2017. február 27., hétfő

Már


...az általatok is unalomig ismert/ismételt Erdélyben jártam..megint.
Újra és újra szerelemmel 😍
Mondjuk a határt kihagynám nagyon szívesen. Elképesztő/dühítő ami ott van.... :(

Eleinte azt hittük a ködtől semmit nem fogunk látni, az első órákat úgy éltük meg, hogy csak botorkáltunk az erdőben.
Ill. láttunk sokat, a lábunk előtt, alatt, mellett :)
Aztán kegyes volt hozzánk az ég, de olyan összevissza időjárás volt...egyszer ragyogó napsütés, majd pillanatok alatt befelhősödött. Igazából ez nem zavart, tulajdonképpen semmi nem  zavar túrán, csak a nonstop eső.
De bármilyen volt is az idő, ettől még megkönnyebbült a fejünk, a tüdőnk, a lelkünk.
Nem is tudom mi volt velünk, de folyamatosan nevettünk...nevettünk? röhögtünk. Azt mondtuk, a vesztünket érezzük, de hála Istennek nem volt semmi baj a hazaút során sem.
Szorgalmasan megettünk minden elvitt kaját, megittunk minden ihatót, bepótoltunk minden elvesztegetett kalóriát :)  duplán...triplán...de így volt ez jó, nagyon jó.

Meg felavattam a vadiúj bakancsomat. Ahh, Istenem de jó! Klasszisokkal jobb/könnyebb, mint a régi. Remélem bele tudok tenni jó pár km-t még.

Vársonkolyos környékén és a Sebes-Körös völgyében jártunk.

 Ez jutott eszembe tegnap:

Menjetek ki a természetbe, s ismerjétek meg egymást ott, ahol az ember őszinte lesz.

(Móricz Zsigmond)

Reggel még fagyos, deres volt a fa, fű






kezdett ritkulni a köd














hamar befelhősödött az ég


a távoli, magasabb hegyeken még ott virított a hótakaró



az első kis bátor kankalin







búcsú a hegyektől...

Aranyos Fodorkának, meg aki kíváncsi rá :)  drága volt az eredeti ára, de én leakciózva vettem. Mondjuk még úgy is drága volt...nekem...

21 megjegyzés:

  1. Uhh, jo hideg lehetett koran reggel :) Most olyan furcsa nekem, hogy a fak meg nem zoldek, itt sosincs ilyen, csak hullatnak valamennyi levelet,de nem lesznek ilyen kopaszak. :)
    Sebaj, szerdan itt a marcius!!! 1-2 honap es MINDEN zold lesz! :)
    Klassz, hogy bevalt a bakancsod, biztos vagyok benne, hogy nem fogtok egyutt unatkozni :)))
    Koszonjuk szepen a kepeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem volt vészes a hideg, olyan mínusz 2-3 fok lehetett, éppen csak fagyhatáron túl egy kicsit :)
      Igen, nagyon kopár még az erdő, tulajdonképpen ilyen már decemberben, januárban is, ilyenkor még szinte semmi változás nincs. Egyedül az aljnövényzet, ha nagyon nézzük, már megjelenik egy-két kankalin, téltemető de még ez sem nagyon jellemző. Majd márciusban már minden jelen lesz :))

      A bakancsom meg...nagyon király!!!!! :)

      Örülök, hogy velem tartottál Kata :)

      Törlés
  2. Az első bátor kankalin :-) Talán sikerül hosszú idő után a hétvégén nekem is az idei elsőt meglesnem.

    Viseld egészséggel az új bakancsodat Orsi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kavics, látszott hogy meg volt fagyva a virágok szirma, ki tudja milyen fagyok voltak arrafelé is. Tavaly ilyenkor sokkal többet láttunk már ilyenkor, itt is késésben van a természet.

      Köszi Kavics, úgy legyen! :)

      Törlés
  3. Valami fantasztikus hangulata van a kepeknek...a havas hegytetos es a vegen az a kek kep, ugy neveztem el:)nagyon szepek!
    A bakancs nagyon sokat szamit, nekem is van g ammi pihekonnyu, ki lehet menni a vilagbol vele:)Remelem Te is sokat mesz majd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, különleges némelyik kép, a ködös azért mert sejtelmes az egész, szép mikor a nap átsüt a fák között. Mindegyikben van valami kedves rész :)

      Köszönöm Ágnes, szeretnék sokat menni a bakancsomban :)

      Törlés
  4. Csak annyit tudok írni, hogy IRIGYELLEK!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokszor gondolok arra, akinek nincs lehetősége menni ilyen helyekre, mennyi szépségből marad ki. Nagyon szeretem.

      Törlés
  5. Csodás fotókat hoztál, szívesen veletek tartottam volna. Egy jó lábbelei fél siker egy úton.Tavaly majd 3 héttel tartott előbbre a természet. Néztem a tavalyi kerti naplóm, a munkálatok miatt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy jó bakancs nélkül kínszenvedés lenne az egész túra. Láttam én már bőr balerinában túrázót, meg is nézhette magát az út végén. Azt hitte olyan a terep ott is, mint a városban az aszfalton. Hát nem...még akkor is csalóka, ha itthon már száraz időjárás van, a hegyekben ahol tökön-paszulyon mászkál keresztül az ember, kiszámíthatatlan a talaj.

      Az biztos, hogy el van maradva minden a kertben. Ha a héten nem esne (pedig holnapra jelzik...) már rá lehetne menni a földre, de így szerintem megint csúszik egy hetet a tennivaló.

      Törlés
  6. Az erdő bizony alszik még - de hát korán is van a zöldelléshez...
    Miután itt mindenki dicsérgeti a bakancsodat, meg még te is, betehetnél róla egy fotót ! Megérdemelné, ill. tanácsképp szolgálhatna másoknak, hogy milyen márkát vegyenek.
    Az időjárással meg azért szerencsétek volt, a hegyekben mindig más, mint az alföldi sík vidéken.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Felraktam egy képet róla Fodorka :) az enyémnek a színe viszont nem lila, hanem kékes/zöldes szürkés mit tudom én milyen színű :)

      Párszor már megtréfál bennünket az időjárás ott, az biztos :)

      Törlés
    2. Köszönöm - tényleg jó kis cipőnek látszik. És hát sajnos, a jó márkáknak áruk is van... Viszont ha azt nézed, hogy évekig hordhatod - akkor tán mégis megéri.

      Törlés
    3. Bizony, a másik is kibírta három és fél évig, de azt sem dobom el, dehogy dobom, síkvidéki túrára jó lesz, meg másikra is, csak ez már hamar átázik, valószínűleg elvesztette a vízállóságát, bár még befújtam impregnálóval is.
      Azt mondták a boltban, ha az kibírt több mint három évet, ez kétszer annyit kibír...úgy legyen! :)

      Törlés
  7. Ismerjük, valamennyire, de sosem unjuk :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én biztosan nem tudom megunni! :)

      Törlés
  8. Én nem ismerem, csak a Te fotóidból, az pedig megunhatatlan.
    Nagyon tetszenek a képeid.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, viszlek ám én is mindig magammal a hegyek közé! :) Köszönöm drága Katici <3

      Törlés
  9. Ennek az ilyen-olyan, ködös időnek is tud hangulata lenni, sokszor a legkülönlegesebb képek pont ekkor készülnek. 39 a kedvenc most. :-)
    Az erdélyi barátnőm kásavirágnak hívta a szártalan kankalint, azóta nekem is kásavirág. :-)
    Viseld sokáig egészséggel a vagány új bakancsot! Drágák, drágák, de azt hiszem megérik a pénzüket, hisz hosszú évekig nyúzzuk őket. Az enyém most jelen pillanatban 60 ezret kóstálna, igaz az bőrbaki. Én Szőrmesternek köszönhetően 35-ért jutottam hozzá, hála, hála!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon misztikus tud lenni egy ködös erdő, az biztos, csak annyi bajom van vele, hogy a hegytetőn nem látok semmit, jaj pedig annyira imádom mikor felérünk és elénk tárul a panoráma :)

      Már régen rájöttem, hogy egy jó bakancs nélkül egy túra csak szenvedés lenne, ezért nem is sajnálom érte, meg tudom hogy jó pár évig szolgálni fog. Köszönöm Pipulka, úgy legyen! :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.