2015. december 5., szombat

Valamelyik


...nap találtam meg ezeket a rajzokat, amikor szedtem elő a karácsonyi/adventi díszeket.
Lefényképeztem és elküldtem WhatsApp-on a Lányaimnak.

Az volt a reakciójuk, nagy nevetős szmájli kíséretében:

- Anya, ez olyan gáz, miért nem dobod már ki őket?
 (Ejjj, ezek a fiatalok, mindent csak kidobnának... :) }

- Drágáim, ha én már nem leszek, no akkor,  ha akarjátok kidobhatjátok. De addig nekem ez szent és sérthetetlen :)

Sosem bírnám kidobni.

A nagyobbik lányom rajza, általános iskolás korában készítette...
A kisebbik alkotása, még az oviban...

Egy csodaszép írással kívánok Mindannyiótoknak nagyon jó, pihenős, dolgozós, teázós, alkotós, sütizős hétvégét!
{Jaaa, és remélem a Mikulás benéz hozzátok !  Mert Mikulás van ám! Létezik, bizonyított tény :)    
...én kirakom az összes fellelhető csizmámat, még a kerti gumicsizmát is, biztos ami biztos :) }
  

 
A karácsony a szeretet, és ádvent a várakozás megszentelése.
Az a gyerek, aki az első hóesésre vár - jól várakozik,
s már várakozása is felér egy hosszú-hosszú hóeséssel.
Az, aki hazakészül, már készülődésében otthon van.
Az, aki szeretni tudja azt, ami az övé - szabad, és mentes
a birtoklás minden görcsétől, kielégíthetetlen éhétől-szomjától.
Aki pedig jól várakozik, az időből épp azt váltja meg, ami a leggépiesebb
és legelviselhetetlenebb: a hetek, órák percek kattogó, szenvtelen vonulását.
Aki valóban tud várni, abban megszületik az a mélységes türelem,
amely szépségében és jelentésében semmivel se kevesebb annál, amire vár.

Pilinszky János: Hitünk titkairól


14 megjegyzés:

  1. Én is őrzöm a gyerekeim rajzait és most már az unokáimét is..)Nekem is kincsek ezek.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amúgy is olyan gyűjtögetős vagyok gyerekekkel kapcsolatban...hogy lenne már szívem kidobni ezeket a kis műveket? :)

      Törlés
  2. Már hogy lehetne kidobni ilyen csodaszép alkotásokat! Persze hogy érték! Majd megértik ők is, amikor az ő gyermeküktől kapott rajzokat fogják őrizgetni... :)
    Áldott, szép hétvégét Neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is ebben reménykedem, hogy majd akkor fogják igazán megérteni, ha a saját gyerekeik rajzait őrizgetik, mint én most az övékét :)

      Köszönöm drága Palkó, az lesz, az van :)

      Törlés
  3. Méghogy kidobni? Vétek lenne. Olyan jó emlékezni a gyerekkorukra!

    Mikulás van, hogyne lenne?! Gyorsan ki is teszem a csizmám, hátha erre is jár! (Bár mostanában nem voltam túl jó :) :))
    Szép ez a Pilinszky idézet!


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. itt már járt a Mikulás :) ezek szerint jó kislány lehettem :D
      (ahhhh.... :) }

      Hogy te nem voltál jó? ugye csak viccelsz? :)

      Törlés
  4. O en is orzom minden rajzat:) nekem egy kulonosen kedves, ahol magyarul irta le:Szeretlek Anyukam:)
    A rajzok nagyon szepek!

    Pilinszky-t nagyon szeretem:)

    Nagyon szep hetveget Neked is Orsika! illetve Nektek!

    puszillak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira kedvesek és őszinték a gyerekrajzok! :)

      Köszi, Nektek is Ágnes <3

      Törlés
  5. Igen, kedves rajzok. És az első különösen szép is. Nem gááááz! :)
    A havat már várom nagyon, hogy kint futkossunk az első hóesésben. :)
    Én gyerekkoromban a Mikulást sokkal jobban vártam, mint a Karácsonyt. Izgalmasabb volt, hogy vajon mit kapunk. Már korán hajnalban fent voltunk a Tesómmal és meglestük a csizmáinkba rejtett kincseket. De jó is volt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont arról beszélgettünk, hogy az utóbbi években mindig így telik el a december: szürke, ködöd, csepergős....semmilyen téli jellege nincs, inkább késő őszi. A havazást én is nagyon szeretem, még sepregetni-lapátolni is a járdáról :)

      A Mikulás minden gyermeknek nagy öröm volt mindig is :) én még vén fejjel is megnézem a csizmámat és van is benne pár apróság :)

      Törlés
  6. Kidobniiiii???? Az vétek lenne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az hát! :) csak a fiatalok még nem fogják fel mekkora érték ez egy szülőnek :)

      Törlés
  7. Majd ha megkapják az első kis alkotásokat a saját gyerekeiktől, mondd nekik, hogy dobják ki, minek az ilyet őrizgetni. :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No igen :) Ők pontosan így fogják rakosgatni a gyerekeik rajzait :)

      Múltkor Anyánál találtam egy fésűtartót, amit még én hímeztem ki az általános iskolában. Valami ilyesmi reakcióm volt akkor nekem is: Anya, ezt miért nem dobtad már ki? A válasz kitalálható... :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.