2016. április 14., csütörtök

Kérdésekre


...válaszolva.

Mert...

- magam alatt voltam (vagyok?)
- nem volt türelmem még a géphez sem
- nincs témám
- orvoshoz jártam (? nem, nem jártam, vittek...)


Itt vagyok, mint egy nagy rakás szerencsétlenség, nem tudok szinte semmit csinálni, nem tudok hosszabb távon menni (hosszabb táv? száz méter kivégez...)  délután/estére alig hiszem, hogy eldőljek, mint egy krumplis zsák.

Medialis meniscussal van probléma. A térdízület rostos porcgyűrűje. 

Ha "csak" fel/ki/meglazult és azért gyulladt be, kb. 3-4 hét múlva tiszta happy lesz minden. 
Per pillanat nagy javulást még mindig nem érzek. Nincs olyan lépés, hogy ne lenne a "belevágtak egy csavarhúzót" érzés. Nem tudok leguggolni, csak féloldalasan, nem nagyon tudok hajolni egy bizonyos pont után. Bicegek, minden egyes lépésnél. Szednem kell a gyógyszert (Xefo) de az meg olyan kacifántos erős?, hogy maga a doki mondta, hagyjak ki egy-két napot időnként...
Ha nem javulok, akkor műtét. Az újabb hat hét, majdnem tétlenségre utalva...

Na, befejeztem a nyöszörgést...


Mivel kint nem tudok semmit csinálni, így bent ténykedek.  Pakolok, selejtezek még mindig. Már elvittünk egy csomó cuccot a máltaihoz, nagyon köszönték, remélem valahol, valakik még tudnak belőle hasznosítani dolgokat. 

Pld. original ágynemű garnitúra, kettő db.  Hogy miért vittem el? ha láttatok még irtózatos mintát, színeket - hát az az volt. 

Kaptam valakitől...rettenetes volt...még a szekrényben sem szívesen láttam, így elvittem. Hátha pont az tetszik valakinek...Vagy csak én vagyok ennyire háklis arra a mintára, színekre.


Más. 

Nagy vigaszom most a virágok. Annyira szép minden a kertben, igaz a tulipánok már lassan kezdenek elhervadni, a nagy meleg nem tesz jót neki. De már most nyílik az orgona, nekem két fajta van, a sima hagyományos halványlila és fehér. A teraszon üldögélve tömény illatfelhőt hoz a szél felőle, ohhh de finom!

Leülök a hintaágyra néha és hallgatom a rigókat, a csicsörkét, a rozsdafarkút, a zöldikét. Nézem, ahogy fürdőznek a nekik kitett nagy cserépalátétben. 

{Milyen tevékenyen telnek a napjaim, ugye?   :(((  } 

Lemaradtam egy színházi előadásról is, a Traviáta volt, azt mondta a barátnőm, nagyon-nagyon jó volt. Úgy sajnáltam azt is...


Még jó, hogy a térdmizéria előtt megcsináltam mindent a kertben, elveteményeztem azt a keveset, amit szoktam. A hagyma már szépen látszik, van vagy hat centis a szára :) és a reteknek is szépen látszik a sora.


Cserépbe vetettem koriandert, majoránnát, bazsalikomot, nagyon szépen kikeltek, ha jobb idő lesz, kirakom szabad földbe. Vetettem tárkonyt és rozmaringot is, de azt ki a szabad földbe, nem nagyon mocorog, igaz nem volt csapadék, nem is nagyon tud kikelni szegény, legfeljebb azt is vetek cserépbe, ha nem sikerül a kinti. 

Gyönyörű a citromfüvem,  menta,  snidling,  zsálya, az oregano. Az évelő kapor kicsit megzakkant, nem tudom mi lett vele, de nem zavar, helyesebben mondva: nem érdekel, majd összeszedi magát.

Tudom, furcsa volt, hogy levettem a kommentelési lehetőséget, de tudtam, hogy nem lesz sem energiám, sem kedvem blogolni. Most sincs sokkal több, valakinek jól meg kellene rázni, hogy szedjem már össze magam...


Ezt csak úgy, mert annyira kedves: 

 
"Bolond idő, esős-napos tavasz,
kertben, gomblukban kis, színes virágok,
az Április egy szerelmes kamasz,
telisóhajtja széllel a világot."

