2016. november 24., csütörtök

Apróságok



A kaktusz virága...

...tüskéje
..."mintája"
...kacskaringója
...szabályossága

És még mindig falevelek...már nem sokáig.

Tálcán kínálva...
Zöld és barna
még ilyen zöld levelű fák is vannak
Megkezdődött az adventi vásár, nagyon sok vendéglátós etető-itató hely van, az egyik ilyennél láttam meg ezt a tűzhelyet.
Rögtön a gyerekkorom jutott eszembe, nekünk is volt ilyen rózsás "spór".
Jaj, azt soha nem lehet elfelejteni!

Tegye fel a kezét, akinek nem volt ilyen/hasonló tűzhely az életében! :)

16 megjegyzés:

  1. Az miféle kovácsolt vas tartó, amiben a szép sárga levelek vannak?

    A sparhelt nekem most is mindennapos dolog, ha nem is saját. :-) Vödörszám hordom be alá a nagy fa ládába a fát Ilus néninél meg Maris néninél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A városban fotóztam azt a kovácsoltvas tartót, nyáron futó muskátlik vannak benne :)

      Anyának is van otthon sparheltje, ilyenkor azon főz, meleget is ad, meg nagyon szereti. De már nem rózsás, csak sima fehér :))

      Törlés
    2. És milyen finom húslevest lehet azon főzni! Annak még igazi családi otthon melege van! De jó neked, hogy még élvezheted! Kívánom, hogy ez még nagyon sokáig adassék meg neked!

      Törlés
    3. Nyáron használaton kívül van, de ilyenkor minden nap begyújt bele Anya. Ahogy írod, a húsleves pont az elmúlt hétvégén is főtt rajta, éppen csak gyöngyözve.

      S alatta az a fásláda...a macska mindig abban aludt, imádott ott aludni, nem is csodálom, hisz nagyon jó meleg lehetett :)

      Törlés
  2. Óóóóó, ilyen nekünk is volt! Imádtam, mikor anyukám ezen készítette a (fiatal háztáji) rántott csirkét a hátsó platnyin sütve. Természetesen zsírban, vastag habos vastag tojás bundában. Az az íz még mindig a számban van, de azóta is hiába keresem. A zsírt pedig kenyérre kentük..... milyen fenséges volt! Próbálkoztam már többször is az elkészítésével, de meg se közelíti azt.
    Akaktuszaid különlegesek és csodaszépek! Még az arborétumban sem láttam ilyeneket. A virág színe pedig a kedvencem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mikor már elfogyott a házizsírunk, boltit vettünk, de Nagymamám nagyon nem szerette, s hogy elvegye azt a "bóti" ízét, mindig rántott csirkét készített benne, úgy már nagyon finom volt a zsír :)) Jaaa, persze a sparhelten készült, hisz gáztűzhelyünk nagyon sokáig nem volt.

      Nagyon régiek ezek a kaktuszok, az az igazság, mióta vettem én sem láttam soha hasonlókat az árusoknál.

      Törlés
  3. sporhelt kaphato most is

    Wamsler K138 Jubileum
    Összehasonlítás
    Wamsler K138 Jubileum
    Típus: Sparhelt
    Wamsler K138 Jubileum tűzhely K138 Jubileum tűzhely Fehér és kék színben rendelhető Kialakítás szabadonálló Tüzelőanyag Tüzifa és barnaszén Hőteljesítmény (kW) 7 Fűtőképesség...
    410 000 Ft
    irány a bolt »
    kandallowebshop.hu
    Wamsler K178
    Összehasonlítás
    Wamsler K178
    Típus: Sparhelt
    Wamsler K178 fehér Rendelhető fehér vagy fekete színben Wamsler K178 tűzhelykazán Kialakítás szabadonálló Tüzelőanyag Tüzifa és barnaszén Hőteljesítmény (kW) 27 (20 kW vízoldali)...
    638 000 Ft
    irány a bolt »
    kandallowebshop.hu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jó, célba is veszem valamelyiket, csak még nem tudtam dönteni :)

      Törlés
  4. Most virágzik a kaktuszod??????csodaszép! Hol tartod?
    A fotóid mesések.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a fajta ilyenkor virágzik, kis pindurka az egész virág, de olyan aranyos. Az ablakpárkányon vannak az étkezőben, déli oldalon, ha jó idő van, egész nap éri a fény. Nyáron meg a terasz lépcsőin napoznak :)

      Köszönöm Mamka!

      Törlés
  5. Tetszik a hely, a környezet, a klíma a kaktuszaidnak, azért ilyen szépek, nem szeretnek mindenhol élni. A kakaózáshoz: hát ezért nem járok én még csak a közelébe sem az efféle vásároknak. Aranyáron adnak mindent, és igen, ott vernek át, ahol csak lehet. Egyébként meg valahogy úgy nőttem én fel, hogy mi nem szoktunk az utcán enni - jó, persze nem is voltak efféle zabáldák - de én most se kívánkozom ilyen helyek enni. Az egyetlen kivétel, tán háromszor az életemben az volt, hogy a nagy pécsi vásárban annyira elmaradtam, hogy délre megéheztem, s ott vettem sült kolbászt. A múltból amire emlékszem, az a pattogatott kukorica és a sült gesztenye árusok - na azt azért vettünk/kaptunk... Ennyi volt és nem több.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kényeztetem el pedig a kaktuszaimat, szegényekre nagyon ráférne egy átültetés, de nem akaródzik hozzákezdeni, persze már nem ilyenkor, hanem nyáron kellene.

      No, volt még másfajta tapasztalatom tavaly ezzel, jól írod: kakaózás, mert az egyik helyen forró csokoládé címen sima kakaót adtak...persze, aranyáron azt is.

      Nincs nekem semmi bajom az utcán evéssel, más már a világ, nem szól ezért már senki sem.
      Csak ne verjenek át :)

      Törlés
  6. Gyönyörűségesek a kaktuszaid!

    Fehér sparhelt van még most is a szőlőhegyi házikóban. De szerettem rajta főzni... de rég tettem... :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Falvakban még mindig sok helyen van ilyen sparhelt, bár már egy újat venni kész vagyon, szórólapokban amit láttam 70-80 ezer forint.

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.