2016. május 2., hétfő


...kis pörgős hétvége volt.

Péntek este színházban voltunk, Özvegy Karnyóné s két szeleburdiak c. művet néztük meg a Víg Kamarában.
Legalább tíz éve járunk rendszeresen színházba, de a mai napig nem tudom elfogadni, milyen méltatlan helyen játszanak színészeink a Víg Kamarában.
Ez nem is színház, egy lepusztult mozi, fénykorában ez volt a város legjobb, legszebb mozija. Az Aranybika mögött van, nem is tudom igazából hogy hozzá tartozik e, vagy külön van, mindenesetre egy szépséges régi épület, felújítással csodás lehetne, de erre soha nem lesz pénz, szerintem előbb-utóbb lebontják és egy csilivili üvegpalotát építenek a helyére.

Mindenesetre a helytől függetlenül a színészek a maximumon teljesítenek és mindig eszembe jut egy kedves blogos társam, akinek látom rendszeresen a fiát játszani :)

Szombaton hazaugrottunk pár órára, megköszönteni a drága kis csepp Anyukámat, nem is mondtuk neki, hogy megyünk, volt sírás-rívás, de azok örömkönnyek voltak.
Megeskettem, hogy nem fog az idén hatvan tő paprika és ugyanannyi paradicsom tövet ültetni, de láttam a szemében: úgysem fogad szót.  Úgy van vele, mondjad jányom, elmész te úgyis a városodba én meg azt csinálok itt, amit akarok...:)
Én meg megint úgy vagyok vele, még mindig sokkal jobban örülök, hogy tevékeny, mintha már nem akarna semmit csinálni, ha feladna mindent.

Vasárnap bulira hívtak minket, szülinapi bulira, két kedves barátunknak volt pár hete az ötvenedik szülinapjuk, most tartottuk meg közösen, voltunk vagy húszan. Kinti főzőcskézés volt, slambucot csináltak bográcsban, meg marhapörköltet.
(Józsára kellett elmennünk, azt mondtam most megint lesz egy próbatétel a térdemmel kapcsolatban: biciklivel mentünk, háztól házig kb. 28 km-t mentünk oda-vissza, simán bírtam, úgy örültem neki, csak javulgat már akkor. Péntek este is gyalog mentünk el a színházba, nem is a térdemmel volt a baj, hanem a nem mindennap hordott magas sarkú cipőmmel...)

Mikor elköszöntünk késő délután, olyan öröm volt a szívemben. Annyira szeretem azt a társaságot. Úgy kikapcsol, feltölt egy ilyen baráti összejövetel. Nincs más, csak nevetés, napsütés, finom kaják, fiúknak sör, na jó, én is ittam egy lime-guava-s sört :) Múlt héten szombaton  is voltunk egyiküknél, akkor szalonnát sütöttünk, szóval jó ez nagyon. Nyáron nálunk is lesz egy ilyen szalonnasütögetős, beszélgetős buli, tavaly nyáron is szerveztünk, nagyon jó volt.

Kicsit irigykedve néztem az időképet ma...láttam, hogy a Dunántúlon sok helyen és sok csapadék volt/van. Erre nem jött semmi, elmondhatatlan száraz minden, a vetőmag érintetlenül van az ágyásban, nem bír kikelni. Mi lesz még itt nyáron? jaaa, hogy akkor meg az lesz, egyszerre esik le az egy-másfél havi csapadék, mert úgy szokott lenni...


nem tudom milyen fa ez, a 35-ös főút ill. a bicikliút mellett volt, a sok zöld fa között ennek totál sárgák voltak a hajtásai, annyira kirítt a többi közül, de tetszett nagyon :)

bicikliút a városban

22 megjegyzés:

  1. Névtelen5/02/2016

    Díszgledícsia?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. fogalmam sincs :) olyan akác féle levelei vannak, lehet hogy az, tényleg nem tudom :) én csak azt látom, hogy szép és különleges volt a színével.

      Törlés
  2. Itt egy napot esett egyhuzamban s ha jól értettem felétek tart. Holnapra odaér. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. áááá, nem jön ide semmi! bár a próféta szólna belőled! :)

      Törlés
  3. Az időjárással kapcsolatban most is az a nóta jutott eszembe, mint a múltkor, amikor az időképes fotós kiposztoltad, hogy: Debrecenbe kéne menni...:)
    Szívesen cserélnék Veled.

