2017. március 31., péntek

Belegondoltam


... hogy már három hónap eltelt az évből. Még most karácsonyoztunk, szilvesztereztünk és tessék. Március végére értünk. És mennyi minden történt velünk, körülöttünk??!! és mennyi esemény vár még ránk, ha a Teremtő is úgy akarja...

Per pillanat görcsben van a gyomrom, ugyanis utazik a lányom, Portugáliába. Csak úgy, egy hosszú hétvégére. Egyedül...na ettől vagyok tiszta ideg, mert ha a párjával megy, akkor nincs baj, de egyedül?? megöli ez a gyerek az anyját, komolyan mondom...😏😐😔
Nem is tudom kire ütött, rám biztosan nem, én nem vagyok ilyen kóbor lélek (vagy mégis?) Apja fajta...tuti.

Ma reggel itthon hagytam a telefonomat, a töltőn. Nagyon nem szeretem úgy itthagyni  a házat, hogy bármit a töltőn hagyok.
Mi volt az első gondolatom? nyúltam bele a táskámba, hogy hazaszólok a férjemnek, vegye már le a töltőről.
Érted, hazaszólok azon a telefonon, amit otthon hagytam.
Ahhhh...

Szerencsére pont ott jártam, ahol egy aranyos barátom dolgozik és beugrottam hozzá, adja már kölcsön a telefonját, míg szólok a páromnak. Még otthon volt és így megnyugodtam, nem maradt bedugva a teló.
Tiszta szenilla már az ember...

Azon ritka hétvégéink egyike lesz, hogy nem megyünk sehová. Illetve csak annyira, hogy vasárnap elmegyünk a temetőbe, bicajjal.
Még van a kertben egy kis ásni való,  motyogva elvetek egy kis sárgarépát meg petrezselymet. Egy-egy sor lesz csak. Azért motyogva, mert évek óta nincs belőle semmi, még annyi sem, hogy nyáron egy levesbe való összejöjjön. Csak ez a megszokás, az évtizedes berögződés, jajjj. Kinőhetnék már belőle. De akkor mit is kapirgálnék, locsolnék nyáron??
Vetünk még retket, megkockáztatom a cukkinit, ha szerencsém lesz nem jön rá fagy és lesz korán cukkinink. Vetek egynyári virágmagvakat, igaz még nem tudom hová, de úgyis olyan káoszos a kertem, valahová majd beszuszakolom. Éjjeli violát az ablak alá, ohhh de szeretem azt a mámorítóan finom vaníliás illatát!!! Vettem egy leander tápoldatot, kipróbálom a leanderjeimen, igaz már nem sok van, de azok akkor legalább hagy virítsanak bőven.
Kaptam lila szellőrózsa hagymát, nem tudom, láttatok már olyat? úgy össze van aszalódva a szerencsétlen, beáztattam vízbe, hagy szívja meg magát és utána fogom elültetni. Nem sok reményt fűzök hozzá, hogy lesz belőle valami...ha mégis, akkor hurrá!! 😊

Olyan illat van a kertben, ezerrel nyílnak a jácintok, szédületes. Legszívesebben ott tanyáznék állandóan és csak szagolgatnám :)

 Hoztam egy csokorral Nektek is, ezzel kívánva mindenkinek tartalmas, szép hétvégét 😍😊







kb. húsz bokor árvácskából, amit ősszel ültettem, ez a három maradt meg, a többi kifagyott...milyen szépek lennének már most!?




leánykökörcsin - annyira szeretem, olyan bájos...





19 megjegyzés:

  1. Orsi, neked is olyan kékítős a hortenzia tápod? Mikor adod nekik, most vagy majd virágzáskor. Még sosem tápoztam őket, ezért a kérdés. Ugye, milyen rabja tud lenni a mobilnak az ember. Az én uram, ha bárhova megyünk nem hozza, nem érdekli, csak egy bolhapiacon, tömegben,ha elveszünk, vagy elmegy milyen jó lenne, ha már van ez a lehetősége. No, akkor én agybajt szoktam kapni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem hortenzia, leander tápoldatot vettem! sajnos nincs hortenziám, csak leanderem.

      Szerintem a tápot már most el kell kezdeni adagolni minden növénynek, nem csak virágzáskor, pont azért, hogy erőt gyűjtsenek hozzá - gondolom én, laikusként. Kezdd el most, ártani nem ártasz vele, én is így teszek mindegyik növényemmel.

      A mobil hiánya nem aggaszt, egyedül azért voltam picit ideges, hogy a töltőn hagytam.

      Törlés
  2. S gyönyörűek a virágaid!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, sok örömöm van benne :)

      Törlés
    2. Mint ahogy nekem is.

      Törlés
  3. Gyonyoruek a viragaid!!
    Neis mondd a harom honapot, a ferjem mar megit a karacsonyrol beszel:Degyik nap meg is trefalt egy karacsonyi lappal, hozza egy ki ajandekkartya es beleirta elokaracsony:DD

    A lanyoddal nem lesz semmi baj!!! persze en is pont ilyen vagyok..de ma mar annyibol konnyebb, hogy van a telefon, uzenet stb..allando osszekottetes.Ez azert sokat segit.

    Nagyon szep hetveget Nektek is!!

    puszi:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek a férfiak egyformák ám, pont valamelyik nap mondta a férjem is, hogy pár hónap és jön a Mikulás :D

      Tegnap éjszaka még értekeztünk a whatsappon, írta hogy kőhajításnyira van az óceánhoz a szállása :) és hogy pont olyan idő van ott is, mint nálunk, szóval jó volt látni hogy rendben megérkezett a szállására, de már sötét volt mire odaért, így nem sokat látott a városból.

      Ölellek :)

      Törlés
    2. Tudod, őket már más mércével kell mérni, ez már egy más világ. Amikor a fiam NY-ban élt sokkal közelebb állt hozzám,mint most 15 km-re, mert akkor az MSN-en rengeteget cseteltünk. Volt, hogy száz kilométereket utazott, s nem repülőn, végigbeszéltük. Szép idők voltak. Most meg bezárkózott, igaz beteg volt, munkanélküli, nem könnyű neki.

      Törlés
    3. Annyit mondtam neki, hogy ha nem is lesz ideje többet írni, csak egy szmájlit lássak naponta tőle, mert már attól is megnyugszom.
      Sokat írt, mesélt ma is, fotókat küldött, olyan jó volt látni merre jár :)
      Érdekesek ezek a fiatalok, azt figyeltem meg, hogy online sokszor közlékenyebbek, mint személyesen.

      Törlés
  4. Mennyivel tavaszabb van nálatok! (Jó kifejezés!) Csak ámulok a sok-sok gyönyörűségeden! Az illatot meg elképzelem hozzá.
    Jót mosolyogtam az ültetési terveden. Ugyanezt csinálom évek óta. Ültetek, locsolok, piacon vásárolok.... Egyik alkalommal megszólított a fiam osztálytársának az anyukája "Ti nem kertes házban laktok?" Kezdhettem a magyarázkodást....
    Tudom, hogy addig nem nyugszol meg, amíg nem ér haza a lányod! Ezek a gyerekek másak, mint mi voltunk. (Bár én is mindig ilyen kóbor, csavargó lélek voltam! Most is mennék, csak már a lábam nem akar engedelmeskedni) Úgy repkednek már ezek a gyerekek, mint ahogy mi buszra szálunk. Jó is hogy kinyílt előttük a világ, csak mi ne aggódnánk túl minden útjukat!
    Jó kertészkedést a hétvégére és sok nyugalmat hozzá neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No, igen, a piacról vásárolok én is zöldséget a leveshez, hiába vetek minden évben :) szerencsére a paprika, paradicsom, uborka, cukkini, retek ezek bejönnek, azt nem kell venni, ill. ha megtámadja valami a paradicsomot, mint tavaly és nem ettünk egy kilónyit összesen róla.

      Igen, a mi gyerekeink így röpködnek a világban. Nekünk gyerekként az is hatalmas élmény volt, ha vonattal elmentünk a megyeszékhelyre :))
      Én nyugisabb fajta voltam világéletemben, a férjemben sokkal nagyobb a mehetnék, én meg sodródom vele :)

      Törlés
  5. Köszi a csokrot :) A leánykökörcsin, a maga alázatosságával, csodaszép!!!

    Neked aztán kijut az izgalmakból :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katici, szívesen! két kis bokor van a leánykökörcsinből, szegénykéket már átültettem vagy ötször, mindig túlélték.

      Már felkészített a következő lépésére is, igaz oda a párjával megy: Finnországba...megölnek teljesen :))

      Törlés
  6. Gyönyörű a kerted - ha nekem lenne ekkora, de boldog lennék...és egyáltalán nincs miét "szégyenkezned" hiszen gyönyörűen rendben tartod.
    A lány ? Hát igen, minél messzebbre kerülnek, annál inkább izgul értük az ember...Még jó, hogy magadban tudod tartani a félelmedet.Ha időnként "bejelentkezik" - akkor jól nevelted.
    Mobil ? Én többször haragszom rá, mint ahányszor szeretem...Amikor kellene, biztos, hogy nem tudom használni. (lemerült, otthon maradt, stb...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyekszem rendben tartani, hisz nem nagy az egész, szégyen lenne rám nézve, ha elhanyagolnám. Nagyon ráférne már, hogy felszedjem virágzás után a hagymákat, de olyan sok van és annyira nehezen fogok hozzá, mindig húzom halasztom ezt a lépést.

      Fodorka, hála Istennek, ma is írt sokat, tegnap is. Örülök neki, hogy jelentkezik, tudja Ő már milyen vagyok :)
      Ezért áldom a mobilt...

      Törlés
  7. Kerti ajándékok, méghozzá illatos! Szépséges!!!
    Lila szellőrózsa? Most gyorsan rákerestem, már tudom is melyik. Bevallom elsőre az erdei szellőrózsára asszociáltam és abban lilát még sosem láttam. De most már tudom, hogy ezek az anemonák rokonok. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, töményen illatos :) ma elültettem a lila szellőrózsákat, kíváncsi vagyok hány fog belőle kihajtani, tíz kis gumó van. Igen, kinézetre olyan mint az erdei szellőrózsa, én azt is imádom, jaj de még mennyire, láttunk a múlt héten rengeteget :)

      Törlés
  8. Az a gyerek kizárólag azért utazott Portugáliába, hogy megölje az anyját: :-DDD Ugye neki ilyet azért még viccből se mondasz? :-) És tessék máris küldi a képeket, szóval ne szólj egy kukkot se! Az én fiam csak Pesten van, de álló héten rám se csörög, azt se érdekli élek-halok mi van velem. :-D Szóval nekem ne merj panaszkodni!!
    Én már tavaly is levélpetrezselymet ültettem, az meg szép volt, bevált, neked is ajánlom, ne bíbelődj a hagyományossal ha úgyis csak a zöldje terem meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze hogy azért utazott, hogy megölje a túlaggódó anyját na :D nem szokták már mondani csak akkor, ha másnap utaznak, így már nincs is időm semmire :) egy kicsit jóvátette a "bűnét" mert most itt csicsereg nekem, itthon van :)

      Az volt nekem is tavaly, levélpetrezselyem, idén nem kaptam magot képzeld el!! sehol nem láttam :(

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.