2016. január 6., szerda

Szerelmes


...vagyok a pöttyösbe. Minden pöttyösbe, ami létezik. Kicsi pötty, nagy pötty, fehér alapon piros, piros alapon fehér, fehér alapon bármilyen színű...minden jöhet.
Karácsonyra kaptam,  ezernégyszázötvenhetedik bögrének, meg hogy ne unatkozzon a szekrényben, egy tálkát is hozzá.



Szintén karácsonyra kaptam egy parfüm vásárlási ajándékutalványt, a fejemet fogtam, mikor láttam miben küldte el a cég:

egy nagy dobozban, telenyomva "pukkangatós" fóliával, amit egyébként nagyon szeretek nyomkodni :D

Más.
Ma elért az év első bosszúsága is...a városban kora délután már javában olvadt minden, hólé mindenütt az úton, persze a csatorna lefolyókba nem tud lefolyni, mert koppig van szeméttel, földdel stb. így áll az út szélén nagy tócsákban.

A járdán mentem, még csak nem is közel az úthoz, nagy sebességgel jött egy autó, mert zöldhullám volt a közlekedési lámpáknál.
Aztán csak álltam a járdán, mint egy lefosott kilométerkő  csöpögő szobor...szó szerint tetőtől talpig beborított az utcán található összes mocskos, sós, sáros hólé.  A bal oldalamat kapta el, a kezemben lógó reklámtáska csatak sáros víz volt, a halványkék kabátom, a fehér sálam, a fehér sapkám csupa trutyis lett.
Teljesen kész voltam :( így hazamenni, végig a városon...
Itthon persze mindent bevágtam a mosógépbe, a kabátból alig jött ki, kézzel is meg kellett dörzsölni, mosószappannal, hogy azok a sáros foltok kijöjjenek belőle.
Nem részletezem, hogy mit motyogtam magamban az autósra...

Más.
Leszedtem a karácsonyi lakásdíszeket, ajtó-ablakról is, elpakoltam, de a fenyőt még nem volt szívem lecsupaszítani, majd holnap...Nem is tudom mikor sajnáltam ennyire a fenyőt kidobni. Olyan szép, alig van pár tűlevél a fa alatt, pedig csak sima kis lucfenyő, de ezek szerint friss volt mikor vettük, ha ennyire bírja.  A lányaim javasolták, hogy hagyjam meg húsvétig...



26 megjegyzés:

  1. Kár, hogy az ilyen szemét autósokat soha senki nem jelenti fel. (Merthogy én is jártam hasonlóképp már, és nem az volt az első gondolatom, hogy a rendszámot felírjam...)
    A fádat meg miért kéne leszedni, ha még szép ? Mit számít az, hogy ma volt a vízkereszt és úgy szoktuk ? Talán olvastad, én meg már dec. elején feldíszítettem, mert "megkívántam". Hát legalább ennyi szabadságom legyen, hogy a fát addig nézhessem, amíg akarom....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. felírni a rendszámot? tényleg eszébe sem jut az embernek azt megnézni olyankor...a másik meg az, hogy nagyon gyorsan ment, pillanatok alatt eltűnt a szemem elől.

      Szerintem hétvégéig még biztos nézem :) elfér, nincs útban sem, úgyhogy még egy kicsit csodálom:)

      Törlés
  2. Tudom, ez nem vigasztal, de egyszer járdán, buszmegállóban úgy ütött el egy tizenéves, hogy ahogy térdere estem a nadrágom szétszakadt. Kit kerestem volna, hogy kártalanítson.Ráadásul ausztrál nadrág volt, s nagyon jó anyag,s nagyon kedveltem. Tripla bosszúság volt. S mire hazaértem szakadtan, vérző térddel, a lépcsőházban volt a munkahely raktára, ami beázott, kitől várták el a víz kimerését? No, kitől? Tartsd a fát amíg szép, nem hullik, ezt teszem én is, éppen délután nézegettem milyen jól tartja magát, pedig idén csak mezei fenyő maradt nekünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Figyelmetlenek az emberek, tisztelet a kivételnek. Az, hogy bosszúságot okoznak a másiknak, fel sem tűnik vagy észre sem veszik, ha észreveszi, akkor is továbbmegy. Mindig is voltak ilyenek és lesznek is, sajnos.

      Nem is tudom mikor volt ilyen kitartó fánk, pedig padlófűtésünk van, alulról biztos melegíti.
      Olyan tartója van, amibe vizet lehet önteni, bár nem tudom beleér e egyáltalán a törzse a vízbe :)

      Törlés
  3. Igen, ezt nagyon sok autós szereti eljátszani, hogy beteríti a gyanútlan gyalogost... én már rutinból menekülök a járda másik felébe zöld hullámnál...
    A mi fánk még marad, majd akkor bontom le, ha a fiam végzett a vizsgákkal (hagyomány, hogy ha van egyetemista, akkor a vizsgaidőszakának végéig áll a fa... :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyébként a pöttyös bögrét én is szeretem :)

      Törlés
    2. Jól írod, gyanútlan gyalogos, mert kinek van eszében, hogy hátrafelé nézegessen, jön e ezerrel egy autós és csak már azt veszi észre, hogy tetőtől talpig csorog róla a szennyes lé...

      énisénisénis :)

      Törlés
  4. Nagyon szép a pöttyös bögréd és tálkád! Finom kakaót, de akár teát is el tudok benne képzelni. Pár éve karácsonykor a Vörösmarty-téren a kézművesek között volt egy stand, ahol csak pöttyös kerámiák voltak. Minden. Annyira csodásan nézett ki. Ha egyszer sok pénzem lesz (höhö)veszek egy egész garnitúrát, csak pöttyöset! :-D

    Ilyen "kedves" autóshoz volt már nekem is "szerencsém"... :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld, ennek az árusnak is a termékei 80%-a pöttyös volt...ne tudd meg, mennyire vonzott minden nap, csak hogy ránézzek :) :) bolondulok érte :) beszélgettem is az eladóval, mondta nem győzik csinálni a műhelyben, mondtam neki, nem csodálom. Minden terméke szépséges volt és nagyon jó minőségű.

