2016. március 17., csütörtök

A konyhából


... meg innen-onnan jelentem -  olyan a ház, mint ahol akna robbant. Régi konyhaszekrényem már nincsen, az új meg még nincs, illetve van részben, de még nem lehet belepakolni.
Így tele van az étkező lommal, a nappaliban a szekrény végig van pakolva lábasokkal, fazékkal, fedőkkel, tányérokkal.
Fogalmam sincs mi hol van, ha valami kell, megállok a kupac közepén és próbálom betájolni magam mi merre lehet...
Ma még, mielőtt szétszedtem volna a mosogatós részt is, megfőztem, legyen holnapra is, mert utána nem tudom mikor lesz konyhám, ugyanis még szombaton és vasárnap is jön ez a jó ember, mármint az asztalos.
Jól átírta a forgatókönyvemet, borult minden tervem...

A régi konyhabútort ma délután el is szállították, legalább már azt nem kell kerülgetni.

Komolyan mondom, el nem tudom képzelni, honnan van az embernek annyi cucca lomja ! Felfedeztem egy olyan cuki kis lábast fedővel, amiről fogalmam sem volt már, hogy van. A szekrény leghátuljában volt, persze hogy nem került soha szem elé, időnként kitörölgettem a polcokat, visszaraktam mindent és újra el volt felejtve ami hátul van. 

Selejtezni fogok!!! odahúzom a kukát és siccccc ki minden felesleges cucc.

Vagy mégsem...hátha jó lesz még valamire... :D

18 megjegyzés:

  1. Én a tavalyi költözésnél tettem ilyen felfedezéseket. Azért csak selejtezz, azt is megtettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van bőven ilyen-olyan (főleg műanyag tárolók) selejtezni valók...

      Törlés
    2. Látod, én is pontosan főleg ezeket dobáltam ki. Kicsit már beöregedtek.

      Törlés
    3. S olvastalak Mancókánál. Én is így voltam a költözéssel, ó, csak néhány doboz. Aztán szembesültem a tényekkel. Volt régen a Deko csatorna, s ott a gyűjtögetős lakások kipakolása,selejtezése. Látni lehetett, néhányan "belehaltak", s néhányan ahogy túltették magukat, s felszabadultak.

      Törlés
    4. Nem kell ahhoz mániákus gyűjtögetőnek lenni, pontosan elég, ha évek során feltorlódnak a tárgyak.
      Aztán visszanézve már nem is annyira szép vagy jó, mint amikor hozzánk került. Vagy éppen már kiment a divatból.

      Törlés
  2. Jajajjjj! Ismerős a dolog! Nálunk festés lesz és most kezdem a szekrényeket kipakolni, hogy könnyebb legyen a mozgatás. Én a tálalószekrénnyel kezdtem.... elképzelni se lehet, hogy mennyi fölösleges dolgot őrzök én is. Sajnos, ezzel a "sicc ki" dologgal nagyon hadilábon állok... meg kellene erősíteni magunkat (főként nekem)!
    Milyen jó lesz majd a szép új szekrényedbe elpakolni a kint lévő edényeket!
    Sokszor arra gondolok, hogy egy költözést már nem bírnék végig csinálni ezzel a rengeteg lommal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mancoka, tegnap pont ezt mondtam a férjemnek, hogy meg is őrülnék, ha költözni kellene és pakolni, pakolni, pakolni.
      Nem is gondolok arra most (de:)} hogy mennyi fölösleges cuccot őrizget még máshol is a lakásban az ember.
      Bár én néha nekifogok és könyörtelenül szelektálok...

      Igen, jóval több helyem lesz az új konyhabútoromban, nem kell egymás hegyire-hátára pakolgatni mindent.

