2016. április 1., péntek

Nézem


...a város lakóit: színesednek a ruhák, könnyebb kabátok, cipellők kerültek elő, lenge sálakkal, kendőkkel.
Valahogy megkönnyebbült már az ember a levetett téli cuccoktól, a nehéz csizmáktól.
Már én is tavaszt érzek...a mosható kabátokat, vastag sálakat, sapkákat, kesztyűket kimostam, elpakoltam.
Csizmák megtakarítva, elrakva.
Nem! már nem akarom elővenni november közepéig...legalább.

Kedvenc szoknyáim, blúzaim, pulóvereim előre rakva, szem elé...a nadrág ilyenkor már nyugalomba vonul, egész télen abban jártam, már elég volt.

Még ebben a rossz levegőjű városban is érezni a fák, nárciszok, jácintok illatát. A parkok tele vannak tavaszi virágokkal,  szépséges 'menyasszony' fákkal. Tobzódok ilyenkor...

Más.
Már tegnap is kerteztünk: felszereltük a hintaágyat, kibontottam a szalonnasütőt, kerti asztalt. Helyére raktam a leandereket, kikötöztem karókhoz, mert az első szél elborítja őket.
Ma ásás lesz végre! most el vagyunk maradva egy kicsit, igaz az időjárás nem volt kedvező.
Prüszkölök ugyan ellene, de csak vettem egy kis dughagymát, tavaly a hagymalégy lárvája többet zabált a hagymából, mint mi.
Azt mondtam, egy darabot nem duggatok, de csak benne van a véremben a "főd" megmunkálása, egész életemben mindig így volt, hát most sem maradok ki belőle...Lesz egy kis sárgarépa, petrezselyem, vetek cukkinit, - megszedtem a gömbcukkini magját tavaly - az nagyon bejött mindenkinek és sok is volt rajta, rengeteget ettünk róla.
Lesz még karalábé, uborka, retek, sóska (kizabálta valami a télen, újra kell vetnem, egy kis rész maradt csak meg belőle) no és a paprika, paradicsom palántázás majd májusban.
Tejfölös poharakba vetettem paprika magokat, 20 pohár van, mindegyikbe kettő szemet tettem, némelyikbe került három, no az már nagyon szépen kikelt, az már lesz, paprikám.
Paradicsom palántám minden évben van, az eldobált, leesett hibás paradicsomok ahogy belekerülnek a földbe, az ott tavasszal szépen kikel, nagyon szép és erős palánták cseperednek az ágyásokban később.

A fűszerszigetem nagyon szépen zöldül, már lehet szedni a mentáról, bújik ki a snidling, az oregano is beindult. Vettem majoranna, bazsalikom, tárkony magokat, azokat cserépbe vetem el, majd később kirakom őket, ha már jó meleg lesz.

Ennyi lesz a tenyérnyi kis zöldséges kertemben.
No, megyek ki 'dógozni'...olyan szél van...kifújja a lelket is belőlem...

nem tudom mi ez, de csodaszép...


4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű az a fa!!! Díszcseresznye?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fogalmam sincs mi az...nagyobb a virága, mint akármilyen cseresznyefának és rétes szirmú, meseszép, igazi menyasszony fa.

      Törlés
  2. Hat ez tenyleg meseszep:)Itt is van feher,havazik eppen,hatalmas pelyhekkel:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ohhh, ne is mondd! :)) már el sem bírnám képzelni, annyira tombol itt a tavasz, hihetetlen szép minden. Jövő hétre 25-27 fokot mondanak...

      Örülök, örülök, örülök hogy itt vagy :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.