2017. július 5., szerda

Fogalmam


...sincs, hogy érdekel e még valakit, nem baj, emlékeztetőnek csak felteszem bejegyzésbe, tudjam mikor volt ez az esemény 😏

Torockó, Double Rise fesztivál. Háááát, meg kell mondjam, már nem az én műfajom 😊😏
Rengeteg fiatal (sok-sok ezer) volt és én iszonyú öregnek éreztem magam köztük. Persze volt ott minden korosztály, csak mégis... A fellépők nevét ismertem, de a zenéiket már nem, ill. csak a "nagyokét" - Quimby, Csík, Parno Graszt, Mystery Gang, Ladánybene27 stb.
Egy napijeggyel bárhová, bármelyik színpadhoz lehetett menni, délután háromkor kezdődtek a koncertek és nonstop, hajnal négyig, ötig. A szállásunk a főtérnél volt, tőlünk kb. ötven méterre volt a kis színpad...no, most el lehet képzelni, mikor ott koncerteznek :D éjszaka aztán nem volt alvás, igaz mindig jó későn feküdtünk le, jóval éjfél után.
Szombaton végül szó sem lehetett arról, hogy elmenjünk a Remetei-szorosba, túl magas volt a vízállás, becslések szerint bőven mellig érő víz volt benne, erős egy ilyen hegyi patak sodrása, meg nagyon hideg a vize is, úgyhogy nem kockáztattunk. A csapat kétharmada felment a Székelykőre, a maradék meg lófrált a faluban, nézelődött, pihent, stb.
Mi egy páran átsétáltunk Torockószentgyörgyre, a várromhoz.  Jó kis séta volt, tűző napon...😌
 ...de a kilátás a várból káprázatos volt, minden mászást, sétát megért az az út. Teljes pompájában lehet onnan látni a Székelykövet😍, sőt még a Tordai-hasadékot is.

Vasárnap hazafelé elmentünk még a Tordai-hasadékhoz, végig is mentünk az aljában.
Néhol igen csak kellett kapaszkodni vastag drótkötelekbe, nagyon csúszott a kő, kikoptatták már a turisták, de szép út volt, égig érő sziklákkal két oldalt.

Váratlan ötlettől vezérelve,  benéztünk Sztánára is, ahol Kós Károly építész híres háza, a Varjúvár áll, hát mit mondjak...jó öt km-t gyalogoltunk a tűző napon, az akkori fáradtsági fokon nem igazán tudtam értékelni, azt mondanám rá, hogy nem szép és különleges, de nem is tudtuk körbejárni, bemenni meg főleg nem, mert ugye magántulajdon, nem múzeum....ráadásul volt egy afférunk is a ház jelenlegi tulajdonosával, nőként arra gondoltam, lehet pms szindrómában szenved, de ez kizárt, mivel férfi volt 😁 úgyhogy nem hagyott bennem mély nyomot ez a kitérő.

Cserébe viszont csodálatos kalotaszegi hegyeket láttunk a messzeségben.



vigyáztam!! :)
a fesztiválozók sátortábora, a camping egy részlete a hegy aljában
Torockói utca/kert részlet
itt már javában kutyagoltunk Torockószentgyörgy felé, végig a Székelykő mellett
erősen zoomolva, nagy magasságban egy barlangot is felfedeztem, kíváncsi lennék, van e lakója?
a mezők, a vetések káprázatosan szépek voltak
Templom Torockószentgyörgyön
még messze a vár
a táj csodás
hihetetlen mennyiségű mezei virág pompázott mindenütt


már fentről nézve a tájat

Tordai-hasadék zoomolva

élet a várfalak tetején

egy várhoz közeli szikla tetején kecskék ugráltak, legelésztek



Ezek a csíkok totál elvarázsoltak!









panorámafotó, érdemes nagyban megnézni


panorámafotó



Az imádott Székelykő teljes pompájában. Nagyon büszke vagyok rá, hogy én már oda fel is mentem, meg végig is a gerincén, és ezen a végén, Torockószentgyörgy felől ereszkedtünk le








Torockón, az egyik ház ablakában van
Esteledik a falu felett










Ez volt az egyik koncert, amire beültünk, nem csalódtunk bennük
Vasárnap reggel, hihetetlen szép volt

A szállásunknál 25 fecskefészket számoltam meg, mindegyikben voltak fiókák, tüneményesek voltak :)
nagyon-nagyon szeretem őket
szintén vasárnap reggeli pillanat

A Tordai-hasadék kezdete, eleje



Teljesen kitekeredett nyakkal lehetett látni a tetejét



Fent a sziklán, a karikával megjelölt helyen sziklamászók voltak
...zoomolva, kinagyítva már jobban látható :)

Ő egy kicsit lentebb mászott, Pipulka jutott eszembe róla
Útban Kós Károly háza felé




Mérgemben nem készítettem fotót a Varjúvárról, ez a két kép az internetről származik:

ennyit láttunk belőle az útról...












17 megjegyzés:

  1. Az 26-os képet még Alexandriai Eukleidész is megirigyelné,gratula,díjazott kép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Engem teljesen elvarázsoltak azok a "csíkok" :) nem tudtam elszakadni a látványtól, annyira szép volt onnan fentről. Örülök, ha tetszik Neked is.

