2016. január 20., szerda

Nem tudom


...milyen új szokás ez a fiatalok körében, amit már párszor megtapasztaltam az utóbbi időben.

Megy az ember gyanútlanul a járdán, jön vele szemben egy 4-6-8 fős társaság, fiúk, lányok vegyesen s mikor melléd érnek, valamelyik egy velőtrázó ordítást hallat.

Legelőször annyira megijedtem, hogy majd' eldobtam a szatyraimat, szemmel láthatóan összerezzentem.
És röhögtek a térdüket csapdosva, hangosan.
Adták egymásnak a pacsikat, örültek, hogy mekkora nagy vicc volt már ez.

Manapság már felkészülök és meg sem rezzenek, ha ilyet csinálnak. Én már látom, hogy kiktől számíthatok ilyen cselekedetre, minden túlzás nélkül írom: rájuk van írva, hogy mélységes mínuszban van az IQ szintjük.

Jutott ma ez eszembe azért, mert a szemem láttára csinálták meg egy idős nénivel. A néni sírva fakadt, úgy megijedt. Ők meg röhögtek. Borzasztó volt látni...
Mikor elhaladtak a nénitől, megálltam és vigasztaltam. Reszketett szegényke :( Mondtam neki, hogy ha ilyen szedett-vedett csapatot lát, lélekben mindig készüljön fel, hogy megint megteszik.

Azon gondolkodtam, milyen felnőtt lesz belőlük?...

32 megjegyzés:

  1. Csak remelni lehet, hogy kinovik..de nem, nem hiszem.Nagyon sajnalatos az ilyen.
    Mi csak annyit csinaltunk, a busozn, vagy villamoson..je esik a ho..mindneki odanezett, akkor jott a nem ott a masik oldalon..persze fordultak..de legalabb mosolygott egyet mindenki.Ez az orditas ez abszolut nem normalis.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kinövik? nem hiszem. Van egy olyan érzésem, hogy ez csak romlik náluk az idő teltével, bár ne legyen igazam ezen a téren.

      Törlés
    2. Csak érdekességképp,hogy dokumentáljam,mennyit és milyen gyorsan változik a világ. Én tinédzser koromban meg nem mertem volna tenni ilyent. Ez az ötvenes évek vége, hatvanas évek elején volt, nem a múlt században ! Hát ahhoz képest, hogy alig 60 év múlt el azóta, igencsak eldurvult a világ.

      Törlés
    3. Dehogy tettünk volna ilyet! én falun nőttem fel, meg sem lehetett volna ilyesmit tenni, ott ismeri egymást mindenki, a Szüleim vagy Nagymamám akkora pofont adott volna, hogy egy hétig egy irányba szaladok, az biztos...

      Meg az az igazság, hogy az nevelődött belém, hogy tisztelni kell az öregeket és ez egy életre meg is maradt bennem.

      Törlés
  2. én is tapasztaltam,
    errefelé UGATNAK egy nagyot a gyanútlanokra (iszonyat ijesztő)
    nem kell hagyni annyiban, le kell őket fényképezni és elmenni az iskolába az igazgatónőnek bejelenteni, vagy bármit nem tudom, biztos vannak még jó ötletek, de nem hagyni
    külföldön is divat (láttam videókat, hogy ott meg hátulról fejbeverik a járókelőket és röhögnek, volt, aki elesett és súlyosan megsérült,
    feljelentést kell tenni, ez nem játék, hogy ejnye ejnye legyen

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem írtam a posztban, nem is vagyok rá büszke, de én akkor tettem egy nem túl hízelgő megjegyzést arra a lánykára. Ne tudd meg milyen ellenségesen viselkedtek! Utána gondoltam csak arra, hogy simán neki is eshetnének az embernek hatan-nyolcan...

      Elmenni az iskolába? melyikbe? ki tudja hova járnak, ha járnak egyáltalán valamilyen szakképzőbe.

      Törlés
    2. Ez a megoldás a gyakorlatban kivitelezhetetlen.

      Törlés
    3. Szerintem is.
      Mekkora hatalma van egy igazgatónak manapság az iskolában? amiket hallok, olvasok gyakorlatilag azt lehet mondani, semmi. Nincs tekintélye, persze itt is vannak-lehetnek kivételek.

      Törlés
    4. akkor nincs megoldás?

      Törlés
    5. Van? lehetne, ha partnert találna az ember hozzá...vagy az ilyen viselkedésű fiatalság nézete fordulna egy nagyot.