(Varró Dániel)










tavaly vettem, erdei szellőrózsa










28 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy újra írható is vagy, nem csak olvasható :)
    Megértelek, hogy nagyon nehéz most Neked, de pont ilyenkor jó, ha a barátok - legalább jó szóval - bátorítani tudnak!
    Kívánok Neked mielőbbi gyógyulást!

    A virágaid gyönyörűek! Nálatok már virágzik az orgona???
    Ölellek: Palkó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, javában virágzik az orgona! sok van a környéken, még kint az utcán is, annyira finom illat lengi be a levegőt, finom ám :)

      Köszönöm, Palkó!

      Törlés
  2. Ezek a szép orgonák gyógyítanak, nagyon sajnálom, hogy ilyen komoly sérülésed lett :( mit is tudnék ajánlani ......talán kézimunkázz és mindjárt hasznosnak érzed az eltelt időt. Továbbra is csak jobbulást kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kézimunkához nincsenek meg az alapanyagaim, de mindenféleképpen szeretnék olyanokat megcsinálni, amire már jó régen készülök: kicsi fűszerpolcokat átfesteni, díszíteni, kettő is van ami meg kell csinálnom, azzal is megy majd az idő.
      Köszönöm Juci Ká!

      Törlés
  3. Jó, hogy leírtad, mert ilyenkor kattog az agyam, hogy mi történhetett.
    Gyönyörű a kerted. A házunk előtt nyílik a szellőrózsa, mindig eszembe jutsz róla :)

    Egy izgő-mozgó, csupa élet embernek a legnagyobb büntetés egy lábsérülés. Sok türelmet és mielőbbi gyógyulást kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tavaly vettem egy idős nénitől ezeket a fehér szellőrózsákat, azt mondta el fog terjedni majd, nem is bánom, ez a ház hátánál van, hűvösebb helyen, olyan kis aranyos az a szép fehér virága.

      Ez az...ez nekem büntetés Katici :( olyan, mintha meg volna kötve kezem-lábam, de ha megfeszülök sem tudom sürgetni a gyógyulást.
      Köszönöm Katici!

      Törlés
  4. Ahogy Juci Ká már írta, ezek a csodás orgonák gyógyítsanak Orsi!!! Kitartás és bizalom, minden rendben lesz!
    Te lyány, Te most direkt akarsz engem a szemészhez küldeni ezekkel az apró "bötükkel"...? :-D
    Majd kigúvadtak a szemeim mire elolvastam... :-D Kérlek, ne tedd ezt velem, mert nem tudom hosszútávon ígérni, hogy olvaslak. Volt akit ezért nem olvasok már (kár!), mert olyan apró betűkkel, fekete háttérrel blogol, hogy megfájdulnak a szemeim mire egy bejegyzést végigolvasok.

    Egyébként meg sóvárogva nézegetem az orgonás képeket. Itt még a bimbók is alig látszanak, nem hogy nyíljanak. Hűvös, esős, szeles, borongós, szobában fűtős napok vannak felénk. Pedig de jó lenne már az orgonaillatott beszippantani...

    Orsi, gyógyulj meg gyorsan, bízz benne és minden rendben lesz.
    Gyógynövényes borogatás??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, dehogy akarok én apró betűkkel írni, elállítódott, alig tudtam átváltoztatni, nem akarta a rendszer a frissítést, kimásoltam az egész posztot egy dokumentumba, ott megformáztam és úgy tettem vissza ide.

      Itt rohamos gyorsasággal nyíltak ki az orgonák, a napsütés, a meleg megtette a hatását. Remélem sokáig bírja, ne legyen rá hőség, így napokig tündököl majd nekem :) a lila hamarabb elnyílik, körbe süti a nap.

      Hamarosan fogod majd Te is érezni az orgona illatát! :)

      Köszi Kavics! Borogatom, kenegetem én mindennel, amiről olvastam, de azt is olvastam, ha sérülés van rajta, mindezek nem érnek semmit.

      Törlés
    2. A "gugli-atyánk" viccelődik velünk :-) Már megint jönnek változások a hónap végétől, olvastam.

