2016. február 24., szerda

Nagyon betartom


...a mondást: nehezen indulok, mint a cigány lova. Témám is van, fotóm is van (rengeteg) de valahogy nehezen állok neki bejegyzést írni.
Leengedtem, mint egy lufi. El is havazódtam, meg még fogok is az elkövetkezendő hetekben. A héten, jövő héten már jönne az asztalos csinálni a konyhát, de én meg tolom a határidőt, mert mennem kell Pestre, min. egy hétig ott leszek - festenek a lányoknál, muszáj segíteni.

Én leszek az őrző-védő-takarító...mivel az egyik lányom már N.országban lesz, a másik meg dolgozik, én meg szobrozhatok ott kedvemre. Nem panaszképpen mondom, kitelik az erőmből, időmből is.

Közben már itthon is vár a nagytakarítás, a konyhában az új szekrények felrakása előtt ki akarom festeni mögötte a falat, mert ha az egyszer fel lesz téve, lehet az életben le nem szedem még egyszer.

Aztán haza is mennék Anyához, szintén tavaszi nagytakarítani...szóval, ha így haladok, beindítok egy takarítási vállalkozást, megy ez nekem, ajjaj de még mennyire! :)

Az eső szép csendesen kimos bennünket, már szivárog be a pincelépcsőn keresztül a víz, annyira magasan van a talajvíz, az éjszaka is ömlött az eső órákon át, megőrülök tőle...

Mire hazajöttem, kinyílt egy csomó krókuszom, de az eső leveri, borús-esős időben meg nem is tárja ki a szirmait, de ma sikerült egy kis napsütés hatására szépeket készíteni róla.
Meg kellene kapirgálni egy kicsit a földjét, de annyira sáros, hogy képtelenség rámenni. Gyakorlatilag az összes tavaszi virág kihajtott már, nem tudom lesz e még ennek böjtje..

A pincéből kivágtam az udvarra majdnem az összes leandert, nagyon pipa vagyok rá, halál tetvesek lettek, minden ragad tőle ahol voltak, ősszel semmit nem láttam rajta, erre jól betetvesedtek.
Nincs már türelmem ki-és becipelni a dögnehéz cserepeket, ősszel nagyon leredukálom őket, kint maradnak aztán ha szerencséjük lesz, nem lesz nagyon hideg a tél és túléli, ha meg hideg lesz, hát akkor pech.

A krókuszról fotók a reggeli eső után és a déli napsütésben is készült. Kicsit sok, de szép :)






a reggeli eső után

törpe írisz













A délutáni felhőgomolyok...




...aztán jött a naplemente





25 megjegyzés:

  1. Szépek a krókuszok. A leandereket hagyd csak kint, itt a faluban sokat láttam a télen házfalakhoz tolva telelni. Nekem is kint voltak, a nagyobb fagyokig. Én szappant szoktam vízbe áztatni, azzal permetezem őket, mosószappant. Jó takarításokat neked. Ha kedved van, akkor írj, néha kihagyok napokat, néha naponta többet írok, ahogy adódik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha belegondolok mennyi és mekkora cserepes leanderjeim voltak! ehhez képest már így is kevés van, de már tényleg nincs türelmem hozzá, pedig annyira gyönyörűek.

      Azért be-benézek én majd, már csak azért is, hogy meg ne zakkanjak a sok takarításban :)

      Törlés
  2. Gyönyörűséges fotók! Ezekből soha nem sok, szívesen nézegetem.
    Jó kis programok várnak rád, nem fogsz unatkozni! Sok sikert hozzá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon összejöttek most ezek a dolgok, minden hétre, hétvégére van valami. Végig gondoltam magamban a márciust, no ott is minden hétvégén van valami: én megyek, mi megyünk, hozzánk jönnek, húsvét - és vége van a márciusnak is...de jól van ez így :)

      Törlés
  3. Na de legalább nem mondhatod, hogy unatkozol :-)
    Én is a múlt héten szántam rá magam az első "nagyobb tavaszi" takarításra - de részletekben csinálom, mert egyszerre sem erőm, se kedvem...Gyönyörűek a virágaid, nálam most nyílik a hóvirág, a krókuszok csak aprócska bimbóikat mutogatják - sajnos, árnyékos ilyenkor még az udvarom.Viszont épp ma beszéltem a kertész barátnőmmel, a hét végén, vagy jövő héten sort kerítek a kert-rendezésre, a nagy cserepeimben, ládáimban régi a föld, fel szeretném újítani, frissíteni mindet. Nem kis munka lesz....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos, hogy nem fogok unatkozni! de nem bánom én, jobban szeretem a pörgést, mint a punnyadást :)

