2015. április 22., szerda

Egy kis szín...


...meg aztán...régen volt virág :P :)
a zöme ma készült, keresztül-kasul jártam a várost, ügyintéztem..., úgy elfáradtam, mint egy rossz kutya.
 (Ne kérdezzétek az hogy fárad el, mert nem tudom...felénk mindig így mondták }

Annak ellenére egész délután kerteztem. Meg még csaptam egy kört, befizetni az esedékes csekkeket. Soha nem fogynak el...
Vetettem gömbcukkini magot, a lányom kérésére spenótot, vettem egy kis citromfű és zsálya növénykét, mert ami volt nekem az kipusztult...vagy ügyesen kikapáltam...már nem tudom.

El is vetettem mindent, ami a kezem ügyébe került. Így lesz retkem (az első adag vetés megfagyott...), húsvéti róza, meg mikepércsi vaj, lehet szalonnát sütni, isteni hozzá a friss, bió retek...mert itt aztán permetezve soha nem lesz. A párom még azt sem permetezi, amit kéne. Meg is látszik rajta. Mármint azokon a növényeken, amit pedig muszáj lenne. Pld. szőlő.
Évek óta a darazsak, verebek, rigók, seregélyek zabálják le/fel majdnem mindet előlünk, mert mindig van van valami hibája lisztharmat pld. és úgy már nem jó, nem kell. Finnyás népség vagyunk. A Párom. Én is. Főleg.  Meg a lányok.
Egymásra ütünk, no.

Lesz ám virágom is! Miért is ne lenne? most hogy elvirágoznak a tavaszi hagymások, egy ideig nem nagyon lesz semmi a kertemben. Vagy csak elvétve ez meg az.
Szóval vetettem rézvirágot, (hejj, de szeretem!!) gombvirágot, bojtocskát.
Kipusztult egy csomó krizanténom, úgy sajnálom, olyan szépek voltak. Azért maradt bőven, csak mindig sajnálom, ami kiszárad, kifagy.
Teljes gőzzel beindult a levendula és az a két kis tő is, amit tavaly ősszel szaporítás céljából gyökereztettem le. Van egy lila virágom, fogalmam sincs hogy hívják, de most olyan szép bokros, már jól néz ki :) évekkel ezelőtt a szomszédasszonyomtól kaptam, neki már nincs belőle, ott fűzte az agyamat, hogy adjak már neki.
Pech, mert ezt csak ősszel lehet szétszedni, de megígértem, hogy kap belőle.

Merészen nekiálltam megszerelni az új locsolófejet, amit tegnap vettem. (Hogy a zember hol van és miért nem Ő?? Balcsin...éccaka ér csak haza...)
Nem úgy megy ám, hogy csak rátesszük és go! kell ahhoz kérem szépen awab bilincs is. Kerestem, találtam, szereltem. Olyan elégedett voltam, mikor kipróbáltam! :D Locsoltam, azt is amit nem kell. Ki kellett próbálni.

No, miután ezt a sok sületlenséget leírtam, ugyan kit érdekel, jöhetnek a virágos fotók. Nem művészi a közelében sem jár, de az enyém.

(Sóhaj.)
 Az élet szép.



ahhhh, az a hibátlan kék ég.... :))






ez már itthon...


14 megjegyzés:

  1. Rózsás kedvem lett... :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ugye? :) tutttttam én azt, hogy kell egy kis szín! :)))

      Törlés
  2. Már miért ne érdekelne? Szeretem a monológjaidat (is) :)
    Gyönyörűek a virágok!% És azok a rózsaszín virágba borult fák...! Ma én is láttam ilyet élőben is :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szokás szerint nem tudom mi az a rózsaszín virágú fa. Én csak gyönyörködtem benne :))

      Törlés
  3. Ilyenkor(meg mindig) azon csodalkozom mi hol vagyunk ehhez kepes:)eppen csak rugyezni kezdtek a fak, de ma visszajott a tel, ejjel -4 fok lesz:(
    Nagyon szepek a fotok, feldobnak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kárpótol majd téged is, ha teljes erővel ott lesz a tavasz nálatok is, meglásd! kicsit csúszásban vagytok, de mindent behoz a természet :)
      Itt már katasztrofális lenne egy -4 fokos fagy :( Semmi gyümölcs nem lenne, mint jó pár évvel ezelőtt, mikor minden elfagyott Szabolcsban: alma, dió, körte, szilva.

      Törlés
  4. óóóó eltüntettem...
    szóval Kedves Barátnőm a véleményedre lennék kiváncsi, mint szakértőnek, hogy én, az amatőr, mit szórjak szét a kertben magról, ami bírja a szárazságot, engem is túlél, szép és nagy és évelő és mutatós?
    Köszönöm a tanácsot előre is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hahaha, szakértek? én? virágilag? :) tudod, az én szakértelmem abból áll, ahol látok egy tenyérnyi helyet, oda vetek, ültetek. Aztán vagy kikel, vagy nem :) Ha kikel és meg is marad, akkor örülök, ha nem továbblépek.

      Mit szórjál szét? ami nagyon hálás, igénytelen, de ugyanakkor vég nélkül virágzik, szétszórja a magjait és következő évben millió kis növényke kel ki belőle mindenütt, az a kúpvirág. Számtalan fajtája van, én imádom, nekem is van mindenfelé a kertben. Minden helyen kikel, tényleg nem kell neki semmi babusgatás.
      Szintén szétszórja a magjait a tatárka, a harangvirág, a porcsinrózsa a gyönyörű színeivel. Ha egyszer vetsz porcsinrózsát, ki sem tudnád irtani a kertedből és virágzik szakadatlan, fagyokig. Az oroszlánszáj is mesés kis virág, azt sem kell babusgatni, ha egyszer virágzott a kertben, utána már mindenütt kikel.

      Szóval, hirtelen most ezek jutottak eszembe, ezeknek mindnek lehet kapni magját, próbáld meg egyszer, nem lesz rá többé gondod :)

      Törlés
    2. Pont ilyen tanácsra volt szükségem, ezekből beszerzek egy taligával aztán hajrá :)
      Köszönöm szépen a segítséget :)

      Törlés
    3. igazán nincs mit! :)

      ezekben a kis nyári virágokban nem fogsz csalódni, színesek, igénytelenek, szárazságtűrőek és sokáig nyílnak.
      Úgyhogy, hajrá! :)

      Törlés
  5. Neked mindened annnyira gyönyörűűű....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. áááá, ebből csak a tulipán az enyém, az utolsó fotón :) a többit útközben láttam meg :)

      Törlés
  6. Nem írtál sületlenségeket,én nagyon élveztem!!!!!!! :) Kérek még ilyen beszámolót,ha lehet.:)

    Nálad már virágzik a Júdáspénz? Hogyhogy? Vagy az enyémet kigyomlálta az a drága jó Ember? lehet! Mert én nem mindent szépen ágyásba ültetek,hanem csak úgy.:)
    De jó lenne otthon lenni,csodás az idő!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elég össze-vissza beszámoló volt, de így jött ki :))

      Csak tippeltem, hogy melyikre írod: júdáspénz:) most már ezt is tudom. Ez nem az enyém, egy ház előtt láttam tegnap ahogy mászkáltam a dolgaim után.

      Csodás bizony, ideje lenne már, hogy ilyen legyen, mert reggelente még mindig bekapcsol a kazán...

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.