2017. június 26., hétfő

Hétvégén

... irány Torockó.
Double Rise Fesztivál lesz, többek között, nagy nevekkel, fellépőkkel. Mi péntek este érkezünk, úgyhogy lesz lehetőségünk még válogatni, nézelődni, zenét hallgatni, koncertezni. Vagy csak úgy bámulni.

A Double Rise fesztivál fellépői a  plakáton:
kép: internet

Szombaton lesz/lenne egy túra a Remetei-szorosba, de olyan infót kaptunk, hogy a magas vízállás miatt lehet nem tudjuk végigjárni. Az utóbbi időben sok eső esett arrafelé is, ilyenkor nem tanácsos, nem is lehet végigmenni benne.
Ez olyan láncos, kapaszkodós, víz feletti mászkálós útvonal,  olyan mint a Szlovák Paradicsomban a Hernád áttörés. Helyesebben fogalmazva: nyomokban hasonlít hozzá :)

Szóval jó lenne azért eljutni oda is. Ha nem jön össze, átmegyünk Torockószentgyörgyre, van ott egy várrom, nagyon szép, messziről fotóztam még csak, erősen rázoomolva. Amitől tartok az az, hogy állítólag viperák vannak ott...és én utálok minden csúszómászót.

Torockószentgyörgy, várrom - fotó: internet

Vagy van még programnak a Székelykő megmászás - másodszor is. Nagyon szeretem, nagy kihívás ide felmászni, de ez most nem annyira vonz, az ereszkedés, a térdem miatt.

Képek az internetről!

A Remetei-szoros

Vasárnap hazafelé jövet elmennénk a Tordai-hasadékhoz. Számtalanszor jártunk már mellette, előtte, mögötte, de még közelről nem láttuk. Most megnéznénk, sőt végig is mennénk az aljában.
Időjárás függő programok :)

Tordai-hasadék:

Meglátjuk mi valósul meg belőle...majd beszámolok róla :)

Hahaha, még jó hogy ritkulnak a bejegyzéseim....😁😁

1. Huu hat ezek eleg meredek kirandulasok es enm csak az idojaras miatt...de nagyon szepek is a helyekm es kihivasos:) en is birom a kihivasokat..remelem sikerul az almod megvalositasa!! gyogyulj meg!!es irany...

puszi:)

2. Torockonak amúgy is varázsa van, a többi, ha megvalósul hétvégén, már csak ráadás :)
    Köszönöm Neked a jókívánságot <3 :)

3. Sok csodás hely van arrafelé - jól gondold át, melyik út az, amit veszélyek nélkül elbírsz - mert kockáztatni nem érdemes.Vigyázz a térdedre - csak kettő van - és ha kicserélik az már sosem lesz olyan, mint ez eredeti! A viperára nincs igazi jó tanácsom, - erre mifelénk szerencsére nincs - de az ugró-siklótól egyszer majdnem frászt kaptam...Talán ha zajt csap az ember (=beszél) - akkor elmenekülnek - vagy ki tudja ? Kérdezzetek utána.

1. Székelykő mászás nem lesz, felfelé még nincs is gond, a nagyon hosszú és fárasztó leereszkedés kicsinálná megint a térdem, no most nem. A többi kezelhető, nem nagy távok és főleg nincs nagy szintkülönbség.

Erre gondoltam én is, hogy zajt csapunk a túrabottal és talán elmennek előlünk :) Egyszer a siroki várnál a lányom vette észre a kígyót (nem sikló volt) a frász jött ránk, alig hittem, hogy lejöjjünk onnan...

4. A kílyótól meg nem köll félni!

5. És a medvigy től sem kell félni!

1. Pedig Torockó környékén is vannak medvék. Azért nem lenne jó összefutni vele sehol sem.

6. Micsoda program, sok kedvencemmel. irigyellek, a kirándulásért is. Anno, 31 éve ócska Trabanttal jöttünk fel a hasadéktól. Köves út volt, izgultam , hogy felérjünk. Felértünk simán, jött szembe egy Dacia, ránk vert egy követ, betört a szélvédő. Kiverték, elindultunk, jött a zápor, a férjem háttal felvett esőköpenyben vezetett, mi is úgy ültünk benne. Nagy kaland volt. Majd gondolj rám, ha ott lesztek. Aztán jártam ott ismét egy jó csapattal.

1. Jó kalandos út emlékeztet akkor arra a kirándulásra :) mindenféleképpen gondolok majd rád, Fodorkát is vittem magammal Szlovéniába, viszlek téged is :)

Kíváncsi vagyok nagyon a Tordai hasadékra, de biztos nem csalódok majd benne.

7. Napijegyet (59 lej elővételben) és bérletet is lehet venni a fesztiválra, bérletet mi semmiképpen nem, napijegyet is nekünk csak szombatra érdemes, mert ugye vasárnap reggel/délelőtt már indulunk haza, ill. a Tordai hasadékhoz.

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.