2017. május 13., szombat

Azért


...a síkságon is lehet szépeket látni, még ha nem is annyira változatos, mint a hegyekben.
Az Erdőspusztai-Kék teljesítménytúrán vettünk ma részt, a 20 km-es távon indultunk.
Tömény akácillat kísért végig bennünket, rengeteg apró mezei virág és madárdal minden mennyiségben.
Érdekes épületeket láttunk, mivel szőlőskerteken is keresztülhaladtunk. Némelyik kifejezetten szép volt, de inkább a pusztulás/elhagyatottság volt a jellemző sok házra.
Eleinte borongós, kicsit napos és nagyon enyhe idő volt ránk, aztán elkezdett komolyabban beborulni. A végén áztunk meg egy kicsit, de amikor jöttünk hazafelé, két olyan zivatar is elkapott, hogy le kellett állni a kocsival, mert nem bírta az ablaktörlő lapát seperni a vizet.

Jóleső fáradtság van rajtam. Megint sok szépet láttam és raktároztam el a lelkemben, szememben.
Már ez az élmény is az enyém.



végtelen virágmező az egész
ez volt a legszebb


Az enyészeté lett...


tényleg volt ott üvegben valami, de én nem tudnék hozzányúlni, ki tudja mi van benne és kit mit csinál vele..
akácvirág minden mennyiségben
töményen illatoznak, imádom






22 megjegyzés:

  1. Egyszer Szeged körül kirándultunk, annak volt ilyen hangulata. Ó, azok a házak!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretem nézegetni, mindig arra gondolok, vajon milyen élet volt benne régen.

      Törlés
  2. Milyen szép programotok volt! Azok a kis présházak csuda helyesek, ha egyáltalán prásházak. Volt szőlő mellettük?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ezek mind présházak voltak. Ahol a ház is szép volt, ott a szőlő is gondozott, ahol elhanyagolt, a szőlő is pusztulóban.

      Törlés
  3. Nagyon sajnalom a magukra hagyott hazakat mindig..itt is latok eleg sokat,ha megyunk..
    Szep lehetett az ut,igy kepen is az de az illatokkal eloben meg szebb:)
    Itt meg szinte kopasz az akacfa,na meg eleg sok meg:)
    Nagyon tetszik a felirat de en sem mernek inni..

    Szep vasarnapot Nektek!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy gondoltuk ott a nézelődés közben, hogy főleg az idősebb generáció jár még ki a szőlőskertekbe, ha ők meghalnak, nincs aki tovább gondozza, a fiatalokat már nem érdekli az ilyesmi. Aztán szép lassan lepusztulnak a régen szépen gondozott kis porták, de nem csak itt, a falvakban is, sajnos... :(

      Az akácillat ott az erdőben leírhatatlanul finom, szó szerint belengi az egész környéket, tájat :)

      Köszönjük, Nektek is szép vasárnapot drága Ágnes :) mi megyünk vásárba, a szokásos tavaszi nagyvásár van a városban, hatalmas területen, óriási kipakolásokkal, iszonyat sok bóvlival :D nem is szoktunk semmit venni, csak nézelődünk, szórakozunk :)

      Törlés
    2. Az ilyeneket en is szeretem, legtobbszor mar en is csak nezelodom..az ember annyi mindent fel tud halmozni..en ebben nagy mester vagyok:D

      Tudod igy mulik el gy regi vilag egeszen..szomoru de a valtozas torvenyszeru, meg akkor is ha nekem sem szivemnek valo mar.Neha ugy megallitanam az egesz vilagot:)

      Törlés
    3. Végül csak vettünk pár apróságot: hibiszkuszos mézet (isten finom!!) de csak egy kicsi üveggel, mert aranyáron mérték :) meg birslekvárt, bőr derékszíjat a férjemnek, egy közepes méretű túrahátizsákot (úgy örülök neki:)} meg ilyen hülyeségeket :D jól elfáradtunk a sok mászkálásban...

