2016. november 30., szerda

Szombaton


...sikerült eljutnunk a Bükkbe és még csak most jutott rá időm, hogy felrakjam a képeket.

Áldott szép időt fogtunk ki, egy szál polár túrafelsőben jártuk végig az utat, pedig még egy hófoltot is találtunk. Répáshuta környékét barangoltuk be, az országos kék egy szakaszán is, és így eljutottunk a Tar-kőre (949) és a Három-kőre (906) is. Az erdő már mindenütt kopár, a szálegyenes bükkösök látványa viszont csodaszép volt. Még egy-egy folt színességet a lombhullató vörösfenyők sárga lombkoronája adott. A szép idő ellenére sajnos a hegyek párába burkolóztak, nem igazán lehetett látni, a Mátrát pld. egyáltalán nem, a Tisza-tavat is csak a fénylő foltjáról sejtettük hogy ott lehet.

Sok túrázóval találkoztunk, sokakat kicsalt a jó idő, még egy csapat debrecenivel is összefutottunk, onnan tudtam hogy azok, mert volt közöttük egy ismerős házaspár :) Kicsi a világ, nagyon kicsi.

Az idén már nem megyünk túrázni, majd talán jövőre több helyre sikerül eljutnunk, az idén szegényesebb volt a "menetrendünk" mint tavaly, de hát nem lehet mindent egyszerre habzsolni.

korán indultunk
Lillafüreden is átmentünk
lombhullató vörösfenyő









a legsűrűbb párás rész felé lenne a Mátra

még így is gyönyörű volt




oda megyünk át, a Tar-kőre

famatuzsálem
egy kicsi hófolt a szélvédett helyen
felértünk...
visszanézve a Három-kőre..onnan jöttünk








már lefelé megyünk


Répáshután felmásztunk az ősember barlangba is...nem nagyon voltam elájulva tőle...

20 megjegyzés:

  1. Már hiányoltalak,jók azok a páracsíkos fotók. Akár egy szőttes is lehetne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holdgyöngy, vagyok néha, benézek, csak időm nem nagyon van.

      Igen, sajnos csak így láttunk, nagyon párás volt, egy hidegfront után jobb lett volna menni.

      Most hogy mondod, egy szőnyeg mintának simán elmenne :)

      Törlés
  2. Te jó ég! Gyönyörű képek!!! Az első különösen <3 De a többi is, nem is tudok választani. Szépséges túra volt, jó lesz a télen visszanézni a fotókat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a napkeltés fotó nekem is <3 :)

      Jó volt, minden ilyen útnak nagyon-nagyon tudok örülni :)

      Törlés
  3. Gyönyörű helyen jártatok ismét - de milyen kár, hogy a szín elveszett a képekről. Se zöld, se sárgás-piros. ..Viszont cserében legalább a napfelkelte meseszép. És azért persze színek nélkül is tetszenek nekem a ködbe/párába-burkolózó hegyek. Egy hegy mindenhogy csak szép lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan, mintha fekete-fehér képek lennének, vagy inkább szépia, ugye? Bizony, semmi szín sehol sem, szokatlan azért, bár az avarszőnyeg a szürke bükkfák alatt csodajó kontraszt volt. Ahol rásütött a nap, vöröses barnán szinte izzott a szürke mellett...
      Szép bizony, nekem az alföldi embernek minden bucka gyönyörű :)

      Törlés
  4. Tényleg korán indultatok! Ez a napkelte csodás, jól megadta a hangulatot az induláshoz!
    A Bükk mindig gyönyörű! Ez az én hazám! Lehet, hogy a kapunk előtt mentetek el Diósgyőrben...... ha tudtam volna!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, én is gondoltam rád, hogy vajon merre lakhatsz :) igen, átmentünk Diósgyőrön is.
      Remélem még megyünk arra (is), szép hely volt ez a kilátópont ott a Bükkben.

      Törlés
  5. Hűűűűűűű! Micsoda fotók! Legszívesebben elindulnék az erdőbe:MOST.:)
    Látom,többen használják a túrabotot, Nekem is kellene, mert sajnos a forgóm rettentően megfájdul,sőt szinte állandóan fáj.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Túrabot nélkül el sem indulnék! az ereszkedéshez nélkülözhetetlen, nagyon nagy segítséget jelent, hálás vagyok érte, hogy van :)

      Törlés
  6. Hú, gyönyörű a sok pukli és a völgy a párában, csodás képeket csináltál. És a vörösfenyők mint kicsi sárga bábuk. :-) Nagyon szép időt fogtatok ki! Most teljesen bezsongtam, már úgy kívánkozok az erdőre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hihetetlen mennyire a részemmé vált a hegyek utáni szerelem :) néha már majd megőrülök, annyira vágyok rá, hogy menjek, mindegy milyen idő van. Úgyhogy megértem a bezsongásod :D

      Törlés
  7. Azt elfeledtem írni, hogy a 28. a kedvenc.
    Nekem az még érdekes, hogy hiába kopárak a fák, ha fentről nézed a hegyeket, barnás árnyalatuk van leginkább a koronáknak, nem szürkés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hiába nem láttunk messzire, de ettől is gyönyörű volt az egész, pontosan a sejtelmessége miatt. Nagyon szeretem.

      Törlés
  8. Gyönyörű képek! ☺
    De jó, hogy ilyen szép időtök volt! ☺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó bizony, kárpótlás volt az esős időszakért :)

      Törlés
  9. Gyönyörű képek! Köszönöm, hogy láthattam4:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Hegyek Lánya! örülök, hogy erre jártál :)

      Törlés
  10. Mwgcsodaltam a fotoidat en is! puszillak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaaaaa ❤️ 😍 De jó, hogy látlak 😍 Ölellek, jó készülődést Neked, tudom milyen kis aktív vagy ilyenkor 😊

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.