2017. május 4., csütörtök

Pillanatok


...a városból, hazaútról, itthonról.

Zöldül, virágzik a város, ilyenkor szeretem.









Itthon, a ház hátánál meseszép a szellőrózsám:





Ha egy utazásról autózunk haza, a zömmel a 4-es főút felől érkezünk. Ahogy beérünk a Kassai útra, a szemem már kutatja az Árpád téri templom tornyát és végig figyelem, ahogy beérünk. Megnyugtató érzés és ilyenkor ott a templom tövében, míg várunk a lámpára, mindig elmormolok egy imát, hogy szerencsésen hazaérkeztünk.




Hétvégén itthon voltak a lányaink, már megköszöntöttek anyák napja alkalmából.
Persze, pityeregtem egy kicsit...



Ma is megállapítottam: háromszor (ezerszer) gyorsabban telik az idő az utóbbi években. Csak csóválom a fejem, hihetetlen. Elagyalgatok még egy darabig az ilyeneken (is).

Holnap már péntek, latolgatom a lehetőségeket, szalonnát süssünk vagy vágjam le a füvet. Férjemet ismerve a szalonnasütés fog győzni, pedig a fű már fél lábszárig ér, de őt ez sosem zavarja, Pató Pál úr szlogenjét hajtogatja olyankor: ej, ráérünk arra még...

Hétvégén (most vasárnap lesz) túra,, megyek a Bükkbe, a Tar-kőre, ha minden jól alakul. Tavaly ősszel, mikor először jártam ott, meg sem gondoltam, hogy pár hónapon belül most megyek harmadszor oda, de hát olyan nagy élmény mindig, meseszép kilátóhely van onnan.

Jövő  hétvégén meg egy teljesítménytúra lesz, azt még nem tudom, benevezünk e, tulajdonképpen nem szeretem a rohanós túrákat, az ősszel a Less Nándor 22 km-es túrán majd kiköptem a tüdőmet, úgy loholtunk végig az útvonalon, na az nekem nem jó, én szeretek elidőzni, nézegetni egy-egy szép helyen, fotózgatni stb. De a mozgás, a hegyek öröméért még erre is hajlandó vagyok.

10 megjegyzés:

  1. Gyönyörüseges a varosotok! Kalandos kirandulast a hetvegen! ☺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Most csak azért drukkolok, hogy ne ázzunk végig a túrán, a többi meg mindig jó :)

      Törlés
  2. Nagyon nagyon szepek a kepek es kulon szeretem a feheret!! A templpmrol mindig eszembe jut, amikor ott megalltunk es rendori kiseretet kaptunk..de mar tobbszor nem irom le, igerem!:)) szep, hogy mondasz egy imat.
    Az ido mulasa egyszeruen felfoghatatlan szamunkra is es meg sok sok ember errol panaszkodik.
    Mondjuk en is inkabb szalonnat sutnek:D itt mara megint visszajott a tel kicsit...mi meg elnapoljuk a kinti fozest.

    Szep viragot kaptal!!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, amennyi baj, baleset van az utakon, mindig hálát adok érte, hogy szerencsésen hazaérkezünk. (Kop-kop, lekopogom...)Az a templom valahogy már a megérkezés érzését adja nekem, ott szinte mindig pirosat kapunk, így van időm egy rövid imára.

      Alakul az időjárás, most aránylag csendes, bár délutánra záport, zivatart jósolnak, úgyhogy nem tudom lesz e egyáltalán szalonnasütés vagy fűvágás...

      Köszi :)

      Törlés
  3. A túrákban én is a mozgás örömét szerettem, a társaságot, a nagy beszélgetéseket, s játékokat. Este tábortüzet, s várni, bejönnek-e a vadak a kulcsosházba? Máig szóló élményeim. Modern csokrot kaptál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holdgyöngy, habzsolom ezeket a kirándulásokat, tudod félek mindig, hogy meddig bírom, mikor éri valami baj a térdem/lábam. Gyorsan akarok élni, sokat :)

      Szép ez a flamingóvirág amit kaptam, sokáig megmarad, szeretem.

      Törlés
  4. Nem tudom, ki hogy érzi, de ez a tavasz valahogy "egyik napról a másikra" történt. Ma megdöbbenve láttam, hogy már a hárson is van virág - még nem nyílik, de már ott van...
    Rohan az idő - megállítanám, de nem tudom....
    Ahogy látom az előrejelzést reménykedhettek a jó időben. Várom a híradást a túráról !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minden olyan gyorsan zajlik :( olyan jó lenne (sokszor!) megállítani egy kicsit a jó pillanatokat, órákat, napokat.

      Már minden elő van készítve a túrához :) remélem jó időnk lesz.

      Törlés
  5. A hétvégén muszáj mennem megnézni azt a rhododendront, hogy milyen szépen virágzik! Megint meccs lesz és éppen azon gondolkodtam a napokban, hogy milyen szép lehet az a két nagy bokor ott nálatok a sétáló utcán.
    Csodálatos képeket hoztál megint!
    Jó túrázást nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még most kezd kibontakozni az a két rhododendron bokor ott a térnél, áthelyezték őket a Simonffy utca elejéről, gondolom nem tudtak bemenni tőle az áruszállító autók.
      Este a meccsre hazaértünk, a párom el is ment rá, jólesik neki ordibálni egy kicsit :))

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.