      Törlés
  2. Már hogyne érdekelne? :O
    A Petőfi tévén volt egy beszélgetés, ha jól emlékszem, pont a Mystery Gang frontemberével és mondta, hogy a VOLT után egyenesen Torockóra mennek. Eszembe jutottál :)
    A hely csodás! Bele lehet szeretni :) Megnéztem már telefonról, de így, nagyban az igazi.
    Azok a csíkok, mintha valami kötött anyag lenne, nagyon jól néz ki! És a kisfecskék édesek, jól le tudtad őket kapni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. El vagyok már nagyon maradva, a mai zenekarok 90%-át nem ismerem, ill. csak hallottam róla. Ilyen volt ez a Mystery Gang is, jó kis ritmusos zenét játszanak :)

      Fantasztikus látvány volt felülről a szántóföldek különféle színei.

      Úgy örültem neki, hogy a panzió tulajdonosa is ilyen fecskebarát, sokan nem örülnek neki, hogy odarakják a fészket. Voltak olyan csiviteléssel a kisfecskék, hogy csak na! :)

      Törlés
  3. Én sosem voltam fesztivál- és koncert-kedvelő - milliószorta többre tartom az erdők csendjét.Mondjuk egy olyan párás hajnalon (is), mint amilyen az egyik fotód. Rögtön "beugrottak" hasonló képek az én szerelmetes hegyeimről.Amúgy a tavasz, meg az ősz talán kellemesebb a túrázásra, mint ez a trópusi nyár, hiszen ha nem erdőben gyalogolsz, az olyan, mint a szahara - én emiatt aztán szinte minden alkalommal szeptemberben mentem a hegyeimbe. Megvolt ugyan a rizikója egy korai havazásnak, de a 10 alkalomból ez csak egyszer jött be - és egyszer volt esős idő, a maradék 8 pompás és kellemes volt.
    Aranyosak a kicsi fecskék, ügyes vagy, hogy ilyen jó képet tudtál róluk készíteni !
    Meglepett, hogy az a gabonaföld(nem tudom milyen mag) mennyire zöld még. Erre mifelénk meg már aratnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az az igazság, én sem annyira díjazom a nyári túrákat, de nem lehet előre tudni, hogy erdős, vagy fa nélküli, kopár helyeken vezet az út. Ha szerencsénk van, inkább erdős. Kegyetlenül éget a nap ilyenkor, rajtam is kalap és hosszú ujjú ing van, hogy ne perzselje a bőröm. Azt szoktam mondani, lemegyek én a térképről, csak ne legyen hőség :)

      Mi is filóztunk a férjemmel, hogy mikori vetésű az az árpa, hogy még ennyire zöld, csak tavaszi lehet és a hegyekben - gondolom én - amúgy is később kezdődik a tavasz.

      Alig tudtam lekapni a kisfecskéket, ha mentem oda a fészek alá, szemérmesen elbújtak, de erősebb volt bennük a vágy, hogy kinézzenek, jön e már a mamájuk :)

      Törlés
    2. Amúgy az erdő csendjét én is sokkal többre értékelem bármilyen fesztiválnál, de ezt is meg kellett tapasztalnom :) Jó volt ez, ez is egy emlékezetes élmény a számomra.

      Törlés
  4. Csak bekukk. Visszajövök, mert ezekben el kell merülni. mindenesetre nagyon irigyellek. nagyon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, sokszor érzem azt, tenyérén hord a Jóisten. Most is, meg más alkalmakkor is.

      Törlés
  5. Gyonyoru helyen jartatok Orsika!! valahogy az az erzesem eppen az ellenparja annak ahol en voltam,suru fenyveserdoben:)
    Azt megneznem ahogy azok a csikokm keszulnek!! na es a kiskecskek tunderiek,,pipacsot borzaszto reg lattam..Koszonom az elmenyt:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos hogy ellenpárja volt, már csak a csend miatt is, ami felétek lehetett :) na itt nem :D

      Azok a veteményes csíkok nagyon vonzottak :) tudod mi jutott eszembe? repülőről lehet így látni, annyira elkülönülnek a táblák onnan fentről is, na itt pont így, csak közelebb volt.
      Annyi rét, mező, legelő volt a környéken, de a kecskék a sziklák tetején ugráltak, legeltek - kis bolondok :)))

      Törlés
    2. :)lattam kis ruhancskaban kecskeket..tunderiek:) egyszer lehet nekem is lesz a nyraloban..egyszer:) terv az rengeteg van.

      Törlés
    3. Olvastam róla, meg láttam is személyesen, hogy imádnak felmászni mindenre és ott ugrálni :) csuda egy figurák, az biztos :)

      Törlés
  6. Gyönyörű vidék! A sokszínű szántóföldek a kedvenceim!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg gyönyörű...Tudod, ezt már úgy hívom: szerelem :)

      Törlés
  7. Engem bíz érdekelt! :)

    VálaszTörlés

Megköszönöm, ha írsz...de tudnod kell, hogy a kommentet moderálom.

Türelmet kérek, ha nem jelenik meg belátható időn belül a megjegyzésed, mert annak oka lehet: úton/házon/magamon kívül vagyok.