2015. december 21., hétfő

Tádáááámmm!


Óhh igen,  bé van fejezve a nagy mű.
Bocsánat, hogy olyan jeles írásból idézek, mint Madách: Ember tragédiája - de most ez jutott eszembe a nagy mézeskalács projekt befejezésével:

"Be van fejezve a nagy mű, igen.
A gép forog, az alkotó pihen."

Háááát, igazából holnapra dől el, hogy puha marad e vagy sem, vagy még húsvétkor kalapáccsal összetörve kell elfogyasztani a maradékot.

Ízre, állagra, még kinézetre is - na jó....elmegy szódával. 
Muszáj volt módosítanom a recepten (egyébként a Jenever oldalán található receptből csináltam meg) mert az én kacifántos családom nem eszik fehér lisztből, csak tönkölybúza lisztből készült sütiket. Meg porcukrot sem tettem bele, csak a felét.
A tönkölybúza jellegénél fogva ez egy kicsit morzsalékosabbnak tűnik, bár mondom, igazán csak holnapra derül ki: kőszikla vagy puhaság :)

Annyira nem díszítettem, mert a nagyon cukros sem kell senkinek, a dió az viszont bejön mindenkinek. Három gáztepsivel lett, a karácsonyi dobozom tele lett. 
S még mielőtt valaki azt mondaná magában, miért csinálok ekkora felhajtást egy mézes sütésből, csak azt tudom mondani: muszáj volt éreznem a mézeskalács illatát, így ünnep előtt.

Már csak azon tűnődöm, hogy vajon ki fogja megenni?....





11 megjegyzés:

  1. Jól néz ki! És a díszítés is tetszik!! :)
    Remélem, puha marad! Nagyon kíváncsi vagyok!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem emlékszem rá, hogy mivel kell megkenni, hogy fényes legyen sütés után...úgy szebb lett volna :)

      Törlés
    2. Én nem szoktam bekenni.

      Törlés
  2. Ha most puha, reggel is az lesz, tapasztalat.Ezek olyan nagyanyám sütöttére emlékeztetnek, de rég volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. az maradt, puha, legnagyobb örömömre :)

      Törlés
  3. Fin lesz, puha, ízes, mézes...! (Ha mégsem annyira, tegyél a dobozba pár szelet almát is, attól megpuhul :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sikerült, hála Jenevernek a receptért! már megettünk annyit a párommal, hogy rá lehet tenni a doboz tetejét...a diósakat ettem...lerágtam a diót először, utána jött a többi része :D

      Törlés
  4. Csodás!!!!Én sose kenem be,hogy fényes legyen.
    Holnapra én is tervezem,aztán majd meglátjuk,mennyi erőm lesz.Ez a fránya betegség nagyon ragaszkodik hozzám..)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem hamarosan rendbe jössz Mamka! Gyógyulj meg! <3

      Törlés
  5. Válaszok
    1. Köszi! erősen fogy a dobozból, ez öröm nekem :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.