2017. április 11., kedd

Kérdezem


...tőletek, vannak nektek idegesítő szokásaitok?

Ma jutott eszembe, hogy megkérdezzelek benneteket is, mert sokszor azt érzem, már nem is vagyok normális.

Ha vásárolok valahol, mikor kijövök a boltból, vagy ellépek a piacon az árustól, elteszem a pénztárcámat, de utána min. háromszor megnézem, hogy tényleg eltettem e. S azzal a mozdulattal már megtapogatom a telefonomat is, hogy ott van e. Ezek után már megnyugszom és többet nem nézem meg.

Nem tudom pontosan miért alakult ki bennem ez a mozdulatsor, talán a felszólítások a piacon/plázákban, hogy mindenki vigyázzon az értékeire, vagy mert talán azért, mert egyszer (nagyon régen) ellopták a pénztárcámat...

Vagy pld. mikor megyek el otthonról és zárom a lakást. Olyan kilincsünk van, hogy felfelé kell nyomni teljesen, mert mit tudom én hány ponton záródó, s mikor becsukom kulccsal, nem lehet többé lenyomni.
Na én becsukom, fogom a kilincset és többször elmondom magamban: be van csukva...és még sokszor a férjem is megbolondít, mikor rákérdez, becsuktad az ajtót? vagy hogy élesítettem a riasztót? és akkor úgy elbizonytalanodok, hogy képes vagyok visszamenni és megnézni, be van e csukva az ajtó. Ezt viszont az hozhatta ki belőlem, hogy egyszer betörtek hozzánk, bár a csukott ajtó a világon semmit nem jelentett a szemétláda betörőnek.

Arról már nem is beszélek, amikor egyedül vagyok itthon éjszakára is, na hogy akkor hányszor nézem meg, becsuktam e mindent😏😊

Fogjuk rá, hogy a világ teszi ilyenné az embert? a félelem a rossz emlékektől? meg lehet szabadulni az ilyen szokásoktól?  nem kell vele foglalkozni?

...vagy úgyis csak úgy nyugszik meg az ember, ha ezeket a mozdulatokat végigzongorázza...

12 megjegyzés:

  1. En a vasaloval es a tuzhellyel a konyhaban vagyok hasonloan.Neha varatlan helyen jut eszembe,mar tavol itthonrol.Ilyenkor ha tuzoltot hallok kikeszulok:)
    Szerintem nem vagyunk bolondok,csak tul sok mindenre kell figyelni,emlekezni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan ritkán veszem rá magam a vasalásra, hogy ilyen gond nem fenyeget, bedugva hagyom :D
      Nekem a tűzhelynél csak a sütő villamos, de ha elutazunk azt is kihúzom a konnektorból.
      És igazad van, túl sok mindenre kell figyelni. A férfiak szerintem ilyenekkel nem is törődnek, ránk bízzák az aggódásokat :)

      Törlés
  2. Nem vagyok ugyan pszichologus, de szerintem mivel megtortent mar veled a betores es a penztarcalopas is, ezert persze hogy a tudatalattid dolgozik.
    Az en nagyszuleim haza leegett mikor 10 eves voltam es a nagypapam meghalt. (iszonyat meg most is elkepzelnem, hogy nezhetett ki:((( Olyan mely nyomot hagyott bennem, hogy amikor elmegyek itthonrol, vegig nezek mindent: ki van-e huzva a vasalo (pedig ha vasaltam is elotte valamikor, MINDIG elmondom en is magamban, hogy KIHUUUUZTAM!) Es meg a konnektort is lekapcsolom. A keramia cooktopon SOHA nem hagyok ott semmilyen edenyt, akkor se ha ki van kapcsolva, gondolvan hogy elromlik, magatol bekapcsol (!!!) es kigyullad... A mennyezeti ventillatorokat hatszazszor ellenorzom egy nap, hogy off-on legyenek, mert tulmelegszik talan es kigyulladnak a vezetekek... De a lampakat se lehet orakon keresztul egetni (mennyezeti spotlampak) mert az is tulmelegszik... es meg lenne par, de nem untatlak :)) szoval en szerintem tulteszek rajtad :)) de latod, ami megtortent mar, attol szerintem jobban felunk. :(
    De en a mondassal vigasztalom magam: "Jobb felni, mint megijedni!" :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tűz, jaj az szörnyű dolog, mindig az jut eszembe, ha híradásokban látok ilyen tragédiákat, hogy a víz talán "jobb", mint a tűz. De inkább egyik se legyen...Ilyen előzményeket látva, tökéletesen megértem a félelmeidet.

      Jó pár évvel ezelőtt volt az, elutaztunk nyaralni, már félúton jártunk mikor eszembe jutott, hogy bezártam e az ajtót a nagy rohanásban. Megőrültem a gondolattól, gyorsan felhívtam a szomszéd nénit, nézze már meg bezártuk e az ajtót. Nem volt bezárva...szerencsére van kulcsuk a házunkhoz, bezárta, így nyugszi volt.

