2016. január 3., vasárnap

Hihetetlen


...mennyire kihalt a város. Jó, nagyon hideg van, a főtéri hőmérő szerint akkor -9 fok volt.
Annyira szokatlan az adventi nyüzsgés után ilyen üresnek látni az utcát...direkt ezért is mentünk el sétálni, hogy még láthassuk utoljára az adventi fényeket. Szép volt, tényleg nagyon szép volt, de most már elcsendesedett bennem is az az örömtől lebegő érzés, ami végig jellemezte az ünnepi hangulatomat.

Jó kis kört mentünk, úgy felöltöztünk, alig bírtunk mozogni, de nagyon jólesett a menetelés.

Kezdődnek a hétköznapok, de így van ez jól...
Legyen jó a hetünk, mindannyiunknak.

kiürült a tér...
elköszöntem a fényektől a következő adventig...

16 megjegyzés:

  1. Igen, itt is nagyon hideg van. Nemrég értem haza, -11-et mutatott a kocsi hőmérője...
    Szépek a fények, tényleg!
    Neked is szép napokat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Reggel elég dideregve keltem útnak, bélelt farmert vettem fel, - ami nálam nagy szó:) - de elbírtam magamon :) itt - 10 fok volt, de már elég sokat enyhült.

      Úgy legyen! :)

      Törlés
  2. Kellenek ezek a fények is ilyenkor télen, amikor rövidek a nappalok. Bár hogy viszonylag gyakori a napsütés nem erős az igény úgy rá. Szép a város a fényekbe öltözve!

    Nálunk tegnap éjjel kezdett esni a hó és igen örültem, hogy reggelre szép havas táj képe vár majd rám. Ehhez képest regggelre már olvadozott, tacsakosak lettek az utak. Az idilli kép nem jött be, most is 0- plussz 1 fok van, hó itt nem marad. :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó kapaszkodni ezekbe a fényekbe, ennyi van most tulajdonképpen, mikor három órakor - ha borult az ég - már villanyt kell gyújtani a lakásban...

      Most néztem az időképet, az egész országban havazik, itt még nem, ill. éppen hogy elkezdett szállingózni a hó.
      Hétvégére itt is megenyhül és esőt mondanak...ki érti már ezt az időjárást??? mert én nem :)

      Törlés
  3. Itt holnap lesz eloszor igazan hideg, nappal es ejjel is, -14.Utana ujbol megenyhul, es sok napsutes lesz.Eddig egyszer esett emlitesre melto ho is.Nem banom ha most hideg lesz, legyen most es koran tavaszodjon:)
    Szep a kihalt varos a fenyeiben, megvan a maga harmoniaja igy is:)

    Szep napokat Neked is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, pont az jutott most eszembe ma, ahogy hazajöttem, látom a kertecskémben, hogy elmúlt hetek enyhe időjárása kihozta a tavaszi növénykék hegyét...kibújtak a krókuszok, igaz még óvatosan, olyan fél centisek még. És én már ebben a tavasz ígéretét látom :D

      Puszillak :)

      Törlés
  4. jó hosszú ünnep volt, szép befejezéssel: a hosszú hétvége,
    szinte nem esik jól megint nekidőlni, és elkezdeni a napot (a hetet, az évet), fények nélkül, reggeli sötétségben,
    de neked is csak azt mondom, mint magamnak: "Bátorság drága szívem" (mint a Narniában a sötét hajón)indulj, előre, hajrá...:) valahogy csak el kell kezdeni az évet :)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez így most nagyon jó volt, ilyen hosszan. Jutott mindenre és mindenkire időnk, nem kellett rohanni, kapkodni. Teljesen feltöltött engem...

      Persze, ma már tettekre készen toporogtam reggel, igaz kicsit húztam az időt, hátha "melegebb" lesz kint, de nem akart enyhülni :) azért nem fagytam meg :)

      Törlés
  5. "A fény több mint világosság, és több mint energia. A fény táplálék, nem csak a növényeknek, hanem nekünk, embereknek is." Ha rajtam múlna mindig ilyen fényárban úsznának a városok. Csoda szép ez ilyenkor amikor olyan rövidek a nappalok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem a fény mindenkinek éltető elem, s ha az még szép is, még jobban szerethető.

      Törlés
  6. Én az ünnep alatt is elnéztem kihalt településeket, nem is értettem. Szépek pedig ezek a fények.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Karácsonykor nem is voltunk sétálni a központban, annyi minden más programunk volt, úgyhogy akkor nem is láttam mennyire volt nyüzsgő, avagy csendes a város.

      Ezek a fények mindenképpen pluszt adnak az ember hangulatának és én szeretem :)

      Törlés
  7. Szerencsés és boldog új évet! :)
    Bennem most kicsit üresség van. Az eufórikus december után mindig ezt érzem. Pedig valójában semmi sem kezdődik elöről, csak a naptár. Nekem még kellenek a fények, esténként gyertyázunk, az ablakokban január végéig biztosan kint lesznek a lámpások. :)
    Aztán megint várhatok jó sokat...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök, hogy itt látlak! :)

      Köszönöm szépen, hasonló jókat kívánok Neked is! :)

      Én most olyan kis elégedett vagyok, mint egy jóllakott óvodás :) tényleg szép hosszú időszak volt, már nov. végén elkezdődött az advent, jól összejött a hosszú hétvégével az ünnep, jó volt a szilveszterem...szóval ilyenkor jobban elviselem a hétköznapokat.

      Még akkor leszek nagyon szomorú, ha leszedem a lakásdíszeket, meg a karácsonyfát...na akkor tényleg üres lesz hirtelen minden.

      Azok a mécsesek meg, a saját kedvünkre éghetnek ott az ablakban:)

      Törlés
  8. Nem rég láttam a facen, egy képet a havas debreceni fényekről....valami mesés.Be is rakom a blogomba.
    Igen, kellenek a fények nekem is, én olyan lassan rakom el a "karácsonyt". Először a fa, de még az világítás még marad az ablakokban, meg a dekoráció is, majd csak január végén kerül a dobozokba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. az elmúlt télen nem is lehetett havas képeket látni az adventi fényekről, mert egyszerűen nem volt hó...most legalább megvolt az érzés még három napig, a vízkeresztig, mert akkor kapcsolják le végleg a fényeket.

      Én vízkeresztkor mindent leszedek, elpakolok, már akkor nem érzem azt, amit az ünnepek előtt/alatt/után. Már akkor úgy vagyok vele: itt van az ideje...

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.