      Vannak olyan helyek, amiket már ismerek, hogy jó tisztes távolságban lenni az út szélétől, de itt nem is figyeltem erre. Most már tudom...

      Törlés
    2. Emlékszel a pöttyös könyvekre/regényekre??? Ugye azok is milyen jók voltak? No a csíkosakat is szerettem, de a pöttyös az pöttyös... :-D

      Törlés
    3. Hogyne emlékeznék! faltam azokat a könyveket, imádtam :) örök élményt jelentettek.

      Törlés
  5. ne törődj semmivel, csak a pöttyösökkel
    szuper

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen!!
      eszembe jutott, hány blogosnál láttam már pöttyösöket és mennyire sóvárogtam értük, mint egy gyerek :)

      Törlés
  6. A pottyos szerelmet megertem:))nekem az utolso zold bogrem az, imadom.Valami van a pottyosokben, nem tudom megfogalmazni de egeszen mas, minta tobbi:) ha kicsit nagyobb meretu en levest is szoktam enni belole, vagy a rizsimet tejjel.

    Neh ugy erzem az ilyen sofor direkt gazra lep...furcsa egy oromuk van, komolyan:(

    En mar elbontottam mindent, a fat is, persze en joval korabban feldiszitem..tavaly nehezen bontottam de most konnyen ment, a macska segitett, felmaszott es tobbszor borulni akart , igy a fanak menni kellett, szerencsere a macska maradhat:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? a Te pöttyösöd is vonzotta ám a szememet! :))) tényleg, nem is tudja megmagyarázni az ember, hogy mi tetszik annyira rajtuk. Valahogy olyan vidámak, annyira jó a szemnek, léleknek.

      Puskin mászott fel rá? gondolom hogy ő, mert Panda attól komolyabb, hogy felmásszon rá dísznek :) :)

      Törlés
  7. Anyós állt a gyalogátkelőhelyen,jött egy autó, teljesen beterítette, de lassítani, majd megállni kényszerült a sofőr, pár lépésre, anyós utolérte, megkopogott az ablakon... letekerte az ablakot a sofőr és kérdezte, mit akar... mire ő mutatta hogy néz ki, és benyúlt az ablakon megcsavarta a pasi ingét a mellén, majdnem kiemelte onnan... ijedtébe a vezető kifizette a
    várható patyolat költséget és sűrűn elnézést kért...
    nem gondolnak egyébként arra, hogy beteríthetnek bennünket...Még szerencse hogy rendbe tudtad tenni a kabátodat...
    Én is nagyon sajnálom ,és lehangoló hogy nincs meg már a fa...A lakás tele lett a tüskékkel..
    Maradt még pár dísz, itt-ott a lakásba, én azokat hagytam fent...Az ablak dísz az angyalkával húsvétig marad...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hűűű, ez nagyon jó lehetett, amit az Anyósod csinált! na, ezt nem lehetett volna utolérni, mire felnéztem, már azt sem láttam hol járt, igaz már tele volt utána a sáv autókkal.

      Mosószappannal kellett átmosni-dörzsölni majd minden egyes foltot, mire kijött belőle. Meg is ütött volna a guta, ha nem sikerül, tavaly vettem...

      Hétvégén szedem csak le a fát. A boltív olyan üres így, annyira megszokta a szemem, szeretem ott látni. Most levendula csokrok lógnak a kicsi szögeken, amik tartották a karácsonyi díszt.

      Törlés
  8. Pöttyös "Artúr", de inkább pöttyös Panna.:) Én is odavagyok értük.:)
    A fát akkor rakom majd ki, ha nagyon hullik ,vagy ha már elment a Karácsony lelke..)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Idenézz,mit találtam! :) : http://millecrocette.blogspot.hu/2016/01/coppia-in-bianco-e-rosso.html

      Törlés
    2. Mamka, mikor érzed azt, hogy elment a Karácsony lelke? mikor jön el az az idő?

      ez gyönyörű :) de sok szépség van azon a blogon amit belinkeltél!

      Törlés
    3. Mindig máskor.:)Van,amikor később,van amikor hamarabb.Ő dönti el.:)
      Örülök,hogy tetszik!

      Törlés
    4. jaaaa, értem ám :)

      Törlés
  9. Én is nagyon szeretem a pöttyöst, de kevés van belőle, nem is tudom, hogy miért... engem is szoktak így lepocsolni, hiába vigyázok, és nagyon megalázónak tartom... ha tehetném, és nem hajtanának tovább, én is kicibálnám a sofőrt, de sajnos nincs rá lehetőség...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha hiszed, ha nem, pöttyös bögrém, tárgyam ennyi van, meg egy másik nagyobb pöttyös bögre, amit Anyától hoztam el pár hónapja, meg egy fél literes bádog. Ha jól belegondolok, nincs is más...de attól még nagyon tetszik :)

      Elég volt kivakarnom a cuccaimat a sártól...a fekete táskámon még ma is találtam sárpöttyöt...

      Törlés
  10. Rokonlelkek vagyunk , mindnyájan szeretjük a pöttyöset! :) Nekem is van pár dolgom, nagyon szeretem őket!
    Én is úgy vagyok, mint Mamka! még nem érett meg rá a fa, hogy leszedjem :) Még marad kicsit! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokan szeretjük a pöttyöket és igenis, nagyon jó hatása van ránk :)

      Még én is hagytam, majd vasárnap leszedem :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.