      Zsenge fiatal koromban egy nap alatt kisuvickoltam a házat, két pici gyerek mellett, mai ésszel már nem is tudom hogy csináltam :)) manapság már beosztom, két nap min. utómunkálatokkal együtt néha három is.
      Úgy vagyok vele, nem tartozom senkinek sem számadással, mennyi idő alatt takarítom végig a házat :))

      Törlés
  4. húú, a 30. képeden egy sárkány úszik mérgesen :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. miket látsz Te!? :O itt meresztettem a szemem, hol van a sárkány, aztán (talán) rájöttem :D

      Törlés
    2. Névtelen2/25/2016

      És tényleg egy sárkány! Csak tüzet nem fúj! :-D

      Törlés
  5. Jól elsétáltam a kertedben, többször is, szépnek találtam.
    Takarítástól már a gondolatra, szorongás fog el de, ha elkezdem be is fejezem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tulajdonképpen ilyenkor, tavasszal szeretem legjobban a kertet, meseszépek a tavaszi virágok, sok van és hónapokig tart a szezonjuk, ha valami nagy hőség le nem rendezi őket már a későbbi hónapokban.

      Törlés
  6. Ó, ha már úgyis ennyire belejössz a tavaszi nagytakarításba, nem vállalnál nálam is? :)
    Gyönyörű az a sárga krókusz sor, jó ránézni, különösen napsütésben :)

    A 25-ös képen látszik, hogy a felhők fölött mindig kék az ég, méghozzá milyen szép kék :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De, megyek én hozzád is, mondom hogy takarítási kisvállalkozást indítok :))

      Én is nagyon szeretem ezt a krókusz sort, sok év alatt szaporodtak így el, sokan megnézik a kerítésen át is.

      Olyan felhővándorlás volt tegnap, hogy csak néztem :) még haragosan is szép volt. És igen, mindig kék a felhők fölött! :)

      Törlés
  7. Gyönyörűek a krókuszok... mindig írom, annyira szép ez a kert. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A többi része nagyon kiábrándító most: kopár, sáros :)) Ez szerencsére ad egy kis színt :)

      Törlés
  8. NAHÁT!!!!!!!!!
    Most meg vagyok lepődve... tátom a számat nem is egyszer...és nem hagytam nyomot...
    Egyszerűen szépséges...irigy is vagyok... ennyi virág láttán... csak kicsit....Az égiek is szépek...
    Jó takarítást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, hogy már tavaly is mennyit mutogattam a tavaszi virágaimat :)

      Köszi! :)

      Törlés
  9. Igazi szinkavalkad! az en vilagom egeszen elter ettol, csupa feher, erosen havazott ma:)
    Bar igyekszem karpotolni magam:))

    puszillak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most akarja bepótolni a természet, amit karácsonykor meg hiába vártunk...

      Végre! hogy itt vagy! :) ❤️

      Törlés
  10. Mesések a krókuszaid! :-)
    Az időjárásról meg ne is beszéljünk, brrr....
    Takarítani ide is lehet jönni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a krókuszaim csak nőnek-nődögélnek ott maguknak, sok éve elültettem, erre ők meg bosszúból jól elszaporodtak :)))
      egyébként most a nagyon kedvesek azok, amiket tavaly hoztam egy túráról, már egy ki is virágzott, sötétkék, a többi is olyan lesz.

      Jó, megyek én mindenfelé takarítani, már vérprofi leszek :))

      Törlés
  11. Gyönyörű fotók, gyönyörű virágok! neked meg kitartást! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, köszi! :) az kell, kitartás, de megoldok mindent.

      Törlés
  12. Ennel szebb sargat nem ismerek!!! Csodas! Amikor rasut a nap es kipattannak a szirmok.... hat, ez szamomra meses!
    A leanderek leveltetui bosszusag. En citromos vizzel fujkaltam le, ha megtelepedtek. Oszig boven elszall a merged, foleg, ha majd nyilnak a leanderek! :-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. úgy igazán még talán nem is voltak kinyílva, mert állandóan esett az eső meg hideg volt...de talán ma, ma kitárják a szirmaikat, hétágra süt a nap! :)

      Ősszel csak a kicsiket fogom bevinni, tavaly nyáron egy csomó hajtást ültettem el, azok az idén már virágozni fognak. Az "öregeknek" már böhöm nagy cserép kellene átültetni, azt meg már nem bírom mozgatni utána, úgyhogy maradnak kint...

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.