2013. március 26., kedd

Nagyon szép


"Névtelen" kommentjében volt, de annyira szép, hogy muszáj kitennem...



Valamikor vadlúd voltam,
Vadludakkal vándoroltam.
Nagy tavakért lelkesültem,
Tengeren is átrepültem.

Őszi fényben és homályban,
Fel-feltámad régi vágyam:
Társaimmal útra kelni,
Fényt és felhőt úszva szelni.

Majd ha végem itt elérem,
Vadlúd formám vissza kérem.
Jó barátok, ismerősök,
Hogyha jönnek bíbor őszök.

Nézzetek fel majd az égre,
Égen úszó vadlúd-ékre,
S azt mondjátok eltűnődve:
Újra vadlúd lett belőle,
S most ott száll a V-seregben,
Hangja szól a fellegekben.

Áprily Lajos: Vadlúd

15 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon szép vers, nem ismertem még, köszönöm!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyönyörű...sírtam rajta, ahogy Csernák János elmondja...

      Törlés
  2. Megzenésítették...Halász Judit énekelte, a gyerekeim ezen nőttek fel :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, meghallgattam azt az előadást is, a Halász Juditét. Mindegyik változat nagyon szép.

      Törlés
  3. Lényeg, hogy látható, hallható...és gyönyörű

    VálaszTörlés
  4. Nagyon lélekbe mászóan szépséges! Jó volt olvasni, de főleg hallani.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, nagyon jó látni, hogy másoknak is megérintette a lelkét.

      Törlés
  5. Válaszok
    1. nem tudnám megmondani, hogy hányszor hallgattam meg ....

      Törlés
  6. Annyian mondták már, hogy nagyon szép...nincs kedvem ismételni őket. :(
    Én azt mondom qrva jó! ^^ :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönet érte Névtelennek, hogy idelinkelte megjegyzésbe és ennyi embernek elnyerte a tetszését...

      Törlés
    2. Akkor szerintem tapsoljunk és kiáltsuk együtt a nevét!
      NévtelenNévtelenNévtelen!!! ^^
      De tényleg! :)

      Törlés
    3. ezért minden más hibáját elnézem...egy ideig:)

      Törlés
    4. Névtelen4/13/2015

      mik vannak?

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.