2017. május 24., szerda

Kiegészítés


...az utolsó bejegyzésemhez, Kavicsnak :) meg persze, akit még érdekel.


(Katt rá !)
Kinagyítottam egy részletet az egyik fotóból, ezen látszanak a megkezdett és soha nem befejezett épületek. Ezeknek a 95 százaléka lakatlan, némelyikben van valami kis vegyesbolt szerű a földszinten, de nagyon egyszerű körülmények között. Ez csak a turisták miatt van, a környéken élők csak a nyári legeltetéshez mennek fel a Pádisra és környékére, augusztus végén már lehajtják a jószágot a völgybe, mert elég mostohák ott az időjárási viszonyok.

A kép felső részén azok az apróbb kis épületek amik sorban vannak, valaha nyaraló kunyhók voltak, de mára már mind romos, nem használják semmire, úgy van ott összedőlve.

A képen nem látszanak azok a bódék, amikben árulnak az asszonyok. Na azok is megérnek egy misét... :) A turisták mindig veszik tőlük amit árulnak, állítólag nagyon finomak a gomolyáik, én nem vettem, kicsit háklis vagyok a tisztaságra és láttam mi van azokban a kunyhókban...igaz mézet vásároltam, fenyőrügy mézet, jaj de finom, úgy voltam vele, hogy talán abból a piros fenyőrügyből (is) van, csak finom lehet.
Az! :)




A patak, ami a 49. képen van az előző bejegyzésemnél, a völgyben folyik végig, kivételesen elég tiszta, nincs teleszórva szeméttel...


Az a bordó virág nem tudom mi volt, próbáltam megkeresni én is, de nem találtam semmi hasonlót. Meseszép volt, egész kis rét volt tele vele, még soha, sehol nem láttam hasonlót, csak itt.


Kárpáti sáfrány, látszik a szirmokon az a kis szív alakú rajzolat



14 megjegyzés:

  1. A kérdés, miért nem fejezték be. egy-egy még érthető lenne, de ennyi? Vagy nagyobb volt a szemük? Ilyen környezetben nem kínálni szállást, üdülést, badar dolog. Oly szép az a vidék!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holdgyöngy, fogalmam sincs miért nem fejezték be. Pillanatnyi fellángolás? elfogyott a pénz? nem tudom. Nem akarok senkit megbántani, de annyira jellemző Erdély románok lakta részein a rengeteg be nem fejezett épület. Valameddig felépítik, aztán látszik hogy évek/évtizedek óta nem nyúltak hozzá a továbbiakban.
      Egyébként Pádis más részein vannak szállások, kicsit lentebb.

      Törlés
  2. Milyen kar, hogy ilyen szep videken nem koltenek arra, hogy minden rendben legyen..vagy lebontanak...

    Nagyon kulonleges az a fenyo es hat az osszes virag csodaszep:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyesmivel nem foglalkoznak, hogy rendbe rakják a környezetüket...Sajnos.

      Életemben nem láttam még ilyen piros fenyőrügyet, annyira szép volt :)

      Törlés
  3. Nagyon kedves, köszi a felnagyított képeket! Nagyon szépen látszik a kis szív alakú forma a szirmokon. Picit utána is olvastam ennek a krókusz nemzetségnek.

    Nem szoktál fenyőrügy mézet magad csinálni? Nem ördöngős! Már alig várom, hogy én is szedhessek az idei friss rügyekből. Már 3 éve rakok le magunknak és ha jön a köhögős időszak bevetem. :-). De ettől függetlenül is nagyon szeretem az ízét!
    Itt írtam róla: http://bessyke.blogspot.de/search?q=méz

    Az a bordó virag birizgálja. a fantáziámat, rákeresek az oldalakon, ahol beazonostani szoktam. Ha rátalálok megírom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnéztem a linkedet, most már így emlékszem rá. Látod milyen az ember, eszembe sem jutna, hogy én is megpróbáljam! Pedig semmi ördöngösség nincs benne :)
      Amit vettem, egészen konyakbarna színű. Talán azért finomabb, mintha én csinálnám, mert ott a hegyi legelők virágairól gyűjtött méz van, ezernyi illattal, ízzel benne, plusz a fenyőrügy. Meg sem tudnám határozni az illatát, ízét, csak azt hogy nagyon-nagyon finom :)

      Törlés
  4. Hamar rá is találtam, Pedicularis recutita - magyarul egy kakastaréj féle :-) A sárgát, fehéret és rózsaszínt ismertem, de nem gondoltam volna, hogy ebbe a családba tartozik az általad fotózott növény is. Nagyon szép a színe.
    Mindig tanul az ember lánya. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legalább Te tudtad hol kell keresni, mert nekem nem sikerült. Az hogy Te tanultál most, elmondanám: hát még én!!! :)))Köszi, hogy megírtad :)

      Törlés
    2. Nagyon szívesen! Van 4-5 weboldal természetesen fotókkal, keresővel, melyek az alpesi növényzetek tárházát szedik össze, mind magángyűjtemény (szeretem az ilyen embereket!) és onnan szoktam rákeresni valamire, ha nem ismerem a nevét.
      A fenyőrügy mézet többnyire én is hegyi virágmézbe rakom le, de az imént tettem le az idei első adagot, otthoni facélia mézbe. Már ott mosolyognak az ablakpárkányon. :-) Próbáld ki egyszer.

      Törlés
    3. A facélia méz a lányom kedvence :)

      Kár hogy nem hoztam fenyőrügyet, most tényleg kipróbálnám...itt meg a környéken nincs.

      Törlés
  5. Már az előző bejegyzésedben is rácsodáltam azokra a szépséges piros fenyőrügyekre. Én azt hittem, hogy azok tobozok lesznek.:99
    Mi is vettünk mézet mikor kint voltunk, az igazi illatos méz volt, nagyon-nagyon finom. Nálunk vajon miért nem olyanok a mézek?! Hiába veszem termelőtől, nem hozza vissza a gyerekkori emlékeimben lévőt.
    Szomorú látvány az első kép, meg a hozzá leírt ismertető!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mancoka, azt az ízt, illatot a hegyi legelőkről gyűjtögető méhek adják, amit ott vásárolunk mézet. Semmi máshoz nem hasonlítható, pedig én nagy akácméz rajongó vagyok, de ez különlegesség :)
      Ugye milyen szép az a fenyőrügy? ámultam-bámultam mikor megláttam :)

      Törlés
  6. Pádisig amúgy autóval mentetek fel? Milyen út vezet most oda, aszfaltos vagy makadám?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most busszal mentünk, de voltunk már autóval is. Aszfaltos, de rendkívül keskeny az út, el sem tudtam volna képzelni, mi van ha jön szembe egy másik busz, huuhhh.

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.