2017. június 1., csütörtök

Este


...szeretek kint üldögélni egy kicsit a teraszon...

...hallgatom a tele szájjal fütyülő rigókat, nézem ahogy kergetőznek a fűben (le kéne már vágni...) majd beleállnak az itatóba és vadul fürdenek, aznap már ki tudja hanyadszor, bár nem tudható melyik fürdött és melyik nem, mert fekete mind, egyformák. Nagyon sok rigónk van, most hagyta el a fészket szerintem a fiókasereg, amelyik a tujánkban él, még a virágcserepeket is átnézik, nincs e benne valami nekik való csemege.

Barázdabillegető jön az itatóra, még soha nem láttam itt, ujjongva (halkan) örülök neki, mutatom a férjemnek is. Elrepül, de jön egy zöldike, majd beleesik a nagyméretű cserépalátét itatóba, tavaly tettem bele egy nagy lapos követ, előkeresem már, hogy tudjanak ráállni a pindurka madarak is.

Mezítláb járkálok, szeretem a fű simogatását a talpamon, kerteztem elől a virágos résznél, locsolok egy kicsit, mert csontszáraz a föld, már sínylődnek a virágok. Kiszedtem a rengeteg tavaszi hagymás elszáradt leveleit, tervezem magamban az egyik kisebb ágyást, évelőket, pici szárazság/hőség tűrő növényeket szeretnék ültetni, de előtte ki kell ásnom a sok-sok krókusz, jácint, nárcisz, tulipán hagymát. Nagyon elhatároztam a változtatást, mert ahogy elvirágoznak ezek a tavaszi virágok, szinte alig marad az ágyásban valami, no ezen szeretnék változtatni. De már csak a jövő héten, mert holnap még a veteményes részt is meg szeretném kapálgatni, kőkemény minden ott is, igaz a hagyma ágyásban már nem is tudom a kapát a sorok közé tenni akkorák, oly szépek, óóóóó, úgy örülök neki :) hagymát eszünk hagymával, ill. én nem annyira, de a párom imádja.

Ma tudtam meg, hogy megint megyünk Torockóra,  I ❤️ Torockó! 

...ohh, micsoda program lesz, már lebegek tőle, a Double Rise fesztivál lesz akkor, esténként buli buli hátán, micsoda nagy nevek lesznek ott, te jó ég!! Boban Markovič, Csík zenekar, Quimby, Parno Graszt, Lajko Félix....csak egy pár név a sokból.

...napközben meg elmegyünk a Remetei szorosba, majd utolsó nap, hazafelé jövet a Tordai hasadékba, eddig még nem láttam csak messziről, most hurráááá!! végig is megyünk a hasadékon, király lesz! :)

...amúgy meg nagy álmom, hogy hajnalok hajnalán felkelünk (napközben már öngyilkosság a hőség miatt...) és ismét felmászunk a Székelykőre, mert mikor feljutottunk anno a tetejére, a ködtől semmit nem láttunk, na hátha most összejön és látunk is valamit lefelé, a falu irányába...

Ezerrel indul a nyár, a lányaim azt mondták, hogy lassan időpontot kell kérni hozzánk, annyi helyre megyünk, de nagyon jól tudják, hogy Ők mindig, mindenhol a legelsők!!

Most egy kis csönd lesz, sokat beszéltem eddig, jó napokat kívánok Mindannyiótoknak :)

Bye all 😍😊

Ja, nehogy már virág nélkül maradjuk 😁 nyílik ez a mit tudom én milyen virágom, csodálom/imádom, a szomszédasszony meg irigyli, ő adott nekem évekkel ezelőtt egy tövet, neki már alig van, nekem meg egy csomó 😁

a lila szépség virág
egy rigó a sok közül...

a ligetszépe is nyílik már...
virágos, hagymás, veteményes :)



16 megjegyzés:

  1. Én is éppen tegnap gyönyörködtem az egyetlen rigónk kerti tevékenységében. Itt nagy porfürdőzés is folyik, főleg verebekkel. Nekik nem örülök, de most zsebit leszedem a nedves eéledelről, mert a verebek járnak rá. A száraz nekik nem ügy. Most meg is néztem, mi lehetett? Létezik hegyi billegető. A hegyek közt találkoztunk rendszeresen egy általam billegetőnek megnevezett madárral, csak fekete fehér színekkel. Mozgása a barázdabillegetőé volt. Nagyon kedves madarak. Irigylem a programjaidat, régen én is jártam, néztem, hallgattam őket. Nagy élmények voltak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szárazság miatt nagyon sok madár jár ide inni, mindig gondoskodok nekik friss vízről, no meg a rigók fürdésével sokat kipocskolnak, de nem baj.

      Teljesen váratlanul jött ez a torockói program, szóltak hogy van hely, nem akarunk menni? rövid tanakodás után rábólintottunk, mi lenne rossz benne? szép hely, nagy nevek, nyüzsgés, jó lesz az! :) és annyiba kerül az egész, mint egy dohányos két heti dohány adagja, szállás, kaja, utazással együtt.

      Törlés
  2. Gyönyörűek a virágaid!

    VálaszTörlés
  3. En is ugy tudok orulni a kismadaraknak, nekem olyan erzes, mintha az orangyalaim tuskenkednenek korulottem. Olyankor megnyugszom es a helyere kerul bennem minden, ami bant.
    Nagyon boldog nyarat kivanok Nektek, elvezzetek ki minden percet! Sok szeretettel gondolok ratok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kata <3 nektek is nagyon jo utat hazafelé! És érezzétek jol magatokat itthon :)

      Törlés
  4. Jajj de jo volt olvasni es csodalni a szepseges kerted!! a rigokat en is imadom, hozzam is sokan jonnek.Egyik nap meg kellet allnom e skivarni, hogy valahol talaltak egy darab pizzat es ket rigo vitazott rajta:D imadtam nezni oket.
    Gazdag programotok van, jo idot kivanok hozza!! Felenk most kellemes 20 fokos a nyar leje, bar igy is maradna, de persze nem fog:)

    Szep hetveget!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos, hogy nem fogunk unatkozni a nyáron, de örülök neki:)

      de jo, hogy jelentkeztél! <3

      Törlés
  5. Szombat 10 óra. Folyton rád gondolok. Már Dobronak felé autózol...
    Amúgy én az augusztusi éjszakákat szeretem, meleg van, és néha hullanak csillagok. Olyan, mintha álmodnék...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megérkeztünk, Bohinj és Bled között vagyunk :)

      Törlés
  6. Micsoda program lesz! Én is nagyon szeretnék egyszer eljutni Torockóra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pipulka, ha egyszer eljutsz oda, valami mindig vissza fog húzni. Sohasem gondoltam volna magamról sem, de bizony beleestem én is ebbe :)

      Most a Remetei szoros lesz nagy szám nekem. Ha beütöd a keresőbe meglátod, hogy hasonlít egy pöttyet a Hernád áttöréshez a Szlovák paradicsomban.

      Törlés
  7. Szuper programot találtál magatoknak. Jó kikapcsolódást kívánok, sok élménnyel!
    Ilyenkor a legjobb a kertben odakint. Reggel ébredés után én is mindig kimegyek a kertbe, szeretek itt, az idén sokat alakítgattunk rajta! Sok virág, sok madár , nekünk ez is boldogság, igaz? Néha csak ülök, és figyelek hol kifelé. hol befelé magamban. Sok szépséged van, gyönyörűen nyílnak a virágjaid. Sajnos itt rengeteg a seregély is, alig van már cseresznye a fán.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évike, ez a nyár így fog eltelni, tele eseménnyel. Megyek, mert úgy vagyok vele, ki tudja meddig bírok/tudok menni.
      Jó pihenést, szép nyarat kívánok Nektek!

      Törlés
  8. NAGYON VÁROM A HÍREKET !!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Fodorka, egymillió fotó van, már válogattam belőle, nem nagyon van időm, de igyekszem vele. Annyit elmondhatok, hogy Szlovénia I ❤️ you :))

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.