      Na, így már biztos hogy erre vezethető vissza az ajtózárási mániám. Biztos van alapja a régmúltból tapasztalt emlékeknek is, ezek miatt alakulnak ki bennünk ezek a megrögzött szokások.

      Törlés
  3. Jaa, es azt el is felejtettem irni, hogy miutan elmantrazom, hogy kihuuuuztam a vasalot, indulas elott a garazsbol visszamegyek megegyszer megnezni ( a konnektort is, mintha magatol belemaszna a dugoja :)) + cooktop ellenorzes...
    ezutan meg 3 perc utan a kocsibol felszoktam hivni az itthon levo gyerekeim egyiket, hogy nezzek mar meg, ki van huzva a vasalo?????? Es a lampat ne egessek sokat, a ventillatort se hasznaljak sokat...
    Es kis koruktol millioszor elmondtam nekik, hogy ha tuz van fussanak ki, ne vigyenek semmit, csak fussanak!!!!! Vagy ugorjanak ki az ablakon...
    Tiszta orvosi eset :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem orvosi eset, "csak" félted a tieidet, erre vezethető vissza minden óvintézkedésed. Az ilyen régi tragédiák örökre beleégnek az ember lelkébe és ott van/lesz a félelem érzése mindig is a tűztől. Nem csodálkozom rajta...

      A konnektorokból csak akkor húzgálok ki mindent, ha zivatar jön, vagy ha sok napra utazunk el. Akkor csak tényleg a hűtő és a fagyasztó marad bedugva. Elzárom a vizet, ami bejön a házba és a gáz főcsapot is.

      Törlés
  4. Én abban szoktam elbizonytalanodni mindig, hogy a néhanapján használt hajsütővasat kihúztam-e. Persze, ez a kérdés mindig útközben jut eszembe. Még nem volt rossz tapasztalatom, szerencsére, de az ördög nem alszik :)
    Egyébként meg tele vagyok rossz szokásokkal, sokszor úgy érzem, csak azokból állok ki :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megfigyeltem, ahogy öregszem, úgy elbizonytalanodok sokszor, mindig kérdőjelek vannak bennem :)

      Ja, persze, mindig útközben jut az ember eszébe, hogy még nagyobb legyen a bizonytalanság bennünk :)))

      Törlés
  5. Tudod, ha az uram jön aludni én kikérdezem mit zárt be, zárt le, stb. Már agybajt kap tőlem. Nálam óvatosság, biztos oka van. Más: pl. te zárod a kertajtót, már a kaput? Mi, vagy én igen. Olyan környezetben laktam a városban, ami nem volt rögzítve addig volt ott, amíg odatetted. Vérembe ivódott az óvatosság.Másrészt hátul vagyunk a kertben, az jönne be aki akar.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is megkérdezem sokszor a páromat este lefekvés előtt: az ajtót megnézted? nevetve mondja mindig: igen, megvan, be is van hegesztve :D

      A kiskaput zárom, mindig. Persze maradt már éjszakára nyitva, s az is igaz aki be akar jönni, simán beugrik a kerítésen, nem bajlódnak ott a kapuval. Nem egyszer láttam már sáros lábnyomokat a járdánkon, mármint belül a kerítésen. Volt idő, mikor a bejárati ajtót nem zártuk, csak éjszakára. Aztán egyszer belevillant az agyamba, hogy te jó ég! én fent porszívózok pld. a felső szinten, alul meg az jön be aki akar, simán kirámolhatnák az egész földszintet. Na attól kezdve mindig zárva a főbejárati ajtó is, de még hátul a terasz felől is, ha felmegyek a felső szintre nyáron, akkor a zsalugátert zárom csak be.

      Törlés
  6. Ne aggódj, szerintem mindenkinek van ilyen szokása - max. nem vallja be.
    Igen, nekem is van, mióta "bent járt valaki nálam" kényszeresen zárom a lakásajtót - és többször visszamegyek megnézni, hogy tényleg bezártam-e ? Nem hinném, hogy ezen lehet változtatni. Ne törődj vele.
    Nő a körmöd is, ugye levágod rendszeresen. Na látod...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a lakásajtó zárást nagyon megtanulja az ember, mikor folyton azt látja a hírekben, hogy itt surrantak be, ott surrantak be, ami nyilván a nyitott ajtók miatt lehetséges. Meg nyáron a kertes házaknál a nyitott ablakok, sokan azt hiszik a szúnyogháló megvéd a besurranóktól. Nem azt mutatják a példák...

      Biztos, hogy nem fogom ezeket "kinőni", legfeljebb még jön hozzá pár ilyen berögződés :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.