2016. január 4., hétfő

Csaptunk


...egy kört a városban, ugyanis el kellett mennünk a Media Marktba, a Fórumba,  bluetooth-os headset-et venni, mert ünnepek előtt kapott egy figyelmeztetést a rend őrétől a párom: vezetés közben telefonált.
Régóta készült már rá, de most legalább megkapta a kezdő lökést...

Szóval csak azt akartam ebből kihozni, hogy akkor esett legjobban a hó, mikor mentünk és én olyan boldogan tapostam a havat, ropogott a talpunk alatt, mint kiskoromban. Nem ám lépkedtem, rugdosva-csoszogva mentem a fehér hótakaróban, mint a gyerekek.

Egyből számtalan emlék jutott eszembe a ropogós hóról: voltam vagy 10 éves, késő délután - már sötét volt - mentem haza az iskolából,  az utca közepén (akkoriban falun, jó ha ötször ment el autó egy nap az utcán, mindig azt mondták az öregek: két embernek volt autója a faluban: az állatorvosnak, meg a körzeti orvosnak...) szóval, az utca közepén is majdnem térdig ért a hó, de az nekem nem volt elég...belementem az árokba, a szél már telehordta színültig és ott mentem hazáig. Csatak vizes voltam derékig és még ráadásul ki is kaptam, mert a bundacipőm is (emlékszik rá valaki, milyen volt az? ) totál átázott...

Vagy eszembe jutott a nagy szánkózások, korcsolyázások a jeges-csúszós úton...kékre-lilára fagyva mentünk be, már sötét volt javában, Anya alig bírt kiolvasztani. Érdekes ez, mégsem voltam sosem beteg...vagy csak ritkán :)

Szóval a hó, az első hó mindig örömet okoz, nekem biztosan. Még seperni is boldogan seprem-lapátolom, jó kis testmozgás az, főleg ha az idős szomszédékét is elseperjük mindig.

Ez sem lesz hosszú életű, két nap múlva már elolvad, de addig még örülgetek egy kicsit neki. Aztán már jöhet a tavasz :D

ma este hat körül a városban

13 megjegyzés:

  1. Gyerekkorunkban még milyen természetes volt télen a hó, ma meg már örülünk, ha esik 2cm. Én is örvendeztem neki a bicajon. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. pedig biztos nem volt hó akkor sem egész télen :)

      tudom, tudom hogy Neked nem jó a havazás...de mindjárt itt a tavasz :)

      Törlés
  2. Mik nem jutnak eszedbe?! De jó!!!
    Nekem fehér patentos hócipőm volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tényleg, emlékszem még én is olyanra, nekem nem volt, de előttem van, hogy nézett ki :)

      Törlés
  3. Este 10-ig szankoztunk:D a nadrag rank fagyott de nem faztunk.
    Nagyon szepek a fotoid. Itt ma -17 volt reggel, d enapsutessel, estere +2 lett.Ho egy szal sem:)

    VálaszTörlés
  4. Ja es nagyon szep a fejleced!

    VálaszTörlés
  5. Szánkóztatok? de jó....azt sem tudom mikor szánkóztam...szerintem van 20 éve...
    Hó az még van itt, de nagyon "csörög" ami most esik, ónos eső vagy fagyott eső, csupa "öröm"...

    legalább a fejléc legyen télies :) köszi!

    VálaszTörlés
  6. Emlékszem még a fehér patentos hócipőre, nekem volt , és sok minden másra is. A dombon szánkózásra, később belementünk az árokba, nagy volt, és beleszakadtunk. tiszta vizek lettünk, nem is mertünk hazamenni. A barátnőmnél szárítkoztunk meg :))))
    Jó visszagondolni rá! Úgy emlékszem akkoriban már Mikuláskor volt hó, és sokáig el sem olvadt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy akkor mindig volt hó, pedig biztos nem, de azért jó úgy visszagondolni rá :)

      Nekem még a hóember építés volt maradandó élmény. A szén gombok, szén szeme, sárgarépa orra meg egy rossz piros fazék a kalapja...nem lehet elfelejteni :)

      Törlés
  7. Jól esik emlékezni a gyermekkorra. A nagy havazások, az önfeledt játszadozások a hóban... ezernyi szép emlék. Köszönöm, hogy felidézted! A képeid nagyon szépek! Igazi téli álom, a fények és a hó:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretek visszaemlékezni, jó felidézni mindent, ami akkor volt. Örök emlék :)

      Örülök, ha egy kicsit visszaröpítettelek téged is a gyerekkorba :)

      Törlés
  8. Nagyon szeretem az ilyen mélyről jövő lelkesedéssel írt bejegyzéseidet. Én csak a szobából szeretem nézni a havat, meg a havas fákat, de szörnyen nem bírom a hideget... a fiammal persze megyek, és nagyon élvezzük, de nagyon könnyen és gyorsan át tudok fagyni, sajnos ilyen a természetem... de a szépséget nem vitatom és minden sejtemmel beszívom magamba :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha tiszta, szép havas idő van, amikor még nincs nyakig érő latyak, mindig sétálunk egy nagyot a hóban, szerencsére a férjem is vevő az ilyesmire. Jól felöltözünk, van terepjáró csizmám és indulhatunk :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.