2017. január 31., kedd

Ma


plakát az internetről

...délután elmentünk a Nagytemplomba, az ünnepi istentiszteletre, ami a reformáció kezdetének 500.  és a magyarországi reformáció indulásának 450. évfordulójára rendezett ünnepségsorozatnak a megnyitása volt.
Zsúfolásig megtelt a Nagytemplom, tele volt prominens személyekkel és mikor kb. kétezer ember elkezdte énekelni a 90. zsoltárt - Tebenned bíztam eleitől fogva - csupa libabőr voltam, annyira szép és felemelő volt. Nem tudom elmondani, milyen hatást vált ki belőlem a templom egyszerű szépsége, atmoszférája.

Húsz ország képviseltette magát, sokan fel is szólaltak közülük, még egy koreai küldött is.
(Sajnos nem tudtunk végig maradni, a férjemnek hivatalos dolga volt, négy órakor eljöttünk, de szerintem amúgy is vége lett volna már)

Szívből örülök neki, hogy elmentem és ott lehettem.

a karzaton ültünk, mert lent tűt sem lehetett leejteni...

14 megjegyzés:

  1. Irigyellek! Lélekemelő lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon! tudtam róla, készültem rá hogy elmegyek.

      Törlés
  2. Lélekben veletek vagyunk! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondoltam Rád! Erdélyből ketten is felszólaltak és mondtak imát.

      Törlés
    2. Most olyan boldog vagyok, hogy sokan vagyunk, olvasom a megjegyzéseket, és ez nagyon sokat jelent számomra!

      Törlés
    3. De jó, hogy megírtam! örömet szereztem vele így is Neked/Nektek.
      Végtelen béke van bennem.

      Törlés
  3. Ó, de jó volt neked! Irigyellek érte!
    Ezt az éneket soha nem tudom könnyek nélkül végig énekelni. Beleborzongok még a gondolatába is, hogy milyen volt ott lenni és énekelni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Nagytemplom akusztikája egyébként is nagyon jó és orgonakísérettel, ennyi ember által énekelve...csupa libabőr voltam.

      Törlés
  4. Szép lehetett, bár inkább felemelő a jó szó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, felemelő volt. Tudtam, éreztem hogy el kell mennem, ott kell lennem.

      Törlés
  5. De jó, hogy elmentél. Én is biztos libabőrös lettem volna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömmel mentem! Igen, garantált volt a libabőr, a férjem férfi létére pont ezt mondta.

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.