2015. május 25., hétfő

Aki


...életében egyszer volt virágzó akácerdőben, az soha nem felejti el. Elmondhatom, hogy voltam olyan szerencsés az életben, sok mindent láttam, átéltem már, de ezt? ezt nem lehet elmondani, lefotózni.
Ezt látni, érezni kell.
Maga az erdő: millió virág, méhecske, illat, madárfüttytől hangosan.
Lábunk előtt/alatt a lehullott akácvirág, fejünkre hózáporként hullik a fákról. Fokozhatatlan virágillat, hangos zúgással dolgozó méhecskék, fák között repülő ragadozó madár (nem tudtuk mi lehetett az, de nagy volt és gyönyörű, Tesóm szerint valahol ott lehet a fészke, mert többször látta már.)

Nem tehetek róla, de Schäffer Erzsébet írása jutott eszembe, amit a Toronyiránt c. könyvében olvastam.

"A Túr partján így szólt hozzám egyszer a tűznél egy öreg ember.

 - Majd ha eljön velem egyszer tavasszal az akácerdőbe, oda ahol a méheim gyűjtenek, ahol rajtunk kívül nem hallani mást, csak kakukkszót, akkor megérti, honnan költözik béke az ember szívébe. 

- Mikor induljunk, András bácsi? 

- Ha meglátja az első akácvirágot, igyekezzen....

És nemsokára teli lesz az orrom, a szám, a hajam, minden pórusom az akácvirág semmivel össze nem téveszthető édes illatával. Könnyű, mézes felhő nehezedik minden élőlényre, aki az erdőn jár...”

(Schäffer Erzsébet: Toronyiránt c. könyvéből)

Valahogy így éreztem én is. Benne van a lelkemben, azt hiszem örökre.







18 megjegyzés:

  1. De jóóóó! Ültettem akácfát, de kicsit meg kellett ritkítani.Nagyon szeretem!!!!
    Erről a könyvéről nem hallottam.Ennyire jól emlékszel a könyv részleteire?????Nem semmi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szó szerint persze, hogy nem emlékszem ennyire a részletekre, de tudtam, hogy ebben a könyvében írt erről, s visszakerestem, úgy írtam be ide az idézetet.
      Nem tudom hová ültetted az akácfát, de vigyázz vele, mert nagyon elterjed! :)

      Törlés
  2. De szép!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3
    A bejegyzés, az idézet, a fotók! Tökéletes!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kavics! :) a hely is ilyen volt, minden egy helyen, ami kedves nekem :)

      Törlés
  3. Mennyi akácvirág! Főleg az utolsó képen látszik. Ez nagyon klassz lehetett! Szinte érzem az illatot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katici, volt olyan fa,amin nem is nagyon látszott levél, annyira borítva volt virággal :) s az a virág "hóesés" ? az elhervadt virágok, ha megrázta a szél a fákat, záporoztak le a földre - csodaszép volt :)

      Törlés
  4. Ma én is pont így jártam... átjárt az akácillat, belopakodott az orromba, de a szívembe is... nagyon szeretem!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy ott mászkáltunk, az jutott eszembe, hogy ezt akarta kipusztítani az EU....

      Törlés
  5. Azt hiszem tudom mirol irsz, es bar en nem akacerdoben ereztem most hasonlot, de ereztem:) gyermekkoromban megettuk, Te is?:)
    A toparton itt is talalni egy ket akacfat, szoktam hazahozni viragot, itt meg nem viragzik.

    Az idezet nagyon szep:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. persze, hogy megettük!!! de még mennyire, hisz olyan finom! :))

      Persze, nálatok csúszásban van a virágzása, itt már a vége felé van.

      Törlés
  6. De nem ám!!!!! Volt hozzá szerencsém, és örökre kitörölhetetlen élmény marad. Régen volt, hozzátartozott a gyerekkoromhoz. A szülőfalumhoz vezető út mellett is van egy ilyen erdőcske. Mennyire vártam tavasszal diákkoromban, hogy a busz odaérjen, megteljen az édes, semmihez nem hasonlítható illattal!
    Szerencsés vagyok, mert itt a közelünkben is van egy kis akácos, és amikor esténként beborítja az illat a környéket..... tudod miről beszélek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, hogy tudom :) még most is zsong bennem az élmény. Nem is tudom miért nem megyünk arra gyakrabban, hisz az nem csak ilyenkor szép, hanem minden évszakban...bár azért talán mégis csak most a legszebb :)

      Törlés
  7. Gyönyörű képek... Magam elé képzelem mert el sem tudom képzelni közelünkben merre van akác... de az illata...bóditó...és még a madarak...becsukom a szemem és az erdőben vagyok....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudja visszaadni a fotó az érzést, már-már giccses szépségűnek tűnt, mert naplemente volt éppen és a fák között átszűrődött a fény. A fotókon ritkának tűnik, pedig sűrű az erdő, csak lehet éppen ott volt ez a kis tisztás s körülötte volt kevesebb fa.
      Nekem a madárfütty hangzik még mindig az agyamban...nem is tudom mikor hallottam egyszerre annyi trillázást :))

      Törlés
    2. és............. hogy kellenek az ilyen szépségek...az ember szívét,lelkét melengeti...
      Kint voltam az udvaron, büdöském már nem is látszik. a vízben ültek, nyakig...Most tartunk 95 milliméternél... kb 2-3 nap...alatt

      Törlés
    3. Igazad van, kellenek ilyenek az ember mindennapjaihoz. Talán átsegít egy-két nehéz dolgon.

      Uhhh, iszonyatos mennyiségű eső esett felétek! Láttam mindig az előrejelzésben, hogy kaptatok rendesen az égi áldásból.
      Itt kezelhető mennyiségű esett, pont annyi, ami kellett a növényeknek.

      Törlés
  8. Imádom! :) És nekem annyi, de annyi akácom van itt a kertben... fehér is meg rózsaszín is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor tudod miről beszélek! :) már lassan teljesen elvirágzik :(

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.