2017. május 1., hétfő

Mire


...eljutok odáig, hogy fel tudjam rakni a képeket, már majdnem el is felejtem az egészet. (Neeem, dehogy😊)

Már nem is annyira hihető, hisz itt már meleg van, de ha meglátjátok a képeket,  mi fél lábszárig érő hóban mászkáltunk.
Krókusz néző túrára indultunk, de a krókuszok csak a hóból kikukucskálva jelezték, hogy ott vannak. A legtöbb helyen még nem is látszottak, csak tudtuk hogy a lábunk alatt van.
Pár olyan helyet találtunk, ahol már odafeküdt a nap és elolvadt róla a hó, ohhh, leírhatatlan élmény annyi sáfrányt látni!! mert azt is megtudtam ám, hogy azok NEM krókuszok, hanem kárpáti sáfrány! és már meg is tudom különböztetni a őket :)

Ragyogó napsütést fogtunk ki. Még jó, hogy szólt egy barátunk, vigyünk kamáslit is, mert valószínűleg nagy hóban fogunk mászkálni. Én egyébként ki nem állhatom a kamáslit, csak nagyon gáz időben veszem fel, de most tényleg jól jött. Simán süllyedtünk a hóban, de még mennyire. Elképesztő volt, ilyenkor áprilisban ekkor hóban menni(most már május), még télen sem nagyon volt szerencsénk havas túrához, ill. nem az volt a jellemző.

Mindenképpen hatalmas élmény volt, mert egy szál meleg felsőben mentünk térdig érő hóban, hát mit mondjak...odáig voltam.
Ami még igazán nagy szenzáció volt, láttunk aránylag friss medvenyomot, állítólag a hajnali órákban, pár órával előttünk járt arra a maci, jajj még most is beleborzongok, hogy én olyan helyen járok, ahol  a medve is...























medvenyom


egy panoráma fotó fent a fennsíkról












...és egy pár fotó onnan, ahol már elolvadt a hó. Aki nem látta még élőben, el sem tudja képzelni mennyi sáfrány található ezeken a helyeken. Számokkal ki sem lehetne fejezni... hihetetlen, amerre a szem ellát, mindenütt csak  lilát látni :)




Már lent a völgyben nyílik a mocsári gólyahír





közben lent a síkságon meg virágzó repcetáblák...


24 megjegyzés:

  1. Ó,Istenem,mennyire mesésen gyönyörű!!!!!! Odáig vagyok a képektől! Menni szeretnék ki a természetbe! Ezzel még várnom kell egy kissé,amíg a lábam rendbejön.....Csodás fotókat hoztál!
    Merre volt ez-ha szabad megkérdezni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mamka, ez egy életre szóló látvány, ezt nem lehet elfelejteni, sok milliónyi lila kis virág van ilyenkor ott.
      Kívánom, hogy Te is megtapasztalhasd egyszer ezt a csodát :)
      Erdély, Pádis. A sáfránymezők fő helye ilyenkor. Egymásba érnek a csoportok, a fél Debrecen ott toporgott...

      Törlés
  2. O hat ez valami meses!!Termeszetesen minden tetszik de a hovirag a kedvencem:))es fogalmam nincs mi az a kamasli? hotaposo?olyan talp?
    Nagyon jol feltoltottek a csodaszep kepek!!koszi:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ágnes, a kamásli tulajdonképpen lábszárvédő, ilyenkor hóban nagyon jó, nem megy bele a bakancsba a hó, vagy nagy eső esetén nem vezeti bele a bakancsba a csapadékot az esőköpeny. Én nagyon ritkán használom.

      Itt megnézheted, vagy ha beütöd a keresőbe, feldobja.

      http://www.gearmag.hu/wp-content/uploads/2012/11/quechua_forclaz_trek_gaiter.jpg

      Örülök, hogy adhattam a képekkel egy kis mosolyt :)

      Törlés
    2. Koszonom!! itt felenk hotaposo van eszakon foleg..nagy lapos ,mint egy kacsatalp,hogy ne sullyedjen a lab melyen a hoba..azt hittem arrol van szo:)de ez is jo,orulok,hogy tudom:)

      Törlés
    3. igen, sejtettem hogy Te mire gondoltál, ilyenre szerencsére nem volt szükségünk :)

      Törlés
  3. Névtelen5/02/2017

    Nem szoktam írni. De most a képek láttán nem tudtam megállni hogy ne írjam le. Fantasztikus a látvány! És a fotók! - szépek! Ahogy írtad hogy medve nyomot láttatok már ép hiányoltam róla a képet....és a következő pillanatban elém tárult a kép :-)! Hát elhiszem hogy hátborzongató volt a látvány és az érzés is!
    Köszönöm a sok szép fotót!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök hogy tetszenek a képek.
      Nem lett volna jó még messziről sem látni a medvét...

      Törlés
  4. Nem tehetek róla - nekem a hó nélküli vidék mindig sokkal jobban tetszik, mint a havas. Sose kívánkoztam térdig hóban taposni...
    A 2. képed telitalálat, versenyképes :-)
    A medvenyom....hát az azért nem semmi, biztos nem sokkal előttetek járt arra, annyira tiszta, éles a talp-lenyomat. Brrrr.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fodorka, senki nem járt arra még, mi tapostuk össze már a környékét, teljesen szűz hóban volt a medve nyoma, keresztezte a mi utunkat, azt mondta a vezetőnk, hogy kb. öt órás nyom volt.

      Az össze krókusz/sáfrány úgy kukucskált ki a hóból, mint azon a 2. képen :)

      Törlés
  5. Szépséges, de meleget akarok, melegeeeet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lesz még meleg, ajjaj, de még mennyire :) tudom, hogy Te szereted, én nem annyira, mondjuk a fagyoskodást sem díjazom.

      Törlés
  6. Huh, micsoda kirándulás! Azért a hóban sáfrányok izgalmas látvány, nem minden nap látni, akárhogy is. Medve. Gyimesben mesélte a házinéni, hogy télen az ólból kiszedte a disznót a medve. Jobb is, hogy csak a nyomát láttátok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elképesztő, ahogy igyekeznek kibújni a hóból a milliónyi kis virág, sok helyen csak lila pöttyök voltak az egész mezőn, de tudtuk, hogy alattunk is van, ahogy mentünk.

      Ez benne van a pakliban, sok a medve Erdélyben, pontosan ma olvastam, hogy száznál több medvetámadás volt tavaly. Szűkül az életterük, szegénykék őket is sajnálom, de találkozni azért nem volna jó velük.

      Törlés
  7. Hát ez csodaklassz volt! Havasvirágos különlegesség!
    Van amelyik képen ott a 3 évszak: ősz, tél, tavasz (33). Gyönyörű a sáfránymező, de a gólyahír és a tőzike is olyan kis szépség! A 21 -es is nagyon tetszik és a hógolyós, a jégcsapos meg a..., meg a....
    Nem is tudnék egyet választani :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg, a 33. képen minden van :) hát ez a túra tényleg igazi különlegesség volt, hülyéskedtünk is, hogy mindjárt találkozunk a Mikulással, annyira olyan érzése volt az embernek a nagy hó miatt, hogy a tél kellős közepén járunk.

      Törlés
  8. Ó, micsoda tavaszi-téli túrában volt részetek! Így még izgalmasabb, élménydúsabb az egész! Csodásak a sáfránymezők, de nálam most a hóból kikandikálók viszik a pálmát!
    Azért én a medvenyom láttán nagyon megijedtem volna!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mancoka, reménykedtünk, elég nagy zajjal mentünk ahhoz, hogy a maci messzire elkerüljön bennünket :)

      Törlés
  9. Nem is tudom, melyik a szebb.. a hóból kibújó szépséges virágok, vagy a fűből víritó...vagy a jégcsapos... vagy... De én mint nagy turázó a tavaszit választanám, ahol nem kell térdig érő hóban taposnom, és nem kell félnem a lábnyomoktól... mert "ugyi" a fűben annyira nem látszik merre megy, vagy ment a medve..és nem kell mindig forgatnom a fejem, nem e felbukkan valaholEgyébként mint látvány persze nagyon csudi jó a téli képek is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vera, ez a sáfránymező olyan látvány, ami egy életre szóló élmény. Elmondani nem lehet, mennyire szép.

      A medvenyom meg minket is őszintén meglepett, tudjuk, tisztában van vele az ember, hogy vadállatok élnek ott, de így szembesülni vele tényleg meghökkentő.

      Törlés
  10. Te jo eg hol voltam eddig, hogy ezt a bejegyzest nem lattam? 😨
    Orsi ez egyszerüen alomszep!!!! A ho alol kibujo krokuszok, de az a rengeteg lila kis virag... Nem talalok szavakat... ilyen sokat meg nem lattam egy helyen.
    A medvenyom is fenomenalis, bar ott biztos tojiznek, nehogy az egyik bokorbol kiugorjon. 😆
    A repcetablakat Pont ugy fotoztad, ahogy imadom; kek, sarga, zöld. 😊
    Csodas egy napotok volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, ha az ember úgy tudná "tálalni" azt a látványt, ami a valóságban ott van, még ámulatba ejtőbb lenne. Ilyenkor szeretném, ha egy fotó az összest tudná egyben mutatni, amit a szem képes befogni. Mert hiába írom le, hogy egész hegyoldalak ilyen lila virágszőnyegben pompáznak, Isten tudja hány négyzetkilométeren, csak ott lehet érzékelni igazán azt a meseszép látványt. Valahol azt olvastam, hogy a legnagyobb területen éppen a Bihar hegységben van Európában és én piszok szerencsésnek érzem magam, hogy eljuthatok oda :)

      Hááát, az a medvenyom igazi szenzáció volt nekünk is, tényleg leesett az állunk, igazából bele sem gondoltunk, hogy ott lehet a környéken, reméltük/reméljük ő jobban fél tőlünk, mint mi tőle :)

      A repcetáblákért odáig vagyok! Ilyen szép "egybesárgát" máskor nem látunk a természetben :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.