      Törlés
  3. Elmúlt esztendőben hasonló gondolattal én is selejteztem pár dolgot.... azóta is hiányoznak :( pedig évekig nem használtam őket, volt benne csorba és hiányos is. ..... még is néha eszembe jut. Megfogadtam nem dobok ki semmit sem, így meg nehezen találom meg ha keresem őket a kincseim között. Két napig kerestem egy apróságot a múltkor, mire ráleltem a káoszban :( de azért gyűjtöttem őket össze mert akkor tetszett és hozzám nőttek észre vétlenül. Természetesen ezek a kézimunkás dolgaimra értem. A konyhám az más téma. :) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az az igazság, ha nekiállok selejtezni, ezerszer "megrágom" én is, hogy valóban ki akarom e dobni :) de ha már elhatároztam, utána nem sajnálom.

      A kézimunkás apróságok teljesen más téma, ott ezernyi olyan dolog van, amire bármikor szükség lehet :))

      Törlés
  4. En sajnos mindennel igy vagyok, nem csak edenyekkel.Ruhakkal , atyaeg:)egyszer olvastam valahol, ha 5 evig valami nem volt rajtunk, azonnal dobjuk ki! felboszultem, na gyerunk..de csak eldobozoltam:D nehezen valok meg barmitol, nem tudom jo vagy rossz tulajdonsag:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vannak ruhák, tárgyak amit azért nem tudok kidobni, mert kötődik hozzá valami, valaki.
      Pld. megvan az a ruhám, amit az eljegyzésemkor viseltem :D nem tudnám kidobni, még akkor sem, ha soha nem veszem fel, nem is vehetném fel, mert ma már totálisan nem divat az a viselet :))de ha ránézek, minden részlete tisztán előttem van annak a napnak :)
      No, ezért nem tudunk mi igazán szelektálni! :)

      Törlés
    2. Ágnes, az az 5 év elég lesz 1 maximum 2-nek is. Nem kell öt év hozzá :)

      Törlés
  5. Remélem, hogy a "kidobni" szót nem valóságos értelmében használjátok. Igen sok szegény ember van, akik a nálatok már feleslegessé vált, vagy megunt dolgoknak nagyon örülnek, vagy örülnének. Én soha, semmi még használható dolgot nem dobok ki. Különféle helyekre inkább elszállítom, avagy konkrétan felajánlom szegényebb családoknak - mert vannak ilyenek. És még mindig, mindennek lett gazdája. És ezt a legkomolyabban mondom: még az összegyűjtött bolti reklámújságokat se a szelektívbe viszem, hanem egy közeli családhoz, ahol összegyűjtik a papírt és ugyan filléreket kapnak érte - de elviszik a MÉH-be.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, dehogy Fodorka! használható holmit SOHA nem teszek a kukába! összegyűjtök minden ilyesmit és elviszem a Máltai Szeretetszolgálathoz, majd ők eldöntik, használható e még valakinek vagy sem. Amit én kidobok, az igazán megérett a kukára, ill. ha műanyag, a szelektív gyűjtőbe.
      Hozzám is becsenget időnként egy házaspár, összegyűjtött fémeket, újságot, ruhaneműt adok nekik, nagyon rendesek, nem tolakodóak és udvariasak, kedvelem őket.

      Törlés
  6. Nehéz dolog selejtezni, akár a szobában , akár a konyhában.
    Nálunk nem gond, bútorozva adtuk ki anno ezt a lakást, amit nem törtek össze, az vitték magukkal:-( Igaz nekem volt jól felszerelt konyhám, amit aztán amikor végleg ide költöztünk újra komplett lett. Aztán jött a felújítás és most ott tartok, hogy alig van használható lábasom. Szóval a selejtezést megúsztam, ami kell meg apránként meglesz.....
    A reklámújságokból meg tárolókosarak lesznek :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jaj, micsoda károtok volt akkor a lakásban :( hallottam én is ilyen eseteket, sajnos nem is nagyon tud tenni semmit sem az ember ilyenkor.

      Persze, megveszed majd apránként, a legfontosabbak megvannak.

      Láttam már én is ilyen újságpapírból fonott dolgokat, jaj én nagyon béna lennék hozzá, hogy megcsináljam :))

      Törlés
  7. No, pl. ezért jó egy költözés... minden előkerül, és a fele sem fér az új lakásban... :)
    Sok erőt Neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, nagyon kitartó vagyok ám, főleg ha látom a végeredményt :))

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.