2015. december 18., péntek

Ilyenkor


fotó: internet

...mindig bennem a vágy, hogy egy kis mézeskalácsot süssek. Nem tudom mit és hogy csinálok, de nekem sohasem puhul meg, parittyázni lehet vele. Ízre-illatra jó, csak ne lenne olyan kemény :) A családom húz vele rendesen napokig...

Eszembe jut Nagymamám mézese. Soha nem mért semmit, mindent szemre rakott bele, összegyúrta és hagyományos tűzhely sütőjében megsütötte.  Semmi légkeverés meg ilyenek és mégis mindig tökéletes lett. Nála nem volt semmi cicoma rajta, csak egy fél szem dió.
És én azt mennyire szerettem rajta??! legszívesebben lerágtam volna jó néhányról, ahogy meg is tettem néha, igaz utána kaptam egy seggest, de megérte :D

Nem adom fel! holnap sütök.... :)
Most találtam egy tuti receptet...nincs kizárva, hogy még márciusban is rágni fogjuk...

15 megjegyzés:

  1. No, akkor drukkolok! Aztán mutasd ám majd!
    Nálunk nem volt a családban hagyománya, én sem sütöttem még soha, de mindig szoktam kapni finomakat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ööööö, hát ez most kútba esett...legalább is a mai sütés :D helyette elmentem egy kicsit mászkálni, az egészségesebb volt, nem hizlal, mint a mézeskalács :)

      Törlés
  2. Tudod mit próbáljál ki? Ne rakd dobozba,hanem hagyd a konyhában egy tepsiben,ahol főzöl,száll a gőz ,és ott meg fog puhulni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáltam én mindent, de ami kemény, az kemény is maradt :)

      Törlés
  3. Névtelen12/19/2015

    Régen nekem is mindig "ropi" lett, tehát megértelek...)))), de mióta /évek/ betartom a max. 8-10 perc sütési időt finom puhák, rá is kérdeztek még az elején, hogy mitörtént nincs már több "ropi"?????)))))DDDDD
    Adri

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Adri! :)

      Na ugye! nem csak én vagyok ilyen mézeskalács sütő fenomén :) :)

      Engem azzal húztak, hogy simán elmenne parittya tölteléknek :D

      Törlés
  4. Gyere, nálam is van egy recept! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mindjárt bekukk hozzád :) egyszer csak sikerül! :)

      Törlés
    2. bekerülök majd a rekordok könyvébe, hogy az 1476. kísérletre sikerült :D

      Törlés
  5. Nekem sem sikerült soha - már nem is próbálkozom :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No várj csak! most a hűtőben pihen, holnap sütöm :) kiderül, mit alkottam...ajjajj :)

      Törlés
  6. Szia Orsi! Nálunk is kemény ha kihűlt, alma szeleteket szoktunk tenni közé attól szépen megpuhul. Ha nem próbáltad még akkor ezt próbáld ki. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Te drága kis fiatalka! de régen láttalak, örülök Neked, hogy itt jártál :)

      Örömmel írom, hogy puha lett/maradt, de köszönöm a tippet:)

      Törlés
    2. Be szoktam ám nézni, ha nem is írogatok. :)
      Na akkor semmi gond! Ügyes vagy. :)

      Törlés
    3. Mindig örülök Neked! :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.