2015. december 17., csütörtök

Téli rózsa


Drága szomszéd bácsitól kaptam tegnap délután egy "kerítés kongresszus" beszélgetés után :)
- Jaj, tessék már várni, hozok valamit!  Elsietett a teraszukra és hozta nekem a rózsákat.
Hát nem aranyos? :)

Még mindig le tudott vágni a rózsabokrokról vagy 10-12 szál félig bimbós állapotú rózsát. Kinyílni már nem bírt volna, ahhoz hideg van, meg napfény hiány, de bent reggelre kinyílt. Már nem emlékszem, hogy tavaly vagy tavalyelőtt, de akkor is kaptam tőle ilyen késői időpontban rózsákat.
Furcsa úgy ránézni az asztalra, hogy kintről/kertből frissen levágott rózsa és adventi koszorú van egy asztalon...
Lányom mondta, hogy lassan már úgy lesz, mint az ausztráloknál: megyünk a beachre karácsonyozni...Jah, majdnem...



10 megjegyzés:

  1. Nohát, és én még Huszon évvel ezelőtt az októberi rózsán csodálkoztam :-o

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. az már fel sem nagyon tűnik, ha októberben még nyílik a rózsa :)

      Törlés
  2. Gyönyörű rózsákat kaptál! Szinte hihetetlen hogy december van.
    Milyen jó egy ilyen szomszéd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahányszor ránézek, nem hiszem el, hogy dec. 17. van :)
      A szomszéd bácsi 83 éves és egy drága, jó ember, nagyon szeretem :)

      Törlés
  3. De kedves bácsi!
    Tényleg abszurd a kerti rózsa és az adventi koszorú együtt, de szép!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legalább színesek, mert megöl ez a szürkeség, ami kint van...kb. három hete, hogy összesen 10 órát ha sütött a nap...

      Törlés
  4. Furcsa helyzet, szokatlan. Szeretem mindegyiket de nem egyszerre. Időbe telik, míg megszokom, hogy lassan de biztosan együtt járnak... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én már nem is ringattam magam abban a hitben, hogy fehér karácsony lesz. Évek óta ez van. De hogy felétek sincs hó, ez már tényleg szokatlan...

      Törlés
  5. Gyönyörűek ezek a rózsák...Most ahogy jöttem haza, mert lent voltam a postán, majd minden háznál nyílik a rózsa... nagyon szép...mindegyiket megnéztem, de nem vittem a gépem, telefonomat meg mindig elfelejtem hogy fotózni is lehet vele...Bár emlékszem vagy 35 évvel ezelőtt is volt enyhe tél... még nem itt laktunk... szilveszterkor nyitott ablaknál voltunk... pluszok voltak kint...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az utóbbi években rendszeresen úgy zajlik a tél, hogy decemberben szinte végig pluszok vannak még éjszaka is, januárban van egy kis zimankó, kevés csapadékkal/hóval, aztán februárban még egy kicsi mínusz és ennyi, vége is van a télnek.
      Mondjuk nekem az az egyedüli pozitív hozadéka, hogy kevesebb gáz fogy fűtésre...

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.