      Törlés
  4. De szeretem a sárgavirágos mezőt! Meg az akácillatot :)

    20 km??? Atyaúristen! Jó kondiban vagy Orsi, ha megcsináltad. És még fotózni is tudtál. Gratulálok!!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Volt egy rész, valamilyen fűféle, apró, selymes kis bugái voltak, olyan volt mint egy kicsinyített búzamező, hullámzott a szélben, valami eszméletlen szép volt :)

      Drága Katici, ne gondold azt hogy nagyképű vagyok, de a síkságon 20 km abszolúte nem megterhelő, bár kb. ennyire vagyok "hitelesítve" a hegyekben :D de ott a szintemelkedés hozzájön, az fárasztóbb.
      Jaaa, és nem volt 20 km, a telefon szerint 19,38 km-t mentünk :D

      Törlés
    2. MI AZ HOGY ,20 km nem megterhelő?????????????NEKED bogaram...és hogy csak ennyi? és nem 20 km? az már nem érdekes..

      Törlés
    3. hihi, Vera :) jó, nem azt mondom, hogy húsz km után még nagyon fitt vagyok, elfáradok én is, de nem vészesen. Reggelre kipihenem magam és annyi :) örülök neki, hogy bírok menni és megyek is, amíg lehet, amíg engedi a lábam...

      Törlés
  5. Kicsit irigylem tőled ezeket a túrázós napokat! Szép a táj mindenfelé, bár én is a hegyeket szeretem jobban :)
    Nálunk tegnap dél óta napsütéses, szép tavasz lett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Palkó, kikapcsol bennünket, nagyon szeretjük. Tulajdonképpen mindegy is hol vagyunk, csak menjünk és szép élményekben legyen részünk :)

      Ma már itt is nagyon szép idő volt, meg is pirult a naptól a nyakam rendesen...:)

      Törlés
  6. Lám, lehet hegyek nélkül is kellemesen túrázni ! Erre mifelénk is rengeteg akác van, én is fotóztam és szívtam be az illatát.Szomorúak az összedőlőben lévő házak - de egyetértek Veled, az öregek kihalásával nagy többségüknek ez lesz a sorsa.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hihetetlenül tömény akácillat van mindenfelé, erre nagyon sok van. Sok méhészetet láttunk az erdőkben is, itt a szezonja a méhecskéknek :)

      Van valami megkapó az összedőlt présházakban...nekem azt jelezte, hogy ott véget ért egy élet.

      Törlés
  7. Először is megnéztem, hogy hol van Erdőspuszta, mert nem tudom miért, de érdekelt...nos a házak... SKanzenba valók, olyan szépek. Szombathelyen van, valami pazar..én csak ott jártam, azért mondom...Sajnos a fiatalok elvándoroltak, elvándorolnak, a másik meg hogy ők nem fognak már földet túrni..Kár ezért a sok szépségért..A képek nagyon jók... Nálunk is van illat felhő..most akác,eddig repce volt, már folytó volt az a tömény illat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az Erdőspuszta egész nagy kiterjedésű rész, van még Debrecen alatt is, de mi pld. Létavértesre mentünk ki, onnan indultunk, ez az Országos Kék túra útvonala is egyben, nagyon örültem neki, hogy ha csak egy részét is, de teljesítettem. Nekem az Országos Kék nagyon sokat jelent, igaz bejárni teljesen soha nem fogom, de akik teljesítik, minden elismerésem az övék.

      A szombathelyi skanzenben mi is jártunk pár évvel ezelőtt, nagyon tetszett nekünk is, élmény volt!

      Törlés
  8. Nagyon szép!
    Én mi júliusban Létavértesen táborozunk :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó!! remélem nem fogtok csalódni Ti sem a környékben :)

      Törlés
  9. Sokára, de ide is értem... :-)
    Az első kép szenzáció!!! A zöld kapu, hivogató látvány. ❤️ A természet mindenütt szép, különösen tavasszal, legyen az hegy, domb vagy síkság.
    Hiányzik az akácillat..... nagyon! Talán találok pár fát, ami nyílni is fog. Az ide orgona szinte teljesen kimaradt. :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a harsogó, élettel teli zöldet csak ilyenkor látni és nem lehet betelni vele.
      Gondolom felétek nem nagyon van akác. No, itt van bőven :)
      Ilyenkor arra gondolok, hogy lehetne megőrizni ezt az akácillatot egész évben :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.