2015. május 13., szerda

Újra


...együtt van a Munkácsy-trilógia.
Az elmúlt időszakban már ki tudja hányszor szedték le, vitték el, hozták haza a korábban a kanadai Hamilton Galéria tulajdonában lévő képet, a Krisztus Pilátus előtt c. Munkácsy festményt.

Éveken át ment a huzavona, hogy ki vásárolja meg, tartós bérletbe, kölcsön adták, hozták, vitték stb... Most végre!!! léptek az ügyben, a magyar állam megvette, így tegnap remélhetőleg már a végleges helyére kerül, a Déri Múzeumba.
Most már "csak" a Pákh Imre tulajdonában lévő Golgotát kell megvenni és örökre együtt maradhat a három monumentális kép, amit még maga Munkácsy sem látott együtt soha.

Ha újra megnyitják azt a termet, ahol a három kép van kiállítva, elhatároztam, hogy újra megnézzük.

Sosem felejtem el, mikor először láttam. Hatalmas terem, fő helyen a három kép, középen párnázott padok voltak akkor.
Sokáig ültem a képek előtt, s biztos meg sem tudtam volna szólalni. Nem is beszélni kell, nézni. Hihetetlen szép. Utánozhatatlan remekművek. Magyar festő alkotása és a miénk.
A városé, az államé, mindenkié!

Ha erre jártok, ne hagyjátok ki, mert életre szóló élményt jelent!

(Fotó: internet) a három festmény együtt

(fotó: internet)  Krisztus Pilátus előtt -  ezt most vásárolták meg a Hamilton Galériától
(fotó: internet)   Ecce Homo - ez volt a Déri Múzeum tulajdonában
(Fotó: internet)  Golgota - jelenleg Pákh Imre tulajdonában van, folynak a tárgyalások a megvételéről

12 megjegyzés:

  1. Tudom, miről írsz... már én is láttam... hihetetlen élmény...

    VálaszTörlés
  2. Gondolom, mekkora élmény lehetett. Még így, képről is csodálatos látni.

    VálaszTörlés
  3. Hú, ez a képekről nézve is lenyűgöző!

    VálaszTörlés
  4. Palkó, Katici, Éva: felejthetetlen, elgondolkodtató, örök élmény.

    VálaszTörlés
  5. Csodalatos lehet ott allni kozepen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ha újra látogatható lesz, megnézem...de fotózni azt bizony ott nem lehet...mondjuk meg is értem.

      Törlés
  6. De jó, hogy írsz róla, nem tudtam. Mindenképp szeretném megnézni. Mióta Dallos Sándortól olvastam a könyveket, azóta képzeletben már annyiszor láttam, ezért is kíváncsi vagyok a művekre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne hagyd ki, ha erre jársz!! Képzeletet felülmúló alkotások.

      Törlés
    2. :-(
      http://www.erdekesvilag.hu/tulajdonosa-elviszi-a-golgotat-debrecenbol/

      Törlés
    3. Igen, olvastam :(
      A helyi újság is foglalkozott vele ma, meg persze az internet is tele van vele. Olvastam hozzá a kommenteket is...mit mondjak...sok igazság volt a hozzászólásokban...persze a trágár, fajgyűlölő megjegyzéseket nem helyeslem.
      Most már megoszlanak itt is a vélemények...

      Törlés
    4. A kommenteket nem olvastam, csak a hírt. Úgy tűnik pénz kérdése csak a dolog...

      Törlés
    5. Persze, csak azon múlik, a pénzen. Az állam 6 milliót adna érte, Pákh Imre 9-et kér. A másik képet 5,7 millióért vették meg. A vélemények ezen csapnak össze, hogy zsarolja az államot a gyűjtő, meg hogy ha a másik kép annyit ért, akkor ez sem ér többet. Meg pld. az állam 100 millióért restauráltatta a Golgotát...

      Ezek a képek sehol nem érnek annyit, mint itt. Olvastam, hogy 1998-ban egy aukción, a Krisztus Pilátus előtt senkinek nem kellett 40 ezer dollárért, s visszavásárolta a tulajdonosa.
      Hatalmas képek, tárolásuk, kiállításuk sem egyszerű dolog. De ez már hagy legyen az ő gondjuk...

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.