2017. március 21., kedd

Azért


...hogy virágos jobb kedvünk legyen.

Ma döbbentem rá, hogy nagyon-nagyon sok nárciszom, krókuszom, tulipánom kifagyott. Hihetetlen pusztítást végzett a kemény tél a tavaszi virágaim között. Ilyenre, mióta itt lakunk (lassan huszonhét éve...), nem volt példa.

Annyira sajnálom őket, jó ha harmada megmaradt. A krókuszok évtizedek óta lettek szép bokrosak, csoportosak, mert soha nem szedtem fel őket, szépen szaporodtak. Hát most itt-ott billeg csak egy pár bokrocska...
A jácintok megvannak, azoknak nem lett baja, meg a régi fajta, hagyományos piros és sárga tulipánoknak sem, de a nemesebb fajtáknak szintén kipusztult a zöme. Meg a kankalinjaim...meg a...meg a....ki tudja még mennyi minden nem fog kihajtani, megmaradni.
Szomorú, szomorú...











ezen a fotón alul ez e pár szál krókusz tavaly tömött bokros volt, közép tájon azon az üres részen meg sok lila  volt..most egy sincs

12 megjegyzés:

  1. Csoda, hogy ennyi is megmaradt a nagy fagyokban :(
    Errol az jutott eszembe, hogy en mindig azt mondom egy felig ures poharra, hogy mar felig ures. A ferjem viszont azt mondja, meg felig tele van!
    Itt is lehet mondani, hogy tobb mint a fele nem elte tul, vaaaagy: olyan jo, hogy majdnem a fele tulelte...
    Tudom ez nem vigasz neked, hisz evekig szeretettel gondoztad oket :( es sokaig fog tartani, amig vissza tudod potolni a hagymakat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kata, nézem én is azt a poharat, de akkor is szomorú vagyok, hogy ilyen pusztítást végzett a tél. Bár, akárhogy szomorkodom, akkor is ilyen marad már. Igaz, azt is mondhatnám, csak ennyi bánatom lenne az életben...

      Törlés
  2. O ne szomorkodj..nezd a megmaradtak hogy nyujtozkodnak,milyen helyesek:)majd visszaerosodnek szaporodnak meglasd:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez is igaz! :) most már rájuk van bízva, mennyire maradnak életképesek.

      Törlés
  3. Tegnap beszélgettünk az ismerős kertésszel, mesélte a szomszéd megyében nagyobbak a károk. Nem vigasz, inkább tény.Akkor most 30 évig nyugtunk lesz ismét? Azért az én szívem is fáj a kifagyott bokraim miatt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez ellen tényleg nem tehetünk semmit. Eszembe jutottak a Bihar hegységben a krókusz mezők, ameddig a szem ellát, ott sokkal keményebb lehet a tél, mégis megmaradnak. Vagy inkább a sok milliónyi között észre sem lehet venni, ha pár száz/ezer kipusztul.

      Törlés
  4. Én ládába ültettem krókuszt... gondolhatod... A tulipánok is megsínylették..Igaz nekem közel nincs ennyi virágom mint Neked...De tényleg most örülni kell hogy maradt... egyáltalán, mert ennyi erővel minden kifagyhatott volna...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most már nem tudok mit csinálni, majd egyszer visszaszaporodik. Igaz évek kellenek hozzá...

      Törlés
  5. Ó! Sajnálom, hogy megtizedelte a kemény tél az állományt. De több helyük maradt bokrosodni, kúszni, mászni, terebélyesedni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arra gondoltam, kiszedem a krókuszokat és egy helyre telepítem őket :) de mire odajutok időben, már kétszer (sokszor) meggondolom, hogy valóban hozzányúljak e...:)

      Törlés
  6. Elfelejtettem írni... még így is gyönyörűek a virágjaid...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, azért még így is jó rájuk nézni :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.