2016. január 27., szerda

Mai


...apróságok.
Ez csak a rigóm, idejár falatozni. Ott kucorog az alma mellett órákig, néha eszik belőle, majd elmegy. Velem együtt várja a tavaszt, mikor nem kell fázósan kucorognia a hóban. (Pedig nekem nem is kell a hóban üldögélni...)





Más.
Impregnálót kerestem az egyik boltban, beázott a csizmám-bakancsom a hótól, gondoltam befújom már, még nem volt így "felületkezelve" hátha használ.
Kérdezem az eladó hölgytől merre találok ilyen szert. Mondja hol vannak a cipőápoló szerek és rávágja: egyébként meg nincs ilyesmi náluk.
Jól van, köszöntem szépen az infót, de más miatt is mentem és körbejártam az üzletet, végül csak odakeveredtem a cipőpucolós polchoz.

Szemüveg fel, fejcsóválás...Legalább húsz impregnálós flakon volt ott...Kiwi extreme protector - hosszantartó védelem víz, hó, só ellen, minden anyaghoz és színhez.

- Nahát, nahát, nézze csak mit találtam?
- Ja, ez az?
- Ja, ez az.

Más.
Tudom, írtam már hasonlót ezzel kapcsolatban, de akkor sem, még most sem és holnap sem tudom megérteni azokat az idős embereket akik a zebrától 10-50 méterre,  - ma láttam - járókerettel !!!! jobb esetben "csak" bottal botorkálnak át a kétszer két- vagy négysávos úton.
Nap mint nap tapasztalok, látok hasonlókat, komolyan mondom hajmeresztő néha, mikor semmivel és senkivel nem törődve, szét sem nézve mennek át az úton. Olyan helyeken, ahol én nem mennék át, mert mindig óriási a forgalom rajta.
Nem is tudom, biztos van védőszentjük, mert azért hála Istennek nagyon ritkán hallom itt, hogy idős ember ütött volna el gépkocsi, mert nem a kijelölt gyalogátkelőhelyen mentek át.

Amúgy meg szutyok idő van. Borzongatóan rossz, ködös, nyálkás, latyakos. Jujj, de nem szeretem. Ha napokig ilyen az idő, pár nap után már én is szürkének érzem magam...


16 megjegyzés:

  1. Aranyos a madárka:-)
    Az eladókról tudnék mesélni, könnyebb azt mondani, hogy nincs , mint elballagni és megnézni...
    Hát ha legalább egyenesen megy át a túloldalra, valahogy ha nehezen is de megértem. Akinek nem fáj a lába és nem kell se mankó, se járókeret az nehezebben érti meg, hogy milyen sokat számít akár 5 méter is.
    Sok éve már, hogy hozták a rendeletet, hogy mindenhol a járda ne legyen magas a tolószékesek miatt. Nyitott szemmel járva alig van ilyen hely. Én spec mindig félek, hogy hanyatt vágódom ha székkel közlekedek, ezért amíg bírok mankózok.

    Azokat az embereket nem értem akik frissen, fitten majdnem hosszában mennek át az úton. :-(
    A tavaszt meg várjuk türelemmel:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Kata, megértem én azt, hogy minden méter számít, de az egészsége kockáztatása árán is? azt is megértem, ha egy kisebb úton átmegy, de egy négy- vagy nyolcsávos úton, járókerettel? rettegve figyeltem, visszafojtott lélegzettel, de mások is...egy emberként sóhajtottunk fel, mikor átért...

      Jaaa, hát akik az út hosszában mennek át...na, azt sem értem.

      Itt van az már, itt a tavasz érzem, hallom! ma olyan füttyögéssel volt egy kis cinege, mint amit tavasszal hallatnak már :)

      Törlés
  2. Nem tudtam, etetni kell a rigót? Hozzánk is jár egy, almát adjak neki?
    Sokszor buták, máskor merészek az emberek.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyenkor minden romlásnak indult almát kiteszek a rigóknak, ha megeszik jó, ha nem, tavasszal beássuk. Elcsipegetik, ha nagyon rossz idő van rájuk, még akkor is ha totál fagyos, mint a múltkor mikor -10 -15 fok volt.

      Törlés
  3. Itt ma tavasz volt. Azért ott mennek át, mert kerülni kellene, s az már fárasztó, hosszú út lenne. Múltkor magyarázta el valaki. Én hiába pakoltam ki a rigóknak, most is ott van a bokor alatt minden. Bezzeg a cinkék!!! A cipőboltoshoz: a csúcs az volt nekem, amikor a gyógynövényboltban előttem olvasta el a zacskókat mi lehet bennük. Nem sok időt ért meg a bolt, ezek után!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elhiszem, hogy hosszabb úgy az út nekik, de kockáztatja az életét!! ilyen forgalom mellett, ami itt is van, kész csoda, ha nem történik tragédia.