    Örülök, hogy jobban van a térded, de a 28km tekerés nem sok egy kicsit?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mire ideér a front a keleti végekre, nincs benne semmi, már felétek leesett minden eső :)

      Próba üzemmódban vagyok :) mennyit bírok. Biciklin abszolúte nem fáj a térdem, meg sem éreztem az utat. Ma kellene visszamenni a dokihoz...lehet várok egy hetet még...

      Törlés
  4. naon titkoskodsz:))): ki az a blogtárs, akinek színész a fia?:)))

    örülök, hogy térded már rendbe jött,
    szép az a fa, én is olyan lepényfafélének nézem (a netről)
    további jó bandázást

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Alakulok, alakulok :) ma délután kellene visszamennem, de lehet eltolom a jövő hétre...

      Lehet, hogy lepényfa, bár nem emlékszem, hogy voltak e nagy tövisei.

      Törlés
  5. Névtelen5/03/2016

    Jó drága!És nincs tövise.
    Gleditsia triacanthos Sunburst / Sárga levelű lepényfa
    Egységár (darab): 9 500 Ft

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szép, szép, de nem akarok venni ebbe a csepp kertembe egy gleditsia triacanthos sunburst :)))

      Törlés
    2. Névtelen5/03/2016

      Pedig féláron megszámítottam volna.

      Törlés
    3. Na jó, nem bánom, ha adod annyiért, jöhet! :))

      Törlés
  6. Jo kis esemenyek:) Nagyon szeretem a kinti fozocsezkest.A terdeden viszont meglepodtem, illetve a batorsagodon, ekkora utat levezetni.Mondom en,aki hasonlo rossz vagyok:)Orulok, hogy rendbejott!

    Nekunk most lesz Anyak napja, nagyon varom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld el, az idén még itthon nem főzőcskéztünk, de barátoknál már kétszer voltunk ilyen szabadtéri programon. Éppen ideje, hogy már mi is csináljunk valamit itthon... :)

      Az az igazság, hogy félek is, meg erős bennem a vágy, hogy menjek ugyanúgy, mint azelőtt. Biciklivel nem gond, mert nem terhelem a térdemet, de gyalogolni azért nagy távokat még nem sokat mentem, a legtöbb a színházba való út volt, de nagyon lassan mentünk, féltem egyébként hogy fogom bírni, de egész jó volt.

      Biztos fogsz kapni valami meglepit a fiadtól Anyák napjára :)

      Törlés
  7. Bátor vagy, hogy egy nem túl régi ízületi gond (gyulladás?) után bicajra mertél ülni. Én is csak azt tanácsolom: ésszel használd ! Lábad csak kettő van és egyelőre még nem tudják cserélni....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fodorka, a bicaj a legenyhébb formája a mozgásnak ilyen problémával, mert abszolúte nem terhelem vele a térdem, ill. minimálisan. Hidd el, érzem én ha baj van, vigyázok is nagyon, azért nem viszem túlzásba.
      Soha többé nem szeretném átélni azt az érzést, ami a múltkor volt... :((

      Törlés
    2. Szerintem a km lehetett sok, én is felfigyeltem rá, Te érzed.

      Törlés
    3. vigyázok, nagyon! szükségem van rá még egy pár évig, reményeim szerint...

      Törlés
  8. Tegnap esett 7,7... most tartunk ma 23,7...milliméternél...összesen és még bennünket is a naggggya elkerült...gondoltam is Rád...
    Szép ez a fa... valamikor jó kis bulik voltak nálunk is... Szét széledt mindenki... külföldön a java...Nem jó igy... de mit lehet tenni..
    Nem árt azért óvatosnak lenni a térdeddel...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ide nagyon-nagyon kéne csapadék. Hihetetlen száraz minden, megpiszkáltam a sárgarépa ágyásban a sort, amit később vetettem, hát képzeld el, ugyanúgy van benne a mag, meg sem moccant, hogy csírázna egy picit is...

      Annyira jók ezek a szabadtéri összejövetelek. Mindenki oda kucorodik, ahol van hely, vagy ahol szimpatikus neki, vagy összeülünk egy asztal köré és beszélgetünk, hülyéskedünk. Erről is szól majd a nyár :)

      Vigyázok hidd el! szükségem van még a térdeimre :)

      Törlés
  9. Itt csak esik, s esik, már minden edényem tele van esővízzel, kellene egy tartály. Viszont előtte úgy vártuk, hogy essen, mint te.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az, ebből áll ki az ember, hogy egyszer az esőért imádkozunk, aztán meg a jó időért. Semmi sem jó nekünk, látod? :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.