      Törlés
  3. Szerencsére én még ilyent nem láttam - bár nyilván ennek oka az is, hogy nem nagyon szoktam sok ember között járkálni, ill. ha mégis kell, akkor igen sietősen és határozottan lépkedek. Sétálni kifejezetten csendes, forgalom-mentes helyeken szoktam és szeretek.Ez persze nem lenne kizáró ok ifjúságunk jeles képviselőinek. De lehet a méretem is oka (178/83).
    Az állatok a náluknál kisebb méretű, esetleg idős és gyengébb áldozatot támadják - sokszor csoportosan. Ezek a fiatalok sem mások: neveletlen állatok. Szomorú, hogy rájuk épül a jövő. Talán orvos lesz belőlük akinek "kezei közé" kerülünk. Ott majd másképp fog visszaélni hatalmával.Lehetne még példát sorolni.
    Sajnálom, de nem tudok vigasztaló és bátorító szavakat írni ebben a témában. :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kell ahhoz forgalmas utcán járkálni! ez egy tök csendes utcácskában volt, éppen hazafelé tartottam, a néni is a környéken lakik, ismerem látásból.

      Orvos ezekből? nem hinném...ha láttad volna őket, Te is simán elvetnéd a gondolatát is ennek a lehetőségnek.

      Törlés
    2. Akármi lesz belőlük, nem lesznek ránk tekintettel soha. Ma már bárki, bárhol, bármilyen pozícióban visszaél(het) a helyzetével és mindenképp visszaél a korával. Itt a gond csak az, hogy végülis ki rontotta el a mai fiatalságot ? Ki volt elnéző és engedékeny velük ?

      Törlés
    3. Azért én azt gondolom, hogy nem ez a viselkedésű fiatalság a mérvadó réteg, hála Istennek, azért a jó van még többségben.

      Törlés
  4. Én még nem tapasztaltam, de nagy butaságnak tartom! Mi a jó ebben nekik? Hihetetlen , miket ki nem találnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is ezt kérdeztem, hogy miért poén ez nekik? mi ebben a vicc, hogy pukkadoznak a röhögéstől utána.
      És mondom, a lányok a főbb hangadóak...alpáriak, mocskos szájúak...

      Törlés
    2. És nem merek rájuk szólni.
      És nem mersz rájuk szólni
      És nem vágja őket jól pofon senki - mer még a végén te kerülsz börtönbe, az ő emberi jogainak megsértéséért.
      Hát a világgal van baj kérem, nem (csak) a serdülőkkel.
      És a világot ki tette olyanná amilyen most ?

      Törlés
    3. Most őszintén! ki mer rájuk szólni? nem éri meg hallgatni azt az alpári szóözönt, amit az emberre zúdítanak. És akkor még örül az ember, ha nem esnek neki, mert hallottam már ilyenről is.

      Törlés
  5. Döbbenet! Hála az égnek még nem tapasztaltam, de ijesztő nagyon. Nem is tudok mit írni rá. Szomorú!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szomorú bizony. Sokszor eszembe jut, hogy milyen felnőtt lesz belőle...

      Törlés
    2. Névtelen1/20/2016

      Nem tudjuk milyen világ jön .Lehet ,hogy csak az ilyen vadak tudnak megmaradni,és tudják magukat majd megvédeni.Aztán kezdődik minden újból.Érdemes a híres és finom kultúrák bukását szemlélgetni ,és azt,hogy mi lett utánuk.

      Törlés
    3. Ez igaz, nem tudjuk milyen világ jön. Ha a megmaradáshoz-megvédéshez ilyen szintű viselkedés kell....nem is tudom...azért remélem még nem ez a világ következik.

      Törlés
  6. Nohát! A fiatalok rendben vannak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére a többség a jó, azok rendben vannak.

      Törlés
  7. Tudod, én is mindig felháborodom, de utána rájövök, hogy a magam idejében, a magunk módján mi is hergeltük a felnőtteket rendesen... ma már az semminek tünik, de akkortájt az is bántó volt, jócskán...
    Persze ettől függetlenül ha velem csinálnák, lehet, első dühömben lekevernék valamelyik röhögőnek egy jókora pofont... tuti meglepődne...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom...nem emlékszem, hogy ennyire durva dolgot is elkövettünk volna felnőttekkel szemben.
      Főleg azért, mint írtam már egy előző kommentben is, falun ez akkoriban nem volt kivitelezhető, óriási pofon minimum járt volna érte :)

      Törlés
  8. Mintha írtam volna ide egy egész hosszú kommentet. Vagy csak akartam? Most kicsit összezavarodtam. :-O

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet csak akartál írni, mert nem láttam, tényleg!

      Törlés
  9. Na mindegy, már nem írom újra, túl hosszú volt. Csak arról szólt, hogy mi is csináltunk gyerekkorunkban csúnya, felnőttbosszantó dolgokat. Hosszan ecseteltem egy ilyen esetet. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira sajnálom! de tényleg nem láttam a kommentet, megnéztem a spamek között is, hátha odarakta a rendszer, de ott sem volt...valószínűleg elszállt akkor az éterben, én is jártam már így.

      Törlés
    2. Ne is izgasd magad, előfordult már máskor is velem is ilyen. Inkább csak bosszantó, ha az ember hosszan leír valamit, aztán elszáll a semmibe. De hát ez is benne van a netpakliban. :-D

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.