2015. december 19., szombat

Ez nem mézeskalács


Tegnap, alighogy kiposztoltam az előző (a kesergős/sajnálkozós/nekemsosemsikerültmézeskalács) posztot, jött egy telefon.
Baráti társaságunk egyik tagja keresett:
- Tudom, hogy odáig vagytok a hegyekért, megyünk két kocsival Erdélybe egy kis túrára, van még hely, lenne kedvetek jönni?
- Ne hülyéskedj, ilyenkor? (Ő pasi, mit neki a nagy karácsonyi készülődés?)
Rendes háziasszony ilyenkor már takarít, süteményezik stb. Minimum.
Igaz én nem vagyok rendes háziasszony. Aki karácsony (vagy volt rá példa, húsvét) előtt egy-két nappal simán elmegy a férjével/családjával kirándulni, túrázni, no az nem, nem rendes háziasszony :)

Nem hülyéskedtek.
Szerintetek hány másodpercig vacilláltam, hogy menjünk-e? Kit érdekelt már akkor a mézeskalács?
úgysemsikerülsoha ...
A másodperc tört részéig, igen kb. annyit gondolkodtam. A férjemnek sem kellett kétszer mondani, neki végképp nem.
Úgyis régen voltam, a bakancsom már elfelejtette mire való.

Mondjuk a határon már nem annyira nevettünk, nem is gondoltunk rá, hogy most mennek hazafelé a vendégmunkások...elég nagy torlódás volt, de nagyon korán indultunk, így még aránylag "hamar" átjutottunk.

A fotók nem annyira jók.
Mikor milyen párás/ködfelhős/csepergős helyeken járkáltunk, végig tök szürkeségben. De az erdő, a vastag avar, az avarillat még mindig, zöldellő-virágzó apró növénykék, sötétzöld mohás kövek, a patakocska mellettünk...annyi, de annyi szépséget láttunk így is. És a levegő...óh, az a levegő! az itteni ködös-szmogos levegő helyett azt belélegezni? huhh, de jó volt!
Kellemesen elfáradtunk, de komolyan mondom: a fejünk, a lelkünk kitisztult.

Már közel a cél...
kocsiból, elszáguldva mellette































24 megjegyzés:

  1. :) Hát, ez tényleg nem mézeskalács! Sokkal-sokkal jobb program, mint benn aszalódni a konyhában :)

    A képek nem annyira jók? Kíváncsi lennék, mi Neked a jó.
    Nagyon is jók!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. háááát...szívesen felcseréltem a kötényt a bakancsra :)

      Köszi Katici :) lehet azért nem látom jónak, mert a valóságot képzelem a helyére? én életlennek látom :) ez két telefonnal, meg egy fényképezővel készült, úgyhogy három fajta :)...de lesz már másik gépem, az már többet tud jóval, mint a meglévő.

      Törlés
  2. hát tényleg nem piskóta,
    de klaaaaassz:))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ugye hogy jól mondtam, ennek nincs mézeskalács kinézete :)

      Törlés
  3. Szerintem azert meg jo haziasszony vagy, mert ket sutes kozben kitandultal:) szerintem is szepek a fotok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bepótolom én még a lemaradást, ettől nem félek :) Köszi Ágnes :)

      Törlés
  4. Gyönyörűek a képek... nem tudom mi bajod vele...
    Nem attól jó háziasszony valaki, hogy az ünnepek előtt már két héttel a konyhába "sertepeltél"...
    Nekem is mindig kemény lett a mézesüti, mig nem mondta valaki hogy ízekre szedett narancsot kell beletenni és ugy lezárni a dobozt..és biza puha lett...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet nincs is baj a fotókkal, csak nem bírja megemészteni az ember, hogy ilyenkor semmi nem olyan élénk, színes, mint nyáron :)

      Most már mindegy milyen lesz, belevágok :) igaz még van egy nagy találós kérdésem, mert tönkölybúzalisztből csinálom, az vajon hogy viselkedik majd...

      Törlés
  5. CSODÁS!!!! Köszönöm!
    Én sem vagyok "rendes háziasszony", de másért nem (sajnos) - ez a képnézegetés most jót tett a lelkemnek... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne köszönd, nekem esik jól, ha pozitív érzést adhattam át:)

      No, akkor gondold el, az én lelkemnek milyen jó volt ott :)

      Törlés
  6. Nekem is tetszenek ezek a szerinted "nemannyirajó" képek! Főleg a 26. 27. 28. a kedvencem!
    A házimunka, meg a sütés úgyis meg vár, legalább feltöltődtél egy kicsit.
    Hú, hát olvasom, csak nekiállsz sütni, kíváncsian várom az eredményt :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ohhh, persze hogy megvár a munka, a tennivaló :)
      Bizony! a hűtőben pihen, holnap sütöm, éééééééééés a Te recepted alapján készítettem el :) kíváncsi leszek mi sül ki belőle :)

      Törlés
    2. Hát még én milyen kíváncsi vagyok! :) Főleg, hogy spéci lisztből készíted.

      Törlés
  7. Pont ennyit vaciláltam volna én is egy kirándulás lehetősége előtt... :-D
    (Ma reggel, mikor a napsugár beköszönt, mi is így ugrottunk ki az ágyból.)

    Az én szeretett szénaboglyáim... :-) olyan jó, mikor hozod e képeket <3
    A levegő, az avar illata "átjött" a képernyőn... a 11,14,19,26,27,31...<3 <3

    Szép advent :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye ennyi vacillálás pont elég volt?!! csak a látszat kedvéért hezitáltam arra a tized másodpercre :D

      Ha hiszed, ha nem, arról a szénaboglyákról mindig Te jutsz eszembe! :)

      Törlés
  8. Micsoda beszéd! Még hogy nem jók a képek. Jók! (egy kivétel!) Amúgy meg, én is mentem volna. Az már igaz, én sem vagyok rendes háziasszony. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No jól van, ha ennyien győzködtök, hogy jók a képek, akkor jó :) Köszi MJ!
      Na ugye, hogy Te is nekivágtál volna? de most őszintén: bűn lett volna kihagyni :)

      Azt elhiszem, hogy nem vagy Te sem rendes háziasszony :) :)

      Törlés
  9. Ó,de csodaszép!!!!!!Egy napra mentetek,vagy ott is aludtatok?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. áááá, dehogy, egy napos volt ez. Hajnalban indultunk és olyan este nyolcra értünk haza. Az a baj, hogy ilyenkor nagyon rövid a nap...

      Törlés
  10. Én is ezt választottam volna a mézeskalácssütés helyett, mert nekemsemsikerülsoha. Ma kezdek neki a második receptnek. Az elsőnek az alja megégett, a teteje nyers és ráncos lett. :)
    De látom, te azóta már szép diósakat sütöttél. Jó ötlet, lehet én is azzal díszítem majd. És vettem olyan cukorszórót is, amilyet te is tettél rá. :)
    Áldott karácsonyt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól van, ezek szerint jól döntöttem a túrával kapcsolatban :) és olyan, de olyan jót tett a lelkemmel! ..

      Hááát, képzeld el, ez sikerült végre:) kicsit rusztikusra sikeredett, de nem fanyalgok, örülök ennek is, hogy ilyen lett :)
      A dió nagyon finom rajta, kicsit megpörkölődik sütés közben, nagyon jó íze van és még dekorál is.

      Áldott Karácsonyt Nektek is <3

      Törlés
  11. Kár lett volna kihagyni! Csodás, mesebeli tájakon jártál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Máris vágyom vissza...akár holnap is indulnék :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.