2015. május 10., vasárnap

Van


Van az a kor, amikor az ember annak is örül,
hogy ami a száján be, az másnap a fenekén ki,
két mankó kell, hogy kiegyenesedjen a fotelból,
percekig vesz levegőt, hogy kiáltani tudjon:
„Anyus, éhes vagyok, hol van a vacsora?”
De nincs válasz, és remegve kibotorkál,
hátha valami történt, a múltkor is elszédült,
csak úgy, magától, egy perce még jól volt.
A hálóban nincs senki, a wc-re is bekopogott,
a konyha is üres, a hűtőn észrevesz egy cetlit,
előkeresi a szemüvegét, és hangosan olvassa:
„Apus, elmentem a kis Julcsira vigyázni,
holnap jövök vissza, szendvics a hűtőben.”
Kinyitja az ajtaját, és tényleg ott sorakoznak,
az egész tele van velük tömve faltól falig.
„Anyus hagyta itt” – lobogtatja a cetlit –
„tudja jól, hogy mindent azonnal elfelejtek.
Holnap majd hazajön, és főz valami finomat.”
Megkönnyebbül, és egy szendviccsel a kezében
a nappaliba csoszog, vissza a televízió elé.

Pedig dehogy jön az haza, nem jön többé,
vagy egy hónapja már kinn alszik a hidegben,
csak a gyerekek rakják ki mindig a cetlit,
mert attól apus megnyugszik, és a fotelbe ül.

(írta: Halk Károly)

http://dunapart-cafe.net/index.php?page=wrshow&id=31679&catid=main

11 megjegyzés:

  1. Ez döbbenet... hol találsz Te ilyeneket???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. bevallom őszintén, hogy a régi freeblogról varázsoltam elő, amit Katici adott egy linket pár hónappal ezelőtt, annak a segítségével.

      Törlés
    2. http://dunapart-cafe.net/index.php?page=wrshow&id=31679&catid=main

      Törlés
    3. Köszönöm, hogy megkerested az eredetit, nekem semmi más forrás nem volt megjelölve annak idején, mikor akkoriban rátaláltam valahol és a freeblogra feltettem, azóta meg nem is néztem utána, ahogy most sem...

      Törlés
    4. csak az érdekesség miatt: az én freeblogom linkje is silencium volt, csak nem "t" -vel írva, mint a Halk Károlyé.

      Törlés
  2. Itt is leirom, hogy nagyon szep, megborzongatott.Es persze szomoruan az...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arra gondoltam, hogy valószínűleg az író édesapjáról van szó, róla írta.

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Szerintem biztos, hogy ez így történt...

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.