2016. március 12., szombat

Apróság


...

Reggel telefon, hat óra körül. Homlokig csipásan hallózok, egy barátunk kaján hangja a telefonba: kaptok öt percet, hogy eldöntsétek, jöttök e velünk túrázni s már teszi is le.  Csak reméltem, hogy még hallja: 'utállak', de ha nem öt perc múlva közlöm is vele.
Az öt perc alatt átfutott az agyamon: egy hétig gályáztam szívtam Pesten, a lakásunk és a kertem "szalad" - már mindenütt/mindenkinél tisztaság van, készülve az ünnepre, csak nálam retek minden...
Tovább folytatva a gondolataimat: este kilencre ér haza a lányom, addigra mi is bőven hazaérünk, fáj a térdem, nyűgös vagyok és hisztis, nem bírom utolérni magam, de már azon töröm a fejem, mi legyen a tarisznyába, már küldöm le a bakancsért, túrabotért a zembert, dobom össze a gyors reggelit, veszem elő a túracuccot, hétre cakompakk vagyunk, még gyorsan laptopozok is egy kicsit, megnézem milyen idő van arra, hurrá nem fog esni ott sem, de azért még bedobom az esőköpenyt, nyolckor már kocsiban ülünk és robogunk, elfelejtve fájós térdet, a takarítatlan, kosztól homályos ablakokat, mindent csak már megyünk, tele szájjal röhögünk, határnál gyorsan átjutunk, mindjárt mindjárt ott vagyunk és indulunk...

Minden virágnál letérdelek, simogatom, gyönyörködöm bennük, beszélek hozzájuk, a többiek ott akarnak hagyni medve eledelnek, ha továbbra is minden virághoz zengek egy ódát, elveszik a fényképezőmet, fenyegetőzök egy sort, én vezetek hazáig, ész nélkül eldobnak mindent, csak neeee, én ne vezessek soha, de soha...

Királyhágó környékén jártunk...mert ez közel van és még mindig tud újat mutatni és még mindig van olyan hely, ahol nem jártunk.
Jó volt ez...
Az ablakok meg a takarításra vonatkozóan mára elővettem a lecarom tablettát...úgysem csinálja meg helyettem senki, továbbra sem tartozom számadással csak magamnak.

A jövő héten megint gálya, 16-án jön az asztalos, előtte a konyhát ki kell festeni, legalább azokat a falakat,  ahová az új konyhabútor felkerül, holnap estére már idepakolják az újat az étkezőbe, a régi konyhabútort megtakarítani, mert jönnek érte 17-én, utána ha minden jól megy, hazamegyek Anyához, gyorsan megcsinálom, amit ígértem...aztán---aztán talán eljutok odáig, hogy húsvétig még megcsinálom itthon is a nagytakarítást...

Hááát...ez van mostanában velem/körülöttem.









































21 megjegyzés:

  1. És de jól tettétek, hogy elmentetek! Meglátod a további munkáknak is jót tesz ez a kis feltöltődés! Annyira szép helyeken jártatok, csak úgy sóvárgok!
    És kakasmandinkót is láttál, hűha!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, szerintem is ad egy energia töltetet egy ilyen rögtönzött kirándulás. Annyit tűnődöm mászkálás közben, mennyi csoda van ezeken a helyeken, olyan szép minden, mindig más arcát mutatja a környék, a hegyek.
      Rengeteg kakasmandikó van ott. Annyira kell figyelni, hogy ne lépjen rá az ember, de mégis megesik, hogy áldozatul esik egy-egy:(

      Törlés
  2. Én sem maradtam volna otthon.Mennyi virágra leltetek! Az a zöld foltos levelű micsoda? És a kék?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a zöld foltos levelű kakasmandinkó. Rengeteg van ott a hegyekben. Ahány virág, annyi árnyalata a rózsaszínnek :)
      a kisebbik kék szirmú: csillagvirág, az utolsó kék meg májvirág.

      Törlés
    2. Köszönöm, mindig tanul az ember.

      Törlés
    3. Szívesen! én is mindig örömmel veszem, ha tanulhatok bármit is a blogokról.

      Törlés
  3. En , aki mindent megtervez orokke, imadom az ilyen rogtonzeseket:)
    Csodalatosak a fotoid, mint mindig! nagyon megragadott a fatorzses foto es a lilas kisvirag, mintha lila hovirag lenne:)

    Jo munkakat es azert pihenest is kivanok kozben:)

    puszillak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ott, mélyen legbelül annyira nem vágytam most menetelésre, hisz előtte nem sokkal jöttem haza és nem voltam éppen fitt. De ha kihagyom, akkor meg azon sopánkodtam volna, hogy miért maradtam otthon :))
      Jól van ez így, feltöltött teljesen.

      Köszi, lesz minden, az biztos :)

      Törlés
    2. Tudod,míg egészséges voltam a turista csoporttal mi is mentünk, minden hétvégén. Imádtam, a csapat, az utak, a levegő, a táj, szóval minden, s legfőképpen élmények. Még sokáig éltem belőle.

      Törlés
    3. Mindig azért rettegek, hogy ne történjen semmi a lábammal, a fejemmel...Értsd, hogy ne legyen rajtam a szédelgős betegségem, bár már volt, hogy úgyis elindultam, csak akkor óvatosabb vagyok.
      Én is ezekből táplálkozom. Ezekből is.

      Törlés
  4. Névvtelen3/13/2016

    Van egy csárda:
    Leveles,
    Megáll ott a szekeres,
    Négy garas a karcosból,
    Ötödik a harcosból.
    Fent ül a kuckóban egy dudás,
    Csendűl muzsikája, oly csudás!
    Mindig ez volt a nótája.
    Öreg csontos fújdogálja,
    Fújja, fújja, eb, aki bánja,
    Három deci must az ára...
    Átjöttem a Királyhágón,
    Elveszett a huszárcsákóm.
    Én Teremtőm,
    Merre menjek, hol találom?
    Merre menjek, hol találom?
    Az én kedves huszárcsákóm?
    Átmegyek a Királyhágón,
    Elhozom a huszárcsákóm.
    Én Teremtőm,
    Fogadom, hogy megtalálom,
    Megkeresem, megtalálom,
    Az én kedves huszárcsákóm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Menjél no! át a Királyhágón! :))

      Törlés
  5. Nem csodálom hogy ódákat zengtél ezeknek a szépségeknek! Csodás kirándulásban volt részetek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem ez gyógyír! :)) testemre, lelkemre.

      Törlés
  6. Szerintem a Húsvétot "megtartják" akkor is, ha nem leszel kész minden eltervezett munkálattal. Az ilyen túra-lehetőségeket tényleg bűn lenne kihagyni. Gyönyörű képeket készítettél - vagyis gyönyörűségeket mutatott neked a természet. Nekem kedvencem az "ölelkező fák" c. fotó.(32-es)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, úgy vagyok vele, van ami megvár és van, amit nem lehet megismételni. Nem szeretnék elszalasztani semmi olyat, ami nekem gyönyörűséget ad.

      Mindig az jut eszembe, ki tudja meddig mehetek...

      Törlés
    2. jaaa, azok a fák tényleg csodálatosak úgy összefonódva...

      Törlés
  7. Névtelen3/14/2016

    Csoda szépeket hoztál! :-)(
    "Az igazi boldogság néma, mint a harmatcsepp közepe, mint a titkos vágy, melyet nem kiált el senki."
    Fekete István

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, szerintem is azok, csodaszépek :)

      Törlés
  8. Jó döntést hoztál, gyönyörű az ébredező természet és ezt a fotóid vissza is adják.
    A 32-es kép nálam is TOP listás, de a többi is nagyon szépséges :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ilyen döntéseket soha nem bánom meg, se közben, se utólag :))

      mert imádom :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.