2017. június 11., vasárnap

Következett


... Bled.

Egy gyöngyszem. Bárhonnan néztem, mindenhonnan szép volt. Fel lehetett volna menni a várba is, de most kihagytuk, majd legközelebb. Ehelyett körbesétáltuk lassan, meg-megállva. Nézelődve, ejtőzve, csodálva, szájat tátva, kacsákat, hattyúkat, embereket bámulva, lábat lógatva a tóba. (Azt hittem hidegebb a vize...😲 )
Minden szögből láttuk a kis szigetet, rajta a templommal, és láttuk a várat is, ami annyira része annak a panorámának. Sok szépséges részletet láttunk, csodáltuk a tó hol kék, hol zöld kristálytiszta vizét.
Megkóstoltuk a híres bledi krémest, finomnak finom, de kicsit phuuuuu szívtam a fogam a 4 eurós ár miatt, de lehet sose járok többé arra, hát nem hagytuk ki.
Élményekkel telve hagytuk el Bledet. Azt motyogtam magamban: viszontlátásra!


Az un. pletna - jó borsos áron viszik át a turistákat a csöpp szigetre, ahol a templom van, de be nem lehetett menni

A bledi vár






















Bled után indultunk a Savica vízeséshez. Jó sok, lépcsőkkel kialakított útvonalon lehetett eljutni odáig,  Fodorka írta nekem előtte, hogy 540 lépcső visz fel.
Rövid távon jó kis szintemelkedéssel, nyelvlógatással másztunk fel, de megérte!
Hűűű, a hegy derekából tör ki a Savica vízesés, tulajdonképpen a Száva folyó onnan indul útjára. Gyönyörű a hely, az óriás hegyek körülötte, a dübörgő víz, a zöld növényzet.



 Visszafelé megálltunk a Bohinj tónál. Ezt nem  tudtuk volna körbejárni, mint a Bledben. Egyrészt jóval nagyobb és nincs úgy kiépítve gyalogos sétány körülötte. Meg aztán időnk sem lett volna rá. Meg erőnk sem :)













A Bohinj tó közepe táján lehet felmenni a Vogelre, kabinnal. 1922 méter magasan van, síparadicsom télen, a másik oldalon láttuk is a pályát. A kilátóról lehet látni a Triglavot, igaz ott fent nehezen tudtuk belőni melyik az, mert már késő volt, szürkült/esteledett, de a hegyek és lent a tó látványa így is lenyűgözött bennünket.








Utolsó állomásunk harmadik nap reggel, a Predjamai vár volt. Addig csodás időnk volt, de aznap hajnalban már hallottam, hogy esik az eső. Na, már csak az hiányzott...de bíztunk benne, hogy a várnál már jó idő lesz. Persze, ragyogó napsütés volt, mire odaértünk.

szállásunk ablakából harmadik nap reggel

A Postojanai barlangba míg lementek a többiek, mi bóklásztunk a környéken...



Nézd, honnan nő ki az a fa!!!


Predjama


kilátás a várból





a vár beleépült a sziklákba, még ilyet nem láttam, teljesen vissza tudtak húzódni az ellenség elől a barlangokba, bevehetetlen volt a vár, végül csellel, ármánnyal foglalták el.

Ennyi fért bele a beszámolómba :) a fotók csak a töredéke azoknak, amit a szem lát, nem is lehet visszaadni mindazt a szépséget, amiben részünk volt.
Erdély nagy szerelmem, de most már azt (is) mondom: Szlovénia I 💓 you  💋  😊

12 megjegyzés:

  1. Gyönyörű hely, az a vízesés különösen szép! A zongorába és locsolókannába ültetett virágok kellemes, odailló kép. :-) Én is megkóstoltam volna azt a krémest, ha már ott járok (gondolom ezt úgy is tudják a készítők :-)). Mi is hasonlóképp voltunk az 5,10 Euro-es andalúz csokis sütivel. :-)
    A második kép a kedvencem ❤️, de nem borsos áron viszik a templomhoz a turistákat? :-) Behajóztatok? Miért nem lehet bemenni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem mindegy, tényleg nem, hogy boros vagy borsos áron :D nem vettem észre, köszi hogy szóltál :))
      Nem mentünk át a szigetre, azt terveztük most, hogy körüljárnánk inkább a tavat. Ha legközelebb arra járunk, lesz legalább még látnivaló, a kis sziget és a vár is.
      Nem tudom miért volt zárva, a többiek panaszkodtak, hogy nem tudtak bemenni, csak sétálgattak a szigeten.

      Törlés
  2. Ismet gyonyoruseges kepsorozat!! kulon koszonom a kis hattyukat, ha mar itt nem lathattam oket..
    A beultetett zongora nagyon tetszik..persze minden mas is, de en is ilyen beultetos vagyok:)A sziv mit szimbolizal , az a nagy sziv, nem tudod veletlenul...iras kozbn elromlott a kerdojeles ikonom:D

    Megertem hogy beleszerettel:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan aranyosak voltak a hattyúk, egyáltalán nem féltek az emberektől, ott voltunk tőlük jó fél méterre, nyugodtan tollászkodott az anyjuk is, a kicsik meg aludtak. Úgy megsimogattam volna őket :)

      Az a szív csak ott van a tó partján, szerintem csak fotózkodás miatt tették ki, sokan szelfiztek mellette, mögötte, és fotózták úgy, hogy benne legyen a panorámában.

      Törlés
  3. A várban én is jártam, sőt volt mellette/alatta egy bolt, ahol erényövet is árultak!!! Meg másolatokat műtárgyakról, de ez megmaradt ott fotózkodtunk vele. Szép utatok volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Túl sok időt vett volna el a vár, nem lett volna időnk a környékre, így inkább most nem mentünk fel. Ha legközelebb eljutunk oda, akkor már nem fogjuk kihagyni.
      Élménnyel teli út volt, az biztos.

      Törlés
  4. Igen, a betervezett útra 3 nap kevés volt, de én titokban reménykedem, hogy mentek ti még Szlovéniába, akkor adok majd pár jó tippet az utatokhoz. Mert bizony "kimaradtak" gyönyörű helyek. Én biztos nem néztem volna meg Ljubljanát, de majd legközelebb szóljatok,ajánlok néznivalót ! !
    Azért azon csodálkozom, hogy a Júlia Alpok legmagasabb csúcsát, (2863 m!) ami ott ágaskodik, nem tudtátok behatárolni. Semmi más olyan magas nincs a közelében, még ezeken a kicsit felhős, borús képeken is jól látszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze hogy kevés volt a három nap! az utazás is maga sokat elvesz, így is éjszaka két órakor értünk haza, gondolhatod, kihasználtuk maximálisan az időt.

      Erre az országra min. egy hét kellene, hogy szépen, tempósan, a magunk igénye szerint megnézzünk mindent. Talán lesz még lehetőségünk újra elmenni oda.

      Nem voltunk annyira képben a Triglavot illetően, azt sem tudtuk merre keressük, aki ismeri annak már könnyű betájolni. Már mi is tudjuk melyik az.

      Törlés
  5. Mintha rémlene, hogy olvastam egy blogon, hogy a Bohijn tónál van valami gyönyörűséges szurdok. Erről ti hallottatok?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olvasni már olvastam róla, de három napba ez már abszolúte nem fért volna bele. Meg szerintem ide nem busznyi néppel kell jönni, hanem így, mint a blogos, aki írta :))

      Törlés
  6. Közben megtaláltam azt a bejegyzést, Mostnica-szurdok. Itt a blog, oda mindenképp menjetek el legközelebb, még így képekről is gyönyörű.
    http://szepkilatas.blog.hu/2017/05/19/bohinj_a_turkiz_to_kincse

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnéztem ezt az írást is, szerintem rengeteg ilyen rejtett szépség van még ott, ami nem felkapott a turisták előtt. Ezeket a helyeket úgy érdemes bejárni, hogy időt, pénzt, fáradtságot kell rászánni.

      Törlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.