      Igen, a zselatinos pakolásról én is hallottam, szülők is csinálták egy ideig és nekik is bevállt.

      Törlés
    3. De jó, hogy van tapasztalat is erről a módszerről! Mindenféleképpen kipróbálom én is.

      Törlés
  5. Mint mondtam múltkor, nyöszörögj csak nyugodtan Orsi, itt vagyunk!
    És amennyire lehetséges és teszed is, próbálj közben a szép dolgokra is gondolni, örülök, hogy nem hagyod, hogy a betegség teljesen letaglózzon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a helyzet, most nagyon értek a nyöszörgéshez...úgy érzem sosem lábalok ki belőle, ha meglátok egy túrázós fotót, összeszorul a szívem-lelkem, mert azt érzem, nem megyek többé ilyen helyekre.

      Pedig nyárra, ohhh milyen helyekre hívtak, várnak! Három nap Szlovákiában, három nap a Pádison, Erdélyben...belezakkanok, ha nem mehetek.

      Törlés
    2. Reménykedjünk, hogy el tudsz majd menni. Annyira átérzem a helyzeted.....

      Törlés
    3. Tudod, a sor iróniájának tartom, pont erről írtam azt hiszem Kavicsnál nem is olyan régen kommentben, hogy csak a lábam meg a fejem ne hagyjon cserben, mert mindenem a menetelés.

      Erre itt van ez a probléma...olyan túra tervek vannak nyárra, hogy a gondolattól is repdesek, csodaszép helyekre, ohhhhh...
      ...de csak egy nagy kérdőjel vagyok per pillanat, mert minden a térdemtől függ, mi lesz vele.

      Törlés
  6. Nem vagyok orvos. De ha sérült a térded, nem mondták, hogy pihentesd ? Azt érzem, túl sok mindent teszel-veszel, ami nem biztos, hogy jó a sérülésnek. Nekem "csak" ízületi gyulladásom volt, de alig bírtam lábra-állni.
    A virágaid gyönyörűek !- én se tudok mást mondani, mint a többiek előttem. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de, pihentetni kéne...nem megy, csak valamikor délután dőlök el, addig muszáj megcsinálgatnom dolgokat, mert meg is őrülnék, ha teljes tétlenségre lennék ítélve.

      Köszönöm szépen, valóban szépek, ilyenkor tobzódok, szeretem nagyon :)

      Törlés
  7. Névtelen4/14/2016

    Egyre több helyről lehet hallani mostanában, hogy az ízületi gyulladás és fájdalmak kezelésének legjobb módszere a háztartási vagy étkezési zselatinból készült pakolás. A módszer logikusnak tűnhet, ráadásul olcsó is, érdemes kipróbálni.

    A zselatint vagy zselatintartalmú készítményeket már meglehetősen régóta alkalmazza gyógyhatású anyagként az emberiség. Már a XII. században Hildegard Bingen úgy írta le borjúbőrből és porcokból készült főzőlét (mi talán kocsonyának neveznénk), mint ami alkalmas gyógyszere lehet az ízületi fájdalmaknak. A latin országokban a zselatin a haj és a köröm növesztésének évszázadok óta bevált eszköze.

    Külsőleg és belsőleg egyaránt csodát tesz!

    Mindezek fényében bátran állítható, hogy az ízületi fájdalomban szenvedők egy régi-új szerrel is számolhatnak ízületi gyulladásuk és a fájdalom csökkentésére.

    A zselatin emésztése tökéletesen biztonságos, mellékhatásokkal nem kell számolnunk, ráadásul a szaküzletekben is kapható zselatintartalmú termékek könnyen felszívódnak, bevitelük egyszerű, és ha ez önmagában nem lenne elég, a zselatin mellett további, az ízületek egészséges fejlődését elősegítő vitaminokat illetve ásványi anyagokat tartalmaznak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az információt, nem hallottam még róla. Ki fogom próbálni, ártani nem árt, ha meg használ, akkor jó.

      Törlés
    2. Bocsánat, hogy közbeszólok...de mint érdekelt: nekem a zselatin semmit sem ért..
      Ettem is, kentem is....Esetleg olvasd el ezt:http://aranyosfodorka.blogspot.hu/2010/11/kaposzta-pakolas.html
      Ha mégis ki akarod próbálni a zselatint: keress valakit, aki a METRO-ban tud vásárolni. Ott 25 dk-s kiszerelésben kb.1000 Ft körül kapható. A "normális" bolti 1-2 dk.-s kiszerelés igen drága, ha magadra akarod kenni, vagy bevenni.

      Törlés
    3. Én Tepertőt gyógyítottam vele. Meg én is szoktam bekapni reggel egy-egy kávéskanállal. Vacak íze van, de gyorsan hörpintek rá innivalót.

      Törlés
    4. hűűű, pont erre gondoltam, annyira finnyás vagyok ha valaminek megérzem a kellemetlen ízét, világéletemben percekig gondolkodtam, mire bevettem a kanalas gyógyszereket is, vagy bármilyen gyógyhatású löttyöt. Nem vettem levegőt míg le nem öblítettem valamivel, hogy még véletlenül se érezzem meg a szagát, mert akkor később képtelen lennék újra meginni.
      Hogy ezt hogy fogom legyötörni, no azt még nem tudom... :)

      Törlés
    5. Fodorka, gondolom én, kinek hogy reagál rá a szervezete, mindenesetre megpróbálom, hátha használ valamit.

      Köszönöm a tippet, hogy a Metroba vegyek nagyobb kiszerelésűt, megyünk mi arra úgyis, az Auchanba készülünk, ott van mellette a Metro.

      Törlés
    6. Névtelen4/15/2016

      A zselatin pakolást legalább fél évig kell csinálni ,nagy hit is kell hozzá ,különben nem működik.Gyors eredményt csak a bivalyerős fájdalomcsillapítók hoznak,de az ok nem szűnik meg.

      Bármilyen gyártótól vásárolt étkezési zselatinból el tudunk készíteni egy adagot vagy akár a teljes mennyiséget és hagyni kell kihűlni. Még folyós állapotban pl. a csuklóra kenni és rajta hagyni kb. 45 percet (ezt be kell tartani!) és látni fogjuk hogy szinte az összes mennyiséget felszívta az adott fájó terület, ami jó mert működik! Megmaradt egy vékony hártya rész a csuklón ezt csak le kell húzni és ennyi. Pontosan oda kerül a pótló anyag ahonnan ez hiányzik és meglátjátok el fog múlni a fájdalom! A megmaradt mennyiséget a hűtőben kell tartani és mindig felhasználás előtt a mikróban picit felmelegíteni és ismét kenni oda ahol szükséges! Ennél olcsóbb és hatékonyabb megoldás jelenleg nincs a piacon, nagyjából 40Ft egy kis tasak zselatin:-) Váljék mindenki egészségére!

      Itt van még egy részletesebb írás.

      http://testunk.e-goes.com/izuleti-gyulladas-izuleti-fajdalom-kezelese-zselatinnal/

      Törlés
    7. Nagyon köszönöm az infókat!

      Úgy vagyok vele, ha használ egy kicsit is, inkább ez, mint a bivalyerős fájdalomcsillapítók!

      Törlés
  8. Amikor olvasni kezdtelek most,gondoltam leirom ,ha nem tudsz dolgozni csak uldogelj a kertben,olvass vagy gyonyorkodj! de nem kell.hogy irjam,ennek orulok:)Pihenj sokat es ne izgulj,majd minden a helyere kerul.Persze kozben tudom mit erzel mert en is rossz beteg vagyok...azert kitartas!!
    Gyonyoeu az orgonad,szinte erzem az illatat..itt meg ma nis minusz volt,de mar araszolunk,remeny van:) puszillak!!!es nagy oleles:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az lesz, mást nem is nagyon tudok csinálni, illetve apránként azért molyolgatok kint is, hajt a vérem :)

      Küldök Neked egy kis meleget és orgona illatot, hogy végre nálatok is tavasz legyen :)

      Törlés
  9. Édes Orsikám!! Mostanában ritkábban jövök, de figyellek... mihamarabbi jobbulást kívánok Neked!!! Pihenj nagyon sokat... Szeretettel ölellek!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Cirnyó, tudom/sejtem hogy jössz, amikor tudsz. Nagyon köszönök minden jelet, írást, figyelést ❤️ Ölellek, Te örökmozgó 😍

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.