2017. március 16., csütörtök

Sétának


...mondható röpke kirándulás a Bükkben, 15-én szerdán. A Tarkő környékén jártunk, ismét.





olyan szürke/barna minden, mint decemberben...



Más.
Ma délután nekiálltam a kertészkedni. Nem megy ez nekem, még izomlázam lett tőle :D a túrától soha, de a kertészkedéstől igen...a sok guggolás, hajlongás, gereblyézés...Elduggattam két ágyás hagymát, hagy nőjenek, kell a szalonnasütésekhez minél hamarabb a saját nevelésű hagyma :)

Nagyon sok minden kifagyott a hosszú és kemény tél alatt. Egy csomó kankalinom, az összes ősszel ültetett árvácskám, a dérbabér jó pár levele is megfagyott, de azért remélem megmarad, a többi szép zöld. Ibolyát alig látok a kertben, egy csomó bokrot szedtem össze, szintén kipusztult, pedig az kiirthatatlan lenne...Kint az utcai részen, a kerítés tövében vannak ibolyák, virágzik is szépen. Nem lesz évelő kaprom, látom hogy tönkrement, nem tudom kihajt e a citromfüvem, a zsálya is kérdőjeles, egyedül a citromillatú kakukkfüvem szép, neki nem ártott a hideg, meg az oregánó is hajt már.

Percekig álltam egy bokrocska előtt, törtem a fejem, hogy mit ültettem oda ősszel...nagy sokára jöttem rá, hogy rózsalonc, irigyeltem hogy Holdgyöngynek van, nekem meg nincs :))) talán kihajt, mintha már látnám rajta a rügyeket.

Most már szép a kertem is, jöhet a tavasz, de most már úgy igazán!! 😍

6 megjegyzés:

  1. Tudod, nekem is fagytak ki növényeim, csak én még nem vagyok tisztában azzal, mit is látok. Rozmaring bokrom, hatalmas volt, odalett. Van, ami félig ment el, most könyörgök neki szedje össze magát. Én beszélgetek velük. Az orbáncfűn maradtak ép hajtások, remélem magához tér. Téli jázmin is félig fagyott, stb. Szívem szakad meg értük. Ha te is izomlázas lettél a kertészkedéstől mit mondjak én, nem is írok már róla. Pedig nagyon odafigyelek magamra, de ennyit bírok. Most jól megvigasztaltalak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy sajnálom a növénykéket, amik kifagytak. Mióta vannak krókuszaim, még soha nem tapasztaltam amit most: a legkorábbi fajta virágzott, már majdnem el is nyíltak, de a többi...hát rossz nézni, jó ha két centis kis hajtása van, nem hiszem hogy fog nyílni, szerintem az idei év rámegy arra, hogy összeszedje magát...tavaly ilyenkor a csodájára járt a fél utca, de most alig van...

      Törlés
  2. Jo volt olvasni a beszamolod:)engem ma elegge megrazott valami,majd elmeselem..es a tortenes utan ez jol estt.Jojjon a tavasz:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jöjjön! ideje lenne már :)

      Törlés
  3. Huncut az a te "izomlázad"! Csak a sétákat, túrákat szereti. Az enyém is hasonló!
    Jó neked, hogy már rendbe van a kerted! Én még sajnos nem mondhatom el!
    Szomorú ez a leltározás a tavasz kezdetén! Az én szépséges ibolyáim is eltűntek, meg velük együtt még sok más is. Amit legjobban sajnálok, az a legnagyobb rodim, aminek egyik oldalát teljesen tönkretette a tél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mancoka, ezt a két tenyérnyi kertet még jó hogy rendbe tudtam tenni :) nekünk nagyon kicsi a telek, összesen 140 négyszögöl, gondolhatod mekkora, ha még a ház is rajta van :)

      Ugye, hogy nálad is nagy pusztítást végzett a tél? szerintem sok helyen, sőt!

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.