2015. május 11., hétfő

Akkora


fotó: internet

...volt, mint egy kis husáng, mikor jó pár évvel ezelőtt kaptuk. Egy hársfa csemete.

Olyan helyre ültettük, ahol nem volt útban villanyvezeték, nem árnyékolt volna senki házára, miénkre sem.

Babusgattuk, ápolgattuk, locsolgattuk, mert nagyon nehezen fogant/maradt meg. A szomszéd bácsi még tyúktrágyát is adott a tövére, csak megmaradjon.
A kitartó gondozásnak hála, megmaradt. Évről évre néztük, hogy jaj de szép kis formás fa lett/lesz belőle. Idén tavaszra már elérte a kb. három méteres magasságot, a törzse a tövénél már volt vagy 10-15 cm átmérőjű. Örömködve néztük, mekkora hajtásokat hozott most is.

Aztán április legvégén egy reggelre valaki halál precízen, a talajtól pár centire szépen elfűrészelte. Nem ám barmolta, törte: elfűrészelte.
Csak álltunk, a döbbenettől meg sem tudtunk szólalni. Hogy de most ezt ki? miért? kinek volt útjában? Fogalmunk sem volt, hogy ki és miért vágta ki. Nevessetek ki, de majdnem megsirattam.

Tegnap választ kaptunk rá. Egy utcával arrébb jártunk tegnap, mikor megláttuk egy helyen. Ki volt dobva az ott lévő fák tövéhez. Azonnal ráismertünk :(

Egy embernek nem nevezhető lény májusfát csinált belőle :((((( kivágott egy gyönyörű élő fát, azért hogy a szerelmét (?????) bizonygassa vele egy lánynak. Szépen fel volt szalagozva, még a törzse is körbe volt tekerve színes szalagokkal...

Nem nagyon akarnám most ide leírni, ami gondolatok voltak bennem, mert nem bírná a nyomdafesték :(

Ember az ilyen? Mekkora ész kell már ehhez!  Milyen okos volt már, még fűrészt is hozott magával, ne legyen már olyan gáz annak a fának a töve, amit ad a nőjének...És biztos nagyon elégedetten konstatálta: óóóó, de szép emléket adtam a csajomnak!
Van a környékünkön egy csomó nagy fa, amiről ha levág egy nagy ágat, ugyanazt a célt szolgálta volna :(
Nem, neki ez kellett:(
Kár volt így látnom, mert kicsit belezakkantam.

És az az elfűrészelt hársfa a tövénél elkezdett kihajtani...

14 megjegyzés:

  1. Mindig, mindenhol vannak nemnormális emberek sajnos.
    Ráadásul egy egészséges fa kivágása és elvitele lopásnak minősülő bűncselekmény ha jól tudom.
    Legalábbis ahol én lakom évről évre a kertészeti vállalat vágja/töri ki az elhalt csemete fákat és telepít újakat, vagy pl az ablakom előtt álló hatalmas fát is ők metszik......
    Sajnálom a csodás fádat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kata, itt csak annyiból áll a gondozás, hogy az e.on megbízásából évente eszméletlen csúfra megcsonkítják a fákat, hogy ne érje a vezetéket...

      Törlés
  2. Orsi, ez borzasztó (!), megértem, hogy mit éreztél, amikor megláttad, majd amikor felismerted a kis fátokat... :-(
    Nem lehet feljelenteni???
    Tudom, ez a fát már nem menti meg, de legalább egy jó kis bírsággal legközelebb gondolkodik az illető, mert az ugye nem tette.
    Tudo, hogy tegnap volt a fák és madarak napja?
    De a Ti kisfátok él, és ha furcsa külseje is lesz élni fog és nektek fog virágba borulni. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kavics, nem tudjuk személy szerint hogy ki volt, nem is biztos hogy ott lakik az a valaki, aki előtt ki van dobva a fa, csak odavitték.
      Igen, tudom, én szombaton ünnepeltem :))

      Nem tudom megmarad e az a kis hajtás...

      Törlés
  3. Ez gáz... sajnálom a fátokat! Nem értem az ilyen emberek cselekedeteit...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. esze nincs...meg lelke sem...meg világa sincs...

      Törlés
  4. Abszolút együttérzek veled! Nekem is volt hasonló esetem... sírt a szívem...
    Milyen jó, hogy tőről hajt a fa... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem azt a tőről hajtást már nem fogom babusgatni....

      Törlés
  5. Na en erre nem is tudok mit irni...de komolyan.Az elottem irok leirtak mindent.Szivbol sajnallak Orsika:(( tudom milyen az valamit pici koratol nevelni, nezni mindig, meregetni, mert en is ilyen vagyok.Valahol belehalunk mi is ilyenkor:(


    puszillak es nagy oleles neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod, vannak ilyen emberek...

      Énisénisénis <3

      Törlés
  6. Teljesen megértelek... és hogy mennyire fáj...Nem is tudom mit is gondolt, és hogy jött hozzá...bár már semmin nem csodálkozom...Ezzel kapcsolatba van is gondolatom, de ha lehetne inkább a másik blogon írnám le, ha megengeded...... hasonló történt az elmúlt évben...és azóta sem tudtam megérteni a történteket.
    Sajnálom a kis fádat....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szikra hogy pattanhatott ki az agyában? hogy az a fa tökéletes lesz neki...és semmi nem akadályozta meg benne. Azt szoktam mondani: ne legyen nagyobb öröme.

      Persze, nyugodtan leírhatod ott!

      Törlés
  7. Válaszok
    1. Az. Mindig voltak, vannak, lesznek ilyen emberek.

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.