      Megkeresek én mindent, ha úgy adódik, de néha csak álldogálok tanácstalanul, főleg ha havonta átrendezik a boltot, soha nem talál meg semmit az ember.
      Lehet új volt és nem volt képben az árukat illetően, nem tudom...de mindegy is, megtaláltam az a lényeg :)

      Törlés
  4. Így van ez sajnos sokfelé, mivel manapság nem muszáj szakképesítés. Odaállítják hogy meglegyen a létszám, no meg ha nincs szakképesítés, akkor még annyit sem kell neki fizetni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vagy kitöltetik vele a próbaidőt és mehet útjára...hány ilyet hallottam már!!?
      Nem bántásból írtam én, utána gondolkodtam el rajta, hogy tuti új volt szegénykém, persze hogy nem lehetett képben.

      Törlés
  5. Én az almát mindig felkockázva teszem ki a rigóknak, valamiért úgy gondolom, avval könnyebben boldogulnak. Igaz, idén szinte alig jöttek. Nem értem az okát.
    Az idősek közlekedéséhez meg: mint idős és mint gyakorló autós, hát csak azt tudom mondni: félelmetes !!!! Remélem, ha már vezetni nem tudok, akkor is a fejemben marad az a félelem, amit érzek ma, ha a járdaszélen idős embert látok vacillálni.Nem igazán tudnám megmagyarázni az okát, hogy miért nem gondolnak a veszélyre...Én hatszor körülnézek, mielőtt lelépek....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ááá, nem kockázom én fel nekik, tökéletesen elcsipkedik így is. Csodálkoztam is, mikor a -15 fok volt, hogy tud belőle enni, de csak megvan rá a technikája:)

      Nem tudom milyen leszek idős embernek (ha megérem...)de én most is óvatosan közlekedek, akár gyalog, akár bicajjal. Egyszerűen bennem van a félelemérzet. Arra gondoltam, hogy a kor előrehaladtával valahogy ez elmúlik az emberből, nincs félelemérzetük.

      Törlés
  6. Itt egyszer egy idos bacsi autoval csinalt galibat.Utkeresztezodesben korbe korbe ment, a forgalom lebenult.Egyszeruen enm tudta mit csinal, hol van.En evulis eljottem valahogy, nem tudom mi lett a vege, mert nem lehetett odasetalni hozza, felo volt, hogy elgazol valakit.

    Rigok hozzank is jarnak, meg mokusok, ma 7 volt egyszerre, verebek, kek madarak stb:)Hihetetlen milyen allatvilagot varazsoltunk ide.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A mókusaidat mindig megcsodálom, annyira aranyosak :) Milyen madár lehet az a kék madár vajon? biztos szép, egyszer próbáld már meg lefotózni!

      Törlés
  7. Az idén nagyon sok rigónk van nekünk is. (Félelemérzet kb. annyi van bennük, mint az utakon "átszaladozó" idős emberekben. Mindig megbotránkoztatnak... én is százszor meggondolom, hogy hol menjek át) Mi is kirakjuk nekik az almákat, meg nagyon szeretik a különböző bogyókat lelegelni a kertben. Ősszel soha nem szedjük fel a hullott almát, hagyjuk hogy télen legyen a rigóknak terített asztal. Tavaszra szépen el szokták takarítani, csak kevés marad belőle.
    A bolti eladók nagy része lusta, de a legnagyobb baj a szaktudásukkal van. Ijesztő, hogy mennyire nem a vásárlókért vannak! Tisztelet a kivételnek!
    Épp a napokban emlegettük a hentes boltban lévő hölgyet, aki annyira segítőkész, kedves, mindenkivel elheteti hogy neki adja a legszebb, legfinomabb húst. Szívesen megyünk hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, mennyivel más érzéssel megy oda az ember, ahol előzőleg már jó tapasztalatokat szerzett! Nekem a piacon mindenütt megvannak azok az eladók, akikhez szívesen megyek. Ahol egyszer is negatív "élményem" volt, ott soha többé nem vásárolok.

      A madarakat mindig etetem, itatom. Az idén alig volt cinegém :( tavaly nem győztem etetni őket, most nem tudom mi lett velük, merre járnak.

      Törlés
  8. Itt nincs hó, ma az egyik kereszteződésben 20 fokot mutatott a hőmérő... :-)

    Üzletek... én nem szeretek kérdezni. Praktiker. Kérdezi a férjem: van? Eladó: nincs. Mondom a telefonba: van, látom a honlapjukon, hogy 13 van belőle. Z. addig kerestette velük, míg meg nem lett...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Néha muszáj kérdezni, mert ahányszor megy az ember egy boltba, áruházba biztos hogy már megint át van rendezve, had keresgéljen az a szerencsétlen vásárló :)

      Már itt sincs hó, szinte egy nap, egy éjszaka alatt elolvadt az egész. Itt azért nincs olyan meleg még, napközben olyan öt fok volt csak.

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.