2017. május 9., kedd

Egy ismerős


rajz: internet

...szemembe nézve, kezemet rázva, nyájasan köszön a hivatalos helyen.

Ugyanaz az ember az utcán rám nézve a legapróbb fejbiccentéssel sem jelzi a köszönési szándékot.

Tudom, hogy legközelebb a hivatalos helyen már ugyanúgy fog majd velem kezet.

Csak nekem már ettől boázhatnékom hányingerem van/lesz...


Más.
Ma a városban prémes télikabát, térdig érő csizma, rövidnadrág, ujjatlan póló, libbenő szoknya, szandál/papucs, vastag kötött sapka, kesztyű...szóval mindenfajta ruházkodás megfigyelhető volt 😖

Más.
Nem tudom ki hogy van vele, de én nehezen viselem, mikor tőlem éppen csak pár évvel fiatalabb eladó így teszi fel a kérdést: mit tetszik kérni? vagy: máskor nem ilyet tetszett vinni stb. stb.
Ha egy 80 évesnek így mondja, megértem.
Jó, én sem vagyok már mai csirke, de akkor is! az én fülemnek ez még idegen.

Más.
Ma felhívtam egy budapesti céget hivatalos ügyben, mit mondjak? ilyen kedvességgel régen találkoztam, hoppá! így is lehet beszélni, értekezni. Vigyorogva tettem le a telefont, tök jó érzés fogott el.

Végül pár fotó útról, kertről.

Hazafelé a 4-es főúton



Úgy örülök, ilyen szép már a hagymám, hétvégén jól megdézsmáljuk, ha az idő engedi, szalonnát sütünk pár barátunkkal és már ebből eszünk :) A szőlőnk nagyon elfagyott, alig tér magához, látszik rajta milyen gyenge. A kis park rózsám viszont nagyon szép, remélem nem fagy már meg.
Már szépen kikelt a retek, látszik a sárgarépa sora, hátul szép nagy foltja van a citromillatú kakukkfűnek (isteni a teája!!!), nagyon szép az oregano, a zsálya (az nem látszik a fotón) meg a menta is, igaz abból is sok kifagyott. Kipusztult a citromfüvem, az évelő kaprom is...
levágtuk a füvet, de ezt a részt meghagytuk, tele van százszorszéppel, nagyon sajnáltam volna levágni
levendulás, rózsás, hagymás, szőlős, retkes, füves fotó :D
árnyékliliom
primula vagy kankalin? már nem tudom, mindegy is, szép és kész :)
őszi szerzemény, dérbabér, szép új leveleket hozott

ez is őszi ültetés, rózsalonc
a fűben rejlő kis szépségek

Ez most a kedvencem, annyira szép!!






16 megjegyzés:

  1. Gyönyörű ez a sötét nőszirom. Olyan rózsaszín virágú fát láttam én is a napokba. Messziről azt hittem, hogy valami nemesített gesztenyefa, gondoltam is rá, hogy majd közelebbről meg kell szemlélnem. Most látom, hogy a levelei azért nem teljesen olyanok, mint a gesztenyéé.
    Látszik, hogy Te már egy fiatalabb korosztály vagy tőlem, mert én viszont nagyon nehezen tudok letegezni korombelit, sőt fiatalabbat is, ha nem ismerem személyesen. (Nagy kihívást jelentett az interneten is az általános tegeződés az első időben :D) Viszont nem zavar, ha engem letegeznek. Bááár, nemrég kaptam egy szolgáltatótól egy tegezős üzenetet és kicsit fennakadtam rajta. Szokatlan volt.
    Szóval, vannak gondjaim ezzel a kérdéssel, viszont irigylem azokat akik lezserebbek vagy bátrabbak ebben :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először én is azt hittem, gesztenyefa, biztos valami nemesített, nem értek én sem hozzá, én mindig csak azt látom, hogy szép :)

      Áááááá, nem! nem arról van szó, hogy tegezzenek az eladók, azt sem tartom illőnek, használjanak semleges megszólítást (pld. mit adhatok?), se tegezve, se magázva, én így tartanám jónak azzal a korosztállyal szemben, akik már nem fiatalok, de még annyira nem is idősek.

      Engem, ha letegeznek számomra ismeretlenek, mindig meghökkenek egy kicsit. Én soha nem tudnék ilyen bizalmas lenni. A piacon van pár eladó, akik tegeznek mindenkit, tőlük már megszoktam, bár eleinte nehezemre esett visszategezni :)

      Egyébként látszik hogy öregszek, semmi sem jó már nekem, háklis vagyok :D

      Törlés
    2. Aha, értem, csak a szóhasználat zavar. Azt hittem, azon vagy fennakadva, hogy nem tegez, pedig korodbeli :)
      Jól van, most megnyugodtam, hogy nem csak én vagyok ilyen :)

      Törlés
    3. Katici :) egyre jobban kiakadok dolgokon, de utána lehiggadok. Ha úgy mondja, hát legyen, még mindig jobb, mintha rám mordulna: mit akar nyanya? :D

      Törlés
  2. Akar en is irhattam volna..az egeszet.kiveve a viragos reszt:) Az a szazszorszepes valami szazszorszep:))Nagyon szep a vetemyes is, a hagymak gyonyoruek!

    Itt felenk hasonlo oltozetu emberek vannak,,en ma is csizmaban ,kardigan..reggel -2 fok volt,de legalabb mar nemm esett:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tegnap azon szórakoztam, hogy figyeltem, ki miben viseli ezt az időjárást. Én speciel fáztam a vékony tavaszi kabátomban, de volt aki ujjatlan!! pólóban ment, hát ő még fiatal, bírja, én már nem :))

      Nem volt szívem levágni a százszorszépes részt, elfér ott, hagy virítsanak kedvükre :)

      Törlés
  3. Ó, ó! Mennyi szépség így korán reggel! Az első fotó mindent visz!
    Gyönyörű a kerted! Látszik rajta a gondos kéz munkája! Azok az íriszek!!! Mi is így nyírtuk a füvet :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mancoka, annyira szeretem az ilyen panorámás fotókat, itt a házak között nincs lehetőség úgy fotózni, hogy ne lógjon bele valami vezeték, háztető stb. Itt meg így elénk tárult a kép, nagyon tetszett nekem is:)

      Van még különleges íriszem, de még nem nyíltak ki, a ház háta mögött vannak, északi oldalon.
      Mancoka, ezt a csepp kertet nem esik nehezemre rendben tartani :)

      Törlés
  4. - https://hu.wikipedia.org/wiki/H%C3%BAssz%C3%ADn%C5%B1_vadgesztenye De bizony, hogy gesztenye !!!(Csak azért tudom, mert amikor erre mifelénk megjelent pár ilyen fa, én se hittem a szememnek és utána-kerestem.)
    - Tegeződés: én a neten-kóborlás közben nagyon hozzászoktam - szövegben. Ugyanakkor meglepődnék, ha az utcán tegezve szólítana meg egy nálam jóval fiatalabb. Ez azonban nem hiszem, hogy megtörténne, hiszen igencsak látszik rajtam a korom. Én már a buszon se mutogatom a személyimet (nálunk a nyugdíjasok ingyen utaznak, de a személyit fel kellene mutatni) - és az ellenőr se kér tőlem semmit, nem hogy jegyet, de igazolványt se.
    - Ahányszor látom, annyiszor irigylem kicsit a kertedet - de hát a szépséghez sok minden kell: szorgos kéz, és főképp elégséges terület.Hát nekem ez utóbbi sajnos nincs, bár kezem még lenne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na látod, én lusta voltam utána olvasgatni, hogy milyen fajta fa az, de akkor legalább megkaptam a választ, köszi :)

      Tegezés...Neten ott más, ott nem bánom. Nem ismerjük egymást személyesen, csak sejtjük ki milyen korú, de azt hiszem az itt egyáltalán nem lényeg, nem is foglalkoztat soha, nekem az a lényeg, hogy kedveljem az illetőt.

      Fodorka, a kertből nekem ennyi elég, elmotoszkálgatok benne. Többet nem nagyon akarnék kapálgatni, gyerek/lánykoromban elegem lett a kapálásokból :)

      Törlés
  5. Jajj, de szépséges a kerted :)
    A tetszikezéstől én is kivagyok... nekem is a múltkor mondta egy lány a boltban, igaz, én nem rejtettem véka alá, hogy mi a véleményem a tetszikezésről és udvariasan, de határozottan rendre intettem... el is vörösödött... illetlenség, na, hát nem vagyok százéves!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Cirnyó :)

      Nem mindig akadok ki rajta, már beletörődök, hogy tetszikeznek, csak amikor felgyűlik bennem, már bántja a fülemet :)
      Amúgy néha az az érzésem, hogy közelítek a száz éves felé :)

      Törlés
  6. Kedden télben utaztam, ma nyárban érkeztem, s ott végig halódtam a hülye frontok, no és az epém miatt. Most csak erre reagáltam, de tudd olvatalak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek a frontok kikészítenek mindenkit. Ember nincs, aki elviseli az egyik nap fagypont közeli hőmérséklet, másik nap meg húsz fokot.
      Regenerálódj minél hamarabb!

      Törlés
  7. Jaj, neked ilyen szép a szőlőd? Ne szólj egy szót se!!! Nekem a tőkéim fele a mai napig meg se moccan. Azt hiszem azokra már keresztet vethetek. :-( Hiába, -30 az -30. A hagymáim is csak épp arasznyiak.
    És mindened nagyon szép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végül nagy nehezen csak összeszedi magát, kihajtott, igaz a fele nagyságú mint lenni kéne. Kíváncsi leszek mennyi szőlő lesz rajta, tavaly nagyon szép volt.

      A hagymát két pofára faljuk, nagyon finom :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.