nekem gyerekkoromban volt egy csomó pengő pénzem. Nagymamám tette el annak idején, mikor már semmit nem ért. Ámulva néztem a rajta lévő értékeket.

Millpengő, erre a kifejezésre emlékszem még...nem tudom hová lett aztán.
Ma már az is milyen nagy érték, gyűjtők veszik, mint ahogy a régi forint pénzeinket is névértékétől sokkal többért árulják.

a kép a kepguru.hu-ról van


14 megjegyzés:

  1. Én a nagyszüleim fiókjában kotorászva különböző cimletű békekölcsön elismervényeket találtam. Az sem volt semmi. Úgy kellett kölcsönözni az államnak. Bár... most is ez van, csak nem kölcsön kérik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. most, hogy így írtad, nekem is beugrott, hogy láttam azt is annak idején Nagymamám kredenc fiókjában. Nem is tudom miért őrizgette olyan sokáig, igaz most már sajnálom, hogy nincsenek meg.

      Törlés
  2. Emlékszem, némelyiket "nem is olyan régen" még használtuk :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. bizony! és már alig emlékszik rá az ember milyen is volt...bár, nem is tudom, nekem a régi, zöld 10 forintos, meg a piros 100 forintos mindig annyira előttem van:) hogy miért e kettő, nem tudom:)

      Törlés
  3. Mennyivel jobban szerettük ezeket a pénzeket...
    Hétvégén találtam a nagyfiam asztalán egy lyukas két fillérest. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. olyat még én is láttam gyerekkoromban, de akkor már rég nem volt fizetőeszköz. érdekes volt az a lyuk a közepén:)

      Törlés
  4. húú, én a barna 5000-re nem is emlékeztem-) nemrég találtam egy dobozban 10, 20, 50 fillérest, meg régi 1, 2 forintost:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is vannak filléresek, igaz pár db csak. Most sajnálom már, hogy nem őriztem meg a kivont kisebb címletű papírpénzekből is legalább egy-egy példányt.

      Törlés
  5. És a tantuszra emlékeztek? Van-e még vajon valakinek? És mit mondhat az ezzel kapcsolatos szólás egy mai fiatalnak? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. óóó én nagyon is emlékszem rá, még volt is nekem, nem is tudom hány forintért lehetett venni akkoriban a tantuszt.
      Jaja, mondtam már fiatalok előtt ezt a mondást és csak néztek rám mi az, el kellett magyarázni:)

      Törlés
  6. Hát nekem csak egy-kettő ismerős. Az egyik része onnan, hogy nagymamámtól kapott párat bátyám, a másik része meg egy nagyon kis hangulatos kocsmában botlottam beléjük. A falon voltak kirakva! ^^
    És itt jön az, hogy annyira nem várom, hogy euró legyen. Az eurók egyszerűek! :S A magyar pénzek meg régen is és most is szépek, szerintem! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, valóban szépek a magyar pénzek, volt már összehasonlítási alapom, mikor láttam külföldi fizetőeszközöket.
      Az euro meg nem hiányzik nekünk egyáltalán...szerintem.

      Törlés
    2. Egyet értek! :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.