2017. január 5., csütörtök

Szokásos


fotó: idokep.hu

...nyafogás.

Leszedtem ma a karácsonyfánkat.
Ha nem hullik ennyire, még a hétvégéig meghagytam volna, de már akkor is potyogott, ha csak elmentünk az étkezőben két méterre tőle. Mire kivittem a kapuig, a háromnegyede lehullott róla.
Meg akartam kérdezni a szomszédasszonyomat, hogy nem hozta e át az ő lehullott tűleveleit is, mert annyi, de annyi volt a földön, hogy a porszívónak ki kellett üríteni a zsákját, mert koppig tele volt vele és még a fél étkező fel sem volt porszívózva...
Nem is tudom, hogy volt e ilyen fenyőnk, ami ennyire brutálisan hullott volna. A tavalyi kimondottan jó és szép volt, alig potyogott róla, pedig luc volt, mindig azt veszünk, mert annak imádjuk az illatát...de most nem volt ott az az árusunk, akitől évek óta vesszük, máshová mentünk, be is fürödtünk vele, igaz időnk sem volt keresgélni.
Mindegy, szép volt így is. Ahogy szedegettem le a díszeket, visszaidézgettem a díszítés óráit, mindent hallottam újra.

Ahogy emlegették a lányok minden egyes dísznél:

- ohh, ezt de szerettem kicsi koromban!
- ohh, erre emlékszem, együtt vettük Anyával!
- jééé, ez még megvan?
- ohh, ezt nem szeretem, olyan gáz! (az óvodai készítésű díszeik...)
- Anya, ebből törtünk el már jó párat?
- Anya, egy gombának mi keresnivalója van a fenyőfán? (pöttyös kalapú gombadísz, nem is tudom, van olyan ház/család, ahol ne lenne ilyen gomba?????😀😂😍)
- Anya, kell erre égő?
- Minek erre gyöngygirland? van már ezen elég dísz...
- Emlékeztek, mikor még szaloncukrot is tettünk rá? Apa kötözgette rá a madzagot és megette minden másodikat (óriási röhögés)
-  Úgy szerettünk csillagszórózni és nem lehetett a fára tenni, mert féltél hogy meggyullad, csak fogtuk a kezünkben és úgy égett végig.
- Régen még gyertyát is tettünk rá olyan fura kis csipeszes tartóban!


Ilyenkor mindig szomorú vagyok azért egy kicsit, de tudom és elfogadom: elmúltak az ünnepi napok. Gyönyörűséges volt minden perce.

Várom és remélem megérem a következőt.

egy töredéke a lehullott tűleveleknek...

(Most meg azt hallgatom, hogy a szél mindjárt elhordja a házat... 😒😕 )

Félelmetes...😡

10 megjegyzés:

  1. Nem volt fánk idén, hiányoltam is. S még a téli kerti fotókat, mert azok sincsenek, ahogy tél sincs. Nálunk,.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Volt olyan év mikor elkerültek a lányok Pestre, hogy én berzenkedtem ellene, nem kell már fa. Persze lehurrogtak s mindig vettünk. Az az igazság el sem tudnám már képzelni nélküle. Azt figyeltem meg, ilyenkor mindenki átvedlik kicsit gyerekké, akárhány éves is :)

      Törlés
  2. Nekünk is van pöttyös gombánk :D ÉS itt is rettenetesen fúj, mint egy nyári szélvihar :( :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. na ugye! tudtam, hogy máshol is van pöttyös gomba :D

      egész éjszaka a szélvihar hangjait hallgattam :( és nagyon hideg van, most néztem meg a hőmérőt (reggel 6.30) -14 fok van.

      Törlés
  3. Csak nyafogj! Az a jó amíg nyafogni tudsz és nemcsak beletörődni hangtalanul dolgokba!
    Milyen jó felidézni ezeket a kedves mondatokat, emlékeket! Kell a lelkünknek!
    Ne csodálkozz rajta, hogy hullott a levele, hiszen már november közepén ott álltak kivágva szegények az áruházak előtti parkolóban! Ahányszor láttam, mindig bosszankodtam is miatta. Nem hiszem, hogy olyan korán muszáj kivágni őket!
    Én mára terveztem a díszek leszedését, elrakását, újra renezését a tárolásban. Még ezt is szeretem, és én is újra élem azokat, amikről itt beszámoltál. Olyan gyorsan elszállt ez az ünnepi időszak! Tervezhetjük, várhatjuk a következőt! Megéred, persze hogy megéred a következőt! Csak így gondolj rá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem értem miért vágják ki olyan hamar. Sokkal hamarabb úgysem veszi meg senki sem, nem hiszem hogy nov.végén már tucatszámra hordanák haza a fenyőt. Az utóbbi időben mi is elég későn vesszük meg, de az megbízható hely volt, ahonnan hordtuk, de már ők nem voltak az idén.

      Három óra hosszába telt, mire minden lakásdíszt leszedtem, elpakoltam, plusz a fenyőfát. De nem baj, ilyenkor tényleg újra éli az ember az egész ünnepet :)

      Törlés
  4. Én is a családom régi díszeit teszem a fára, lelkileg kötődök hozzájuk.. gomba nekünk is van, bár sajnos törnek is el díszek :( nem vágyom trendi, modern fára, nem tudnám lecserélni ezeket a vegyes díszeket addig, amíg egy darab is van belőlük... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan örömmel látom még mindig otthon Anyának a csepp műfenyőjén, még van a régiekből vagy kettő-három, nekem azok a legszebbek :)
      Régen csak üveg díszek voltak, persze hogy törtek el, az idén megúsztam, nem törtem el egyet sem. És igen, én is a végtelenségig ragaszkodom hozzájuk, mert abban (is) van a múltunk :)

      Törlés
  5. Évek óta nekem is csak műfenyőm van - de régen olyan szerencsés voltam, hogy a munkahelyemre hozták a frissen vágott fát - az szépen kitartott az ünnep végéig.
    A karácsony egyébként nekem nem igazán "meghitt ünnep" - 10 éves koromtól másról se szólt, mint hogy ide-oda mentünk a szétesett család tagjai között. Szóval akinek olyan karácsonya van/volt, mint a tiéd, becsülje meg nagyon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Míg Apa élt, mindig volt egy kis mini, gyökeres élő fenyőjük, amit utána kiültettek a kertbe, s felváltva szedegették ki a következő karácsonyra. MOst már csak egy kis mini műfenyő van Anyánál, de csodálom érte, hogy minden évben feldíszíti és én olyan örömmel látom mindig :)

      Fodorka, becsülöm is nagyon. Erős kötelék ez és őszintén örülünk egymásnak. És nem győzöm hangsúlyozni, hogy nem csak karácsonykor vagyunk így...

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.