2017. március 10., péntek

Mai


...meg tegnapi fotók.
 
Fordított almás, diós, tönkölylisztes nyamiiii finom süti.
Csak úgy.
Mert megérdemeljük 😁

Majd holnap lebiciklizzük.
Vagy nem.
Lenne mit csinálni itthon, de az megvár úgyis. Az idén még nem bicikliztem, ideje elővenni. Persze, ha ilyen viharos szél fúj, mint most (majd elviszi a házat...) akkor nem megyünk sehová.

 


Most aztán készüljetek, mert jönnek a virág fotók 😁
Kezdődik, kezdődik...mostantól úgy két hónapig, nonstop😁









három bokor fekete hunyor van itt, de még éppen hogy kezd magához térni





Tegnap, naplemente.


Kívánok Mindenkinek napsütéses, mosolygós hétvégét! 💖

11 megjegyzés:

  1. Szemmel laktam jol:) a sutibol es a viragokbol is...annyira kell az embernek ez a sok szep szin..itt ma havazott, gondolhatod:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az az igazság, hogy elég nehezen indulnak be itt a virágok, szerintem szűk egy hónapi késés simán benne van a tavalyihoz képest. Erre határozottan emlékszem, hogy tavaly február 11-én nyíltak ki az első krókuszaim. Most meg kb. egy héttel ezelőtt láttam meg először...

      A süti nagyon finom lett :) igaz, mi lenne rossz benne? alma, dió már jó.

      Törlés
  2. Szép ez a naplemente, a szél itt is elvisz mindent, nagyon kitesz magáért.Mondtam is, jó hogy nincsenek a diófán rügyek, nem sok maradna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egész éjszaka tombolt itt is a szél, alig aludtam tőle...

      Szerencse, hogy a diófa az egyik legkésőbb beinduló fafajta, nagyon érzékeny. Itt most +5 fok van, de a szél miatt mínusznak érezzük.

      Törlés
  3. Ennyi virágod van már? Gyönyörűek!!!
    A süti jöhet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katici, alakulnak a virágaim, csak eljön már a jó idő rájuk.

      Oh, ha közelebb lennél, nagyon szívesen megkínálnálak :)

      Törlés
  4. Süti recept lemaradt ? :-) Rengeteg almám van....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fodorka, a recept már ki tudja merre van, én már a saját fejem után megyek és úgy készítem a bevált és a családom által kedvelt sütiket.
      Szemre, saccolva készülve elmondom Neked :))

      kb. 25 dkg tönkölyliszt (vagy ki milyet szeret), fél sütőpor, csapott kávéskanálnyi só, ízlés szerint méz, kb. 15 dkg zsiradék, 1 tojás. Ha van vaj, azzal finomabb, most Rama margarinom volt itthon csak. Linzer/pitetészta szerűség lesz belőle, az alapján készítem el. Tehát liszt elmorzsolva a vajjal stb. stb. Ha nagyon száraz, pici tejföl mehet bele.

      Az almát cikkekre vágom, egy sütőformába vékonyan csurgatok mézet úgy összevissza, ugyanúgy kevés zsiradékot, és most olajat használtam ide. Az almacikkekkel kirakom jó szorosan egymás mellé és fölé is, nem baj ha vastag, úgyis összeesik, sokkal zamatosabb több almával. Jól megszórom fahéjjal, egy vaniliával, cukor nem kell rá, mert az alma pont elég édes lesz.
      Dió nem fontos bele, ezt már csak én találtam ki, (hála Istennek otthonról kapunk bőven diót) volt egy megkezdett somlekvárom, összekavartam a megdarált dióval, belecsurgattam mézet, szintén ízlés szerint, ráraktam az almára és arra a kinyújtott tésztalapot. Megszurkáltam és pirosra sütöttem. Nem tudom hány perc, a szememnek hiszek mindig, hogy megvan e sülve :)))
      Picit pihentetni kell és utána kiborítani egy tálcára. Nagyon szépen kifordul a formából.
      Nagyon finom, laktató süti.

      Törlés
    2. Köszönöm, mindenképp kipróbálom.

      Törlés
  5. Guszta a fordított almásod, én is szoktam csinálni, és én is dióval gazdagítom :-)
    A fekete hunyor nagyon szép, de a sárga krókuszok is.
    Én már a múlt héten előszedtem és felkészítettem a bringám, majd lefújt a szél róla. Most megtelik a Hold és biztos megváltozik az idő - nagyanyám mondta mindig - és tényleg itt lesz a tavasz! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye hogy nem rontja el a dió az almás sütit? :))

      Végül nem mentünk biciklizni, viharos szél fújt egész nap, olyankor nem szeretek menni. Lesz még rá lehetőségünk, pont valamelyik nap beszélgettünk róla, hogy jó lenne elmenni egy Tisza-tó körüli bicajozásra, ha jobb idő lesz.

      Igen, ma este már telihold lesz! :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.