2017. június 23., péntek

Egy esős



..reggel után.

Félelmetes peremfelhővel érkezett a mai eső, de szerencsére nem volt sem károkozó jég, sem szél. Olyan jó friss most a levegő.
Gyűjtöm az erőt a elkövetkező napok hőségéhez, már előre nyafogok egy sort, de kibírom majd - remélem.

Itthon maradtam, mert a térdem ez aztán bedurrant, bár már egy kicsit javult, kenem rá kilószámra a krémet, javuljon csak meg, mert betegje vagyok a tétlenségnek.

A kertem most elég szép, még nem vágta haza a hőség, dús, buja zöld minden. Indul az uborkaszezonom, rengeteg van rajta, holnap már lesz belőle görög saláta meg tzatziki - grillezett húst szeretnénk sütni, nincs elég meleg, még be is gyújtunk, néha azt hiszem nem is normális az ember 😁

Ilyen kapor erdőm még nem volt mióta itt lakunk, nem beszélve arról, mennyit kiszedtem már mikor még kicsik voltak és lefagyasztottam. Estére belengi az egész udvart az illata, imádom. Versenyeznek a levendula bokraimmal, arról is leszedtem már egy csomót, már újra virágzik, hej de szeretem azt is!!

Lehet, hogy ritkulnak a bejegyzéseim. Oka az időhiány. De néha azért jelentkezem majd és a kedvenceimet is elolvasom, még ha nem is mindig hagyok majd nyomot.

Szép nyarat kívánok Mindenkinek, minden gyönyörűségével és hőségével együtt 😍😎😏












kaporerdő :)


saját paprikám, ugye milyen szép már? :)

uborkaerdő :)
most még a petrezselyem és sárgarépa sor is néz ki valahogy...
a hagyma lassan elfekszik, pár hét és ki lehet szedni - gyönyörű most

úgy tetszik, a sógornőm adta

11 megjegyzés:

  1. Nagyon szep a kerted Orsika akkor is ha nem nagy!! a kapor nagyon jo illatu lehet,imadom.
    Itt esik ma is,es egesznap fog.

    Nekem is erik egy szuneteles vagy ritkan jelentkezes de nem akarom elkiabalni..azert csak jelentkezz ha tudsz ,en si fogok:))


    puszi esszep napokat Nektek!! gyogyitsd a terded!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyár van, annyi minden van, annyi minden vár még rám, dolgozni is kell azért, nem nagyon van időm. De azért nem leszek hűtlen :)
      Rendben, figyellek majd :) ölellek és Neked is szépséges nyarat, napokat kívánok :) <3

      Törlés
  2. Na, neked nincs gondod, hogy mit tegyél a kovászos uborkába. :-) Én nem értem ezt a kaprot - az elvetett zacskónyi magból két satnya szál bújt ki. Tán nem tetszett neki a hely ? Egyik rokonomnál is inkább az a gond, hogy szinte irtani kell, annyi nő "csak úgy magától" évek óta. Én meg nem bírom meghonosítani.
    Mindig azt mondod, kicsi a kerted... Mégis mihez viszonyítod ? Annyi gyönyörűséget mutatsz !!! Az enyém 5x7 m...Az tényleg kicsi...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jártam én úgy, mint Te :) vetettem kaprot, szépen sorba ahogy kell, egyetlen egy sem kelt ki :) már régen megtanultam, hogy a kaportól öntörvényűbb növény nem tudom létezik e :) tavaly alig volt vagy három-négy szál. Most nem tudom mi ütött bele, hogy ennyi nőtt ki, igaz én örülök neki nagyon :)

      Törlés
    2. Jaaa, hát a kertem mekkora? az egész telek 484 négyzetméter, ebből a veteményes olyan negyven négyzetméter :) és van benne szőlő, sóska, fűszernövények, hagyma, paprika, paradicsom, uborka, petrezselyem, sárgarépa, karalábé, az ágyásokat az udvartól elválasztó virágok. Szóval kicsi hely, de nekem elég :)

      Törlés
  3. LÁtszik az üdeség a kerten. Azok a barnasárgák! Nagy kedvenceim, még mindig.Gyógyulgass!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikó, azok a barnasárgák pont olyanok, mint a kapor. Ha veted őket, egy sem kel ki, de ott kinő, ahol nem akarjuk :)egyébként nagyon szeretem, mert igénytelenek és sokáig virágoznak.

      Törlés
  4. Lemaradást hozok be... begyújtani? :-O Nahát, nálunk már a második hete kánikula tombol. Tegnap volt egy frissítő, jó illatú szemerkélős idő, mint a megváltás úgy jött. Mára elillant és tombol a kánikula...
    Szépek a virágaid! Emlékszel az örök kaporra, amit küldtél anyumnak? Nem kelt ki... biztos mert vetette. :-D
    Ma mentek haza tőlünk és kaptunk fini haza paprikát (is). :-))))
    Küldök felétek a melegből, hogy érjenek azok a szép paprikák is! Jobbulást a lábadnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hihi, úgy begyújtani, a grillezéshez, bográcsozáshoz - arra értettem :)) volt is grillezés, isteni finom húsokat sütöttünk, a lányomnak külön, mert ő nem eszi a disznóhúst. Olyan jó volt kicsit lustizni, beszélgetni utána a hintaágyon, ültünk ott hárman és csak a szúnyog kergetett be bennünket jó későn :)

      No, eső az volt bőven az éjszaka, hajnal fél háromkor feküdtünk le, lezárt a visszacsapó szelepünk, muszáj volt felügyelni a garázs előtt, de szerencsére nem volt vész.

      Óóóó, ott voltak Anyukádék?? volt öröm akkor!! olyan sokat gondolok a lánykámra, már lassan egy hónapja kint él, Te is sokszor eszembe jutsz, meg Anyukádék, Ők is feldolgozták a hiányodat, nekem is muszáj lesz.

      Az évelő kapor nekem is "kiment", kifagyott vagy nem tudom mi lett vele, nem is vetettem belőle, pedig van magja, ha gondolod nagyon szívesen küldök Anyukádnak ismét, hátha most több szerencséje lesz vele!!

      Törlés
    2. :-D ez jó, komolyan azt hittem a lakásban kellett begyújtani.

      Kedves Tőled Orsi mag ügyben, de van neki a hagyományos az idén. Szép kánikulai napjaink voltak, az időjárást nem lehet választani, kihoztuk belőle a legjobbat. Úgy kényeztettük őket, ahogy ők teszik, ha hazamegyünk. Nagyon örülök, hogy 74 évesen is ide tudnak még utazni. Élvezték a kimozdulást a hétköznapi taposómalomból.
      Meglásd majd így lesztek Ti is a pároddal! :-)

      Törlés
    3. Muszáj lesz elfogadni és megszokni a helyzetet. Az lesz, megyünk mi is hozzájuk :)

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.