2016. február 27., szombat

Kint jártunk


...a Vekeri tónál.

Valamikor ez a rész nagyon kedvelt pihenőhely volt a várostól kb. 10 km-re. Iskolások, óvodás csoportok sokat jártak ide, nagyon felkapott hely volt.
Sok tűzrakó hely van asztalokkal, padokkal, sokan itt főzték-sütötték meg a vasárnapi ebédet egy baráti összejövetel keretében.

Az aszályos évek során évről évre csökkent a vízszintje, tavaly ősszel már csak egy pocsolya volt a valamikori vízibicikli és csónakkikötő körül. Az idei tél vége, a kora tavaszi esős időjárás megtette a hatását. Megtelt a tavacska, köszönhetően annak is, hogy az un. Kati-ér is adott víz utánpótlást.

Nagyon sokan voltak ma is kint, a híradásokból, újságokból tudtuk, hogy ismét van élet a Vekerin, tele van vízzel. Most már csak egy alapos környezetrendezés kellene és újból olyan pezsgő élet lesz ott, mint a régi időkben.

Elmentünk a Fancsika tóhoz is, arról írtam tavaly, a meder aljáig csontszáraz lett őszre, egyetlen négyzetméternyi vízfelület nem volt benne, csak az elszaporodott alj-és vizinövnények.
Most abban is van víz, igaz oda még mehetne egy jó méternyi emelkedés, de már ez is több a semminél.

Ezt a képet az internetről töltöttem le! 
Az ismertebb rész az, ahol az a kis sziget látszik a tóban, a felső résznél. Mi is azon a részen sétáltunk körbe.

Ezek a Vekeri tónál készültek:





Egy gyönyörű hattyúpár is úszkált a tó vizén 












Mire körbejártuk a tavat, ők is partközelbe úsztak

nem győztem betelni velük, nagyon szépek






 Ez a két fotó már a Fancsikánál készült

Tavaly ősszel itt semmi víz nem volt
Van most már víz itt is, a távolban hattyúpárokat látni.

23 megjegyzés:

  1. Sok szép fotó! Öröm nézni őket! És most piszok leszek! Legalább ennyi hasznunk van a sok esőből hogy VÉGRE VÍZ VAN A TÓBAN! :-) Reménykedjünk hogy a természet segít és meg újítja a tavat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom meddig fog tartani, sajnos ezeknek a tavaknak nincs utánpótlása, a Nyírségből jön kis ereken, patakokon víz, de ez nem olyan mint a hegyekben. Reméljük megmarad jó ideig...

      Törlés
  2. fantasztikus a fűzfaágas képed
    annyira szépek
    mindig a tündérek haja jut eszembe...
    (ja, és ilyenkor kell szedni kosárfonáshoz, ezeket a zsenge ágszálakat)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye milyen szép? annyira kiemelkedik a szürke-barna háttérből a zsenge zöld ágak. nagyon tetszett és az is, hogy tükröződik a vízben.
      Szeretem hasonlat: tündérek haja :)

      Nem is tudtam, hogy ilyenkor kell szedni kosárfonáshoz :O már sajnálnám levágni, olyan szép kis egérfül nagyságú rügyek vannak már rajta :)

      Törlés
  3. Nagyon hangulatos pihenőhely lehet. És a képek...jaj, de gyönyörűek!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyáron még így is tele van mindig, hogy nem nagyon volt már víz benne. "Kitelepülnek" a családok és egész nap kint vannak, gyerekestől, főzőcskézéstől mindenestől :)

      Törlés
  4. Csodás nap, csodás felvételekkel!!!
    A fűzfa ágai közt átszűrődő napfény... <3 De a hattyúk is. :-)
    A 14-15-ös képek beillenek akár őszi képnek is. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az az igazság, elég lehangolóan szürke-barna még minden, tulajdonképpen ennyi kis zöldet-sárgát láttunk, a fűzfák kezdődő rügyezését.
      No, de mit is várjunk még, hisz február vége van és elég hideg idő most is és a jövő héten is...

      Törlés
    2. A hattyúktól alig tudtam elszabadulni, imádtam nézni őket, ott is hagytak a páromék, úgy nyargaltam utánuk :)) de nem csak én, sokan fotózták, volt aki fél méteres objektívvel fotózta :D pedig ott volt előttünk vagy másfél méterre akkor :)

      Törlés
  5. Szép sorozat - jó volt nézelődni arra felétek.Nem tudnak valami megoldást a tavak (vagy legalább az egyik) vizének pótlására ? Kár lesz, ha ismét kiszárad....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem, egyetlen ér táplálja csak igazán, a Kati-ér, de ha szárazság van az is kiszárad.
      Isten tudja hányszor tíz milliárd kellene, hogy egy összekötő csatornát csináljanak a Keleti főcsatornához, ami a Tiszából kapja a vizet. Akkor soha nem lenne gond ezeknek a kis tavaknak a vizével. No ez az, ami soha nem valósul meg...

      Törlés
  6. Nagyon szép fényképek! Már most is varázslatos egy a "vizes táj", májusban milyen csodás lehet...!? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszer pont májusban bicikliztünk ki ide (csak ne lenne olyan irtózatos forgalmas a hozzávezető út...) nagyon szép volt, minden csupa harsogó zöld és ÉLET.

      Törlés
  7. Jó horgászvizet lehetne varázsolni belőlük. Ezeknek a hattyúknak remek felderítőik vannak. Ahol a víz visszatér, ők is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valamikor nagy horgászparadicsom volt itt, de ahogy pusztultak az erdőspusztai tavak, úgy tűntek el a halak is. Ma meg már nem nagyon van gazdája, hogy újra telepítsenek bele halakat.

      Igaz nem túl sokat jártam erre, de még soha nem láttam hattyút itt. Nem tudom, hogy átutazóban lennének vagy talán fészkelni is fognak, bár nem hiszem, nyáron nagy a nyüzsgés a környéken.
      Ha már maradni akarnának, a Fancsikán jobban el tudnak bújni, húzódni mint a Vekerin, ott több hattyúpárt is láttam.

      Utólag teszek fel egy képet, hogy lásd, mekkora ez a tó (tavacska) :)

      Törlés
    2. Köszönöm! :)

      Törlés
  8. Csodákat fotóztál! szeretem a természet bármely apró szépséges változását! Most, hogy a tavaszra várunk, olyan jó látni a jeleket, amiből már biztosan tudjuk, hogy hamarosan itt lesz! Reméljük, nemsokára!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Éva tudod, ha természetről, madarakról, vízről, hegyről van szó, bolondulásig szeretem s megpróbálom fotókkal visszaadni, amit látok. Persze egészen más az eredeti, mint a fotó... :)

      Törlés
  9. O de gyonyoru kepek Orsika! nekem a hattyus a kedvencem, mind, de persze a tobbis is nagyon szep! olyan szomoru amikor egy to kiszarad..de igy most eletteli mar!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan szép madarak! gyönyörű, hófehér, méltóságteljes. Jó, hogy kimentünk és láttam őket! Remélem ott is maradnak, tavasszal/nyáron kimegyünk majd megint, megnézzük:)

      Törlés
  10. Nem lehet választani, oly szépséges kép mind...Többször is megnéztem , lehet benne gyönyörködni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a hattyúkért vagyok odáig, meg a szépséges sárgás-zöld fűzfákért :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.