2016. március 2., szerda

Három


kép: internet

...szem kis paradicsomot vettem ma a piacon, az eladó már dobná is bele a szokásos fél négyzetméteres nylon zacskóba, mikor megelőzöm: nem kell zacskó, ne tegye bele!

Ő:  Mit képzel? és ha legurul a mérlegről és összetörik, kinek a kára lesz? tudja milyen retek az én derekam, nem gondolja, hogy fogok itt hajlongani érte? beleteszem a zacskóba, legfeljebb kiveszi utána belőle és itt hagyja.

Csészealjnyira tágult szemmel, szótlanul néztem, megmérte, odaadtam az árát, kivettem a zacskóból és szótlanul elmentem.

(Csak úgy megjegyzem: soha nem kérek zacskót egy-két-három szem akárminek, pazarlásnak tartom, nagyobb tételnek meg mindig viszek magammal sajátot és abba pakolok.)

Az ilyen embereket szoktam megjegyezni magamnak/ban. Ha az egész piacon nem lenne paradicsom csak nála, akkor sem vennék soha többé tőle.
Még egy mákszemet sem.
Kicsinyesség részemről? Legyen!


15 megjegyzés:

  1. Ellenpélda, amikor azért jegyzel meg valakit, mert érdemes, s meg is mondod neki legközelebb, neki is hadd legyen egy jó napja. Nem vagyunk egyformák.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, nem vagyunk egyformák, de meg lehetne oldani ezt normális viselkedéssel is.
      Én megjegyzem magamnak az ilyeneket. Ez is én vagyok :)

      Törlés
  2. Ilyenkor mindig eszembe juttatod az otthon izet:))en ahogy ismerem magam, mar akkor is elmentem volna, nem vettem volna meg azt sem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ez az, később esett le nekem is a tantusz, hogy miért nem hagytam ott...

      Törlés
  3. Névtelen3/02/2016

    Na,itt a lehetőség .Legközelebb kérj tőle annyi paradicsomot ami éppen ráfér a mérlegre. Ha nem hajlandó a szatyorodba önteni ,akkor köszönd meg szépen ,és hagyd ott. De azért egy testőr legyen ott veled az akciónál .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó! :)) jössz testőrnek? :))

      Törlés
  4. Láthatatlan3/02/2016

    Jó,holnap 11-kor a piacon ,titkos testőr leszek,láthatatlan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ezt akkor megbeszéltük :)

      Törlés
  5. Egy eladónak kell tudni.... ami a legelemibb.. UDVARIASNAK...Rossz eladót fogtál ki..Faragatlan....Valószínű én nem hoztam volna el a paradicsomot...
    Mig jártam én árulni, volt hogy nagy nehezen egy óra alatt sikerült kiválasztani pár szál virágot a kedves vevőnek, és kérte hogy csokrozzam is össze... Aztán elkezdte, hogy ezt tegye ide, azt oda, na mégse jó kezdjük újra... meguntam és a második újra csokrozásnál megkérdeztem hogy esetleg nem csinálná meg? azt mondta maga jobban tudja... többet nem szólt...Lehetne külön irni könyvet az eladókról...és a vevőkről is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Utólag visszagondolva, lehet csak rossz napja volt.
      Máskor is vásároltam már nála, de nem tapasztaltam még ilyen megnyilvánulást tőle.

      Tudom, hogy vannak kibírhatatlan vevők, láttam/hallottam már én is jó pár esetet!

      Törlés
  6. Nem, nem kicsinyesség! Én is így vásárolok, a lehető legkevesebb "szeméttel". Utálom a sok nylon zacskót egy-egy vásárlás után, ezért ha csak egy mód van rá akkor én sem zacskóban kérem, különösen a piacon.
    Érdekes ez a vevő-vásárló viszony! Nekünk is van a piacon olyan eladónk, akit csak úgy emlegetünk, hogy "durváék" (Bár az utóbbi időben mintha változnának), mégis hozzájuk megyünk, mert az ő árujukat szeretjük. Aztán ott vannak "kedvesék", akiknek az árujuk meg sem közelíti az előzőekét, lassan le is szokunk a náluk való vásárlásról.
    A télen tapasztaltam a nag piacunkon, hogy nem engedték válogatni (több helyen sem) a mandarint. Nem is vettem tőlük. Nagyon meglepett ez a hozzáálás. Nem is csoda, hogy a fatalok nem vásárolnak a piacon, hiszen a nagy áruházakban kedvére válogathat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes ez látod, mert én a nagyon mézes-mázas embereket sem szeretem, mert hamisnak érzem. Itt is van a piacon, úgy szólítja az embereket: gyere édesem, szedjél belőle. Nem is tudom, édesem?? :))) na mindegy, ilyen az ember, semmi sem jó neki/nekem :))

      Törlés
    2. Nálunk az epret nem lehet válogatni...kanállal betúr , zacskóba... aztán ha rohadt, nem tetszik az is benne van...Elég nehéz olyan árust találni aki nyomkodás nélkül engedi szedni az epret egyesével...Én megértem az árusokat is... de ha vásárolok, legyen az két szem akármi, de szép,és guszta legyen...jó szívvel egyem meg...

      Törlés
    3. Epret itt sem, soha, azt mindig az árus adja. Cseresznyét, meggyet sem. De barackot pld. sok helyen lehet szedni, de van aki azt sem engedi.
      Én is szeretem kiválogatni magamnak, de pld soha nem nyomogatom össze a barackot/körtét, nézve hogy érett e, csak körbeforgatom, hogy ép legyen, a többit meg megoldom otthon, ha nem elég érett :))

      Törlés
  7. De jó, hogy itt nálunk egyik boltban se szólnak rám, ha zacskótlanul viszem a pénztárhoz a zöldárut. Simán ráteszik a mérlegre. Persze gondolom kis faluban meg kell becsülni minden vásárlót. :-)

    VálaszTörlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.