2016. december 18., vasárnap

Végül


...hosszas töprengés után csak elmentem Kassára. Úgy voltam vele, ki tudja mikor adódik megint lehetőségem rá, főleg így advent idején.

Nagyon hideg volt, hiába voltunk fel/beöltözve, az idegenvezetés alatt ácsorogtunk egyik helyről a másikra, de hát a kinti nevezetességeket csak ott lehet látni. Hiába mentünk be a dómba is, ott sem volt melegebb...

Maga a város elég vegyes képet mutatott nekem. Az óvárosi rész a hangulatos régi házaival, a gyönyörű dómmal, az Orbán toronnyal, a Színházzal elnyerte a tetszésemet, de valahogy mégsem ragadott igazán magával. Nem maradt meg bennem az az érzés, hogy máskor is szívesen visszajönnék ide. Lehet a hideg is vett el a kedvünkből, nem tudom. Vagy az idegenvezető pikírt megjegyzései is borzolták a kedélyemet? nem tősgyökeres magyar volt és pld. II. Rákóczi Ferenc helyett Rákóczi Józsefet mondott...még a szőr is felállt a hátamon ekkora tévedés hallatán...vagy csak provokált bennünket? nem tudom, de nagyon nem volt szimpatikus. Őszintén szólva nem sajnáltam mikor elköszönt tőlünk és a továbbiakban mi magunk fedezhettük fel a várost.

Miután jól szét/megfagytunk (nekem csak a lábam fázott, pedig egy nagy szőrmés csizma volt a lábamon) bementünk egy plázába (utálom pedig ilyenkor még itthon is, de most muszáj volt betérni) melegedni. Kóvályogtunk ott egy ideig, ittam egy capuccinót, egy hófehér karácsonyfa gömbön/díszen kívül semmi mást nem vettem, igaz nem is akartam.

Miután megmelegedtünk, még csaptunk egy kört a belvárosban, megnéztük az esti fényeket. A fiúk még ittak egy búcsú forralt bort (én még azt sem tudtam inni, mert az antibiotikumot szedem még mindig) majd hazaindultunk.

Ma hajnalra csörög a vezetékes telefonunk, úgy ugrottam ki az ágyból, mint akit kidobtak, azonnal rosszra gondol az ember, hogy otthon történt valami. Valóban, Anya telefonált sírva, hogy jaj de jó hogy otthon vagyunk! mert bekapcsolta  a tévét és a híradóban mondták, hogy éjszaka felborult egy debreceni busz Miskolctól nem messze és három halott van.
Az este elég későn értünk haza, olyankor már nem szoktam telefonálni Anyának, van mikor nagyon korán lefekszik aludni és ha felriasztom, ő is nagyon megijed. Ezért is nem hívtam már fel este, hogy szerencsésen hazaértünk, így szegénykém persze hogy ránk gondolt, hogy velünk történt a baj.

Hihetetlenül megrázott ez a baleset most. Nagyon-nagyon sajnálom az áldozatokat. Soha nem szoktam rosszra gondolni ha buszozunk valahová, de tegnap olyan sokszor bevillantak rossz érzések, féltem időnként, szorongtam. Megmagyarázhatatlan. És erre itt van ez a tragédia 😢  Mindenkor tragikus egy ilyen baleset, de így karácsony előtt még jobban megrázza az embert.

Debreceni társaság busza volt (Bécsből jöttek, az adventi vásárról), akikről kijelenthetem, hogy az országban a legjobb, legkorrektebb utazási iroda. Végtelenül becsületes ember a tulajdonosa (személyesen ismerjük), vadiúj buszokkal közlekednek, vérprofi sofőrökkel, a biztonságért mindent megtesznek.
Sajnos a tragédiát nem tudták elkerülni.
Nyugodjanak békében a baleset áldozatai! 😢
Lelki megnyugvást kívánok a baleset elszenvedőinek, gyógyulást a sérülteknek.

Egy pár fotó Kassáról:






Kassai Dóm












A kassai Dóm kriptájában található II. Rákóczi Ferenc szarkofágja
Az Orbán torony




A régi Városháza















A színház

8 megjegyzés:

  1. Van, hogy összejönnek a nem túl jó dolgok és az csorbít a várva várt örömön. Előfordul velem is. A szombati kirándulásunkról én is picit hasonló érzésekkel zártam a napot.
    Lényeg, hogy Te egészséges légy! Jön az újabb kaland. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, van ez úgy, hogy nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy jó lenne testnek, léleknek. De azért örültem, hogy eljutottam ide, a hatalmas történelmi múltja miatt is.

      Köszönöm szépen Kavics, kedves vagy ❤️ igen, jöjjön az újabb kaland/kalandok :)

      Törlés
  2. Vannak dolgok, melyek akárhogy is szeretnénk - valahogy "félresikerülnek".... Talán (én nyáron láttam), egy más évszakban jobban tetszett volna, talán egy másik idegenvezetővel és talán makk-egészségesen...
    Ami a balesetet illeti- szörnyűnek tartok minden ilyen esetet, de így karácsony előtt - hát azt hiszem, kevés ennél szörnyűbb dolgot lehet elképzelni.
    Most pihenj egy-két napot (ha van rá mód) - és akkor teljes erővel bele az ünnepbe: csak örülni és csak a jóra koncentrálni !!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, sokat "lehúzott" a hideg, az unszimpatikus idegenvezető, a szürkeség. Tavasszal, nyáron sok zölddel és virággal biztos hogy sokkal szebb minden.

      Nagyon megrázott ez a baleset. Egész nap gondoltam rájuk :(

      Előre nem nagyon tudok semmit sem megcsinálni. Nálunk nincs mézeskalács, beigli sütés egész egyszerűen azért, mert nincs aki megegye. Majd frissen készítek répatortát, banánkenyeret, tiramisut. A kisebbik lányom süt majd egy pogácsát, ő abban verhetetlen :)

      ...ééés igen, örülünk egymásnak nagyon-nagyon. Nagyon várom már :)

      Törlés
  3. A lényeg, hogy szerencsésen hazaértetek! Próbáltalak finoman figyelmeztetni, hogy inkább majd más évszakban nézzétek meg Kassát...... a kedvezőtlen benyomást még az idegenvezető is tetézte. Na, de ekkora bakit nem követhet el egy idegenvezető, bármilyen nemzetiségű is....
    Ez a debreceni buszos tragédia mindannyiunk napjára rányomta a bélyegét, egész nap nem tudtam szabadulni tőle. Eszembe jutott, hogy milyen boldogan, élményekkel feltöltve jöttek és örvendeztek, hogy már közel vannak az otthonukhoz. Az a harsányi 22 éves lány már szinte a leszálláshoz készülődhetett.... Istenem, adj békét a családoknak! Nyugodjanak békében!
    El tudom képzelni édesanyád érzéseit is, amikor meghallotta a híreket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Túl sok lehetőségem nem volt még eddig, hogy megnézzem, ez most úgy jött, szóltak pár hete, hogy nem mennénk e velük, hát így mentünk el ezen a hideg, szürke téli napon.

      Az egész várost megrázta ez a tragédia, kevés ember van, aki ne erről beszélne.

      Törlés
  4. Kicsit visszaolvasgattam a tavalyi bejegyzéseket. Kassával kapcsolatban valahogy hasonló érzésem volt, nem tudom miért.
    Nem mintha mentegetni akarnám az idegenvezetőt, de eszembe jutott közben, hogy II. Rákóczi Ferencnek az egyik fiát Józsefnek hívták, és mintha úgy rémlene nekem, hogy többek közt ő is ott van eltemetve Kassán. De nem vennék rá mérget azért... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod, erre most én sem emlékeztem, de most rákerestem: "1906-ban, a Fejedelem újratemetése alkalmával, őt is Kassán, a felsőmagyarországi kapitányság egykori székhelyén, a családi kriptában helyezték végső nyugalomra."
      Most már így én is tudom :)
      Köszi, hogy itt jártál :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.