2013. március 4., hétfő

Csodás


...idő volt ma, így jó fél napot kint töltöttem a kertben, rendezgettem, meglazítottam a földet a tavaszi hagymás virágok körül stb.

Pont az utcai kerítéstől nem messze kapálgattam, mikor jött két kamasz fiú és egy lány. Ha most a párbeszédet, ami lezajlott közöttük, míg hallottam őket és le kellene írnom, akkor a tévében szokásos fütty helyett csak pontokat tudnék végtelen hosszúságban leütni.

Komolyan mondom, ledermedtem:( és a lány vitte a prímet...
Elképesztő mocskos szavakat használtak, nagy hangon, hogy lehetőleg más is hallja. Kint voltak az idős szomszédomék is, leesett állal álltunk percekig...

Utána egész idő alatt azon filóztam, hogy ettől érzik magukat menőnek?  kitől tanulták és milyen ember lesz belőlük?...hogy otthon is így beszélnek a szüleikkel, testvéreikkel?

Egyébként meg...van még egy gondolatom ezzel kapcsolatban: én vagyok nagyon mimóza és lemaradtam a magyar szókincs eme használatáról.

18 megjegyzés:

  1. Megbotránkoztatják a környezetet, de egymásközt észre sem veszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, ezt ők már szinte természetesnek érzik...

      Törlés
  2. Anonymous3/04/2013

    Káromkodás (trágárság) - Magyar Nyelvtudományi Tanszék ...
    mnytud.arts.klte.hu/szakdolgozat/hegyi_k.pdf

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Széles körben elterjedt vélekedés, hogy káromkodásban a magyar előkelő helyet foglal el a világ nyelvei között. Tény, hogy nyelvünk igen gazdag forrása a káromkodásnak és a trágár kifejezéseknek, ám a nyelvészek szerint nem élünk a rendelkezésre álló eszközökkel. „Manapság egy-két kivételtől eltekintve nem hallani improvizatív jellegű, cifrázott, kacskaringós, esetleg ötletes elszólást vagy ferdítést“ – állítja Batár Levente. A példák nagy hányadára jellemző, hogy durvák, rövidek, megtalálható bennük a nagy érzelmi, indulati kifejező erő. Funkciójukat tekintve leggyakrabban indulatok levezetésére szolgálnak" -

      - az a nagy helyzet, hogy az én nézeteimmel akkor sem egyeztethető össze az ilyen viselkedés, mondjon rólam bárki bármit emiatt.

      Törlés
  3. Mondjuk...buták...bár valahonnan hozzák...és a családdal is lehetnek bajok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szerintem nagyon sok múlik azon, hogy a családban mit lát, mit hall..meg egyáltalán, hogy milyen környezetben nő fel

      Törlés
  4. Néztem reggel, kibújtak a tulipánok végre... Sőt!!! Tadammm... a hóvirág is. :-)))
    És sok-sok apró gaz mindenütt... hurrá. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Chanson :D az apró gaz, jah elemi erővel bújnak azok is ki, nehogy lemaradjanak már:)

      Törlés
  5. Hát az én fiam is néha mond olyanokat, hogy csak lesek, kérdezem, hol tanulta, hát az iskolában. Másodikos, és még azt sem tudja, hogy mit jelentenek ezek a szavak, csak a suliban sok a "rossz" gyerek - ahogy ő mondja, és tőlük tanulja.
    Pedig mi sem ezt tanítjuk neki. És, természetesen mindig megbeszéljük, hogy ez helytelen viselkedés, helytelen beszéd.
    De néha úgy érzem, hogy ilyen ellen-erővel képtelenség harcolni.
    Hallani a gyerekeket, már oviban, a fiatalokat lépten-nyomon, ilyen szókinccsel, ilyen káromkodásokkal, ilyen kifejezőkészséggel, és bizony sokszor gondolkodom azon, hogy jajj, de megöregedtem, mert ez számomra így elfogadhatatlan és azon is, hogy hová korcsosul a magyar nyelv? Néha sírni tudnék szép magyar nyelvünk ilyen meggyalázásán.
    No most aztán jól kikeltem magamból, hogy azt a rézfánfütyülőjét! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Maximálisan igazad van, mert nem feltétlenül otthon tanulja a gyerekek zöme, hanem iskolában és sajnos már az oviban is. Mesélte az egyik ismerősöm, hogy az unokája az oviban olyanokat tanult, amit otthon aztán elmondott, hogy csak lesett. Én nagyon ki vagyok akadva ezektől, mert nem lehet őket megvédeni az ilyen "tanulmányoktól", de remélhetőleg később, ahogy okosodnak, már el tudják dönteni hogy mi a helyes és mi nem.

      Törlés
  6. De néha úgy érzem, hogy ilyen ellen-erővel képtelenség harcolni.
    Hallani a gyerekeket, már oviban, a fiatalokat lépten-nyomon, ilyen szókinccsel, ilyen káromkodásokkal, ilyen kifejezőkészséggel, és bizony sokszor gondolkodom azon, hogy jajj, de megöregedtem, mert ez számomra így elfogadhatatlan és azon is, hogy hová korcsosul a magyar nyelv? Néha sírni tudnék szép magyar nyelvünk ilyen meggyalázásán.
    No most aztán jól kikeltem magamból, hogy azt a rézfánfütyülőjét! :D
    Ééés, kertben bogarászni jó!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos, úton-útfélen hallani ilyeneket. Ha szembe találkozik az ember egy-egy fiatalokból álló csoporttal, biztos lehet benne, hogy elhangzik pár zaftosabb szó.

      Persze, tisztelet a kivételnek!!

      Kertben lenni, óóó yeeesss, ilyenkor már be sem lehetne zárni a lakásba:D

      Törlés
  7. Sajnos, valóban már az oviban is probléma ez, és nagyon-nagyon rossz ilyen pici gyerekek szájából hallani. És van, aki tényleg ott hallja először, és el is tanulja, de van olyan csöpp is, aki bár hallja, sosem mondja... (azért nálunk az a jellemző, hogy az a kisgyerek mondja, aki otthon is hallja, számukra ez sajnos szinte természetes.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, ha folyamatosan hallja otthon a gyerek, azt hiszi, hogy az elfogadott másoknál is...sajnos!
      ... meg ettől valahogy felnőttebbnek érzik magukat a nagyobbacska gyerekek...nem jól van ez így, de olyan tehetetlen az ember ilyenkor (is)

      Törlés
  8. Én sem beszélek szépen, szoktam káromkodni no de azéééért...
    Ha a helyzet megköveteli, ha gyerekek sürögnek körülöttem vagy ha az utcán vagyok akkor moderálom magam.
    Időnként nekem is leesik az állam mikor elmegyek áltsulis gyerekek mellett s mennek a qrva anyázások. :O

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet nem beszélsz szépen, de nem hiszem, hogy folyamatosan olyan ocsmányul beszélnél, mint ahogy én hallottam ezektől a fiataloktól...

      Törlés
    2. Ezt nem vitatom. :D

      Törlés
    3. Nem vagy Te olyan rossz gyerek....:)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.