2016. május 4., szerda

Olyan régen


...volt már virág bemutató :)

Nem sok minden van most a kertben, az orgona teljesen elvirágzott, a pünkösdi rózsán viszont van ezer bimbó, a hideg napokon nagyon megállt a fejlődése, de most már úgy látom beindultak a meleg hatására és nemsokára gyönyörűséges lesz mind.
Más nem is nagyon virágzik most. Ma leszedtem az elvirágzott jácintok, krókuszok, tulipánok egy részének az elszáradt leveleit, nem szedtem fel a hagymákat, ahhoz piszok nagy ihlet kéne, rengeteg van, nincs türelmem hozzá, hagy legyenek ott a földben, majd egyszer talán felszedem.
Ástam ki tulipán hagymákat, áttettem más helyre párat, annyira száraz a föld, nyomokban sincs nedvesség benne, komolyan mondom, nem tudom hogy miből élnek azok a szerencsétlen növények. És hol van még a nyár, a hőség, az igazi nyári szárazság?

És most megyek és eszek egy nagy karéj fokhagymás pirítóst.
Vagy kettőt...





az 'igazi' pünkösdi rózsa












18 megjegyzés:

  1. Fokhagymás pirítós, itt halok meg érte. (Diétán vagyok még.) M i ez a rószaszín és lila színű virág? Nem ismerem, szép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem és most annyira megkívántam a pirítóst, muszáj volt enni :)

      Évelő harangvirág, hálás, igénytelen kis növény.

      Törlés
  2. Szépek a virágaid, öröm nézni őket. Kár, hogy hozzátok nem ért el az eső - nálunk ha nem is túl sok, de azért szép csendes-rendes esők vannak, napok óta nem kellett locsolnom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek a keleti végek mindig kimaradnak az esőből, ha meg jön a front, akkor egyszerre esik le a havi csapadék mennyiség...

      Törlés
  3. Neked ez a "nem sok minden"???? :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, ahogy szoktam írni: ezek apró részletek, de a kert többi része - ahol az a sok tavaszi hagymás növényke van - most elég sivár. A pünkösdi rózsa meg hátul van a veteményesnél :))

      Törlés
  4. Van itt virág bőven :) Mi a neve annak a amiből van fehér, rózsaszín és lila? Hú nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évelő harangvirág, a szomszédasszonyomtól került át, elszórja a magjait, összevissza kel ki, sok színben van, már szóltam a szomszédasszonynak,hogy szórja el ide azokat a színeket, ami még nem jött át :)))

      Törlés
  5. Jaj de csodásak! :)
    Főleg az 5.-6. sorban lévő kis harangosok.
    Fogalmam sincs milyen virág. Az árvácskát és a pünkösdi rózsát mondjuk megismerem. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy öntörvényű virág, olyan mint a kapor, ha veted biztos egyetlen szál sem kel ki, de ha saját maga szórja el a magjait, bárhol kikel és annyira igénytelen, nem árt neki semmi, se hőség, se szárazság, se eső, ő csak virágzik bőszen, legnagyobb örömünkre :)) Évelő harangvirág a neve és gyönyörű :)

      Törlés
  6. Csodásak a haranglábaid! :) Meg az összes "alig van" virágod.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Harangláb? ez is a neve? így még nem hallottam :) na jó, egy-két virág azért akad most is a kertben :)

      Törlés
    2. A múltkor nálam is került egy virágnak sok neve. Jó, ha a blogot sokfelől olvassák, sokat tanulunk.

      Törlés
    3. óóó, én már annyi kifejezést tanultam, hallottam így! tényleg ahány ház, tájegység, annyi szokás, de jó ez, tanulunk itt is :)

      Törlés
  7. Csodás-csodás pünkösdi rózsa!!! A vadon növő haranglábakat figyeltem tegnap az erdőn, de még híre-hamva sincs. Képzeld csak, az orgonák nálunk most kezdenek "játszani". :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. majd ha kinyílik a sok pünkösdi rózsám, hejj de jó illat van az egész udvaron :) nagyon szépek, szeretem én is.
      Orgonák? itt már teljesen le vannak barnulva, olyan mintha hónapokkal ezelőtt virágzott volna :(

      Törlés
    2. Itt is már elnyíltak az orgonák, rájuk jött az eső. Nem használt nekik. Kár értük.

      Törlés
    3. Kár bizony, pont ezen is gondolkodtam, annyira rohan az idő, a virágokról is 'lemértem' a múlását...a krókuszok még most virágoztak és már itt van, szedtem ki az elszáradt leveleit, lassan nyoma sem lesz, csak a földben